Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-07-24, 11:41
Medlem
twogallantss avatar
En vanligt torsdags morgon..

Jag stiger upp på torsdags morgonen av att jag känner mig helt svag i hela min kropp och psyke.
Röker dagligen, de så kallade rökmixarna. Som i dag är ett starkt beroende,
Tar Ritalin dagligen sant Theralen...

Kl 9.00 så krossar jag 80mg Ritalin i Mortel, som jag sedan kör Rektalt. Det slog fint, och kom fort..
Mådde som en kung igen, Tjackballe samt ett otroligt välmående, Njöt av ruset en liten stund, dröjde inte länge förens jag gjorde vardagliga syslor, och städade hela min lägenhet på ett ögonblick.
klockan 10.30 så slog jag ner röven i soffan och självklart så vart jag totalt insnöad på FB samt 10 andra hemsidor som jag hade upp.
runt 12.00 så vakna jag upp ur mitt stirr/bubbla. och kände av den första ATn..
en oförberedd känsla av att man mår piss och livet suger helt plötsligt, Snabb som jag är så kör jag 40mg Nasalt. en stund senare så mår jag fint igen, Men att fylla på under dagen är jobbigt psykiskt framförallt..
men känner att jag är väldigt sugen på att träffa folk, göra ärenden då jag hade ett toppen humör.

kl 14.00 kände jag en inre stress samt rastlöshet.. Ist för att göra något bra av resten av dagen så körde jag 60mg Rektalt, om låg där och bara njöt av stunden.... Såg mig omkring och hemmet mitt va så städat o fint, så dum som jag är så blir jag insnöad framför datorn, lyckas komma ifrån datorn och börjar skriva en Dagbok. En bok där jag skriver lite vad som. allt jag kommer på..
att skriva en bok är något jag är fruktansvärt bra om man är sjukt tjackad. För stackars jävel som får stå ut med ens långa texter på FB/chatten eller på sms...
Så jag skrev en jävla massa och kände mig stolt då jag aldrig har läst en bok samt aldrig skulle kunna få för mig att skriva en dagbok...

fram emot sen eftermidag, så har jag en jobbig AT.. drar i mig 4 rör theralen. samt lägger mig ner i sängen och röker runt 2 g under 1 timmas tid...

känner mig stabil och lugn , ingen AT runt halv 8...
så för att slippa vara vaken hela natten så röker jag ner mig totalt samt tog stor mängd theralen..

Kl 22.00 tar jag 2 bloss från bongen. Och i som vanligt så tvär somnar jag och vaknar dagen där på av vecka klockan...
Är beroende av dessa preparat. Och allt bra har även sina nackdelar. Så respekt för dessa preparat får man den dagen då man är själv nere i skiten, och att när hjälpen väl nehövs så är det försent..

Så om man har ett bra och starkt psyke så ska man även veta när det räcker.
För vet man inte det, så märker man det när det är för sent..

får be om ursäkt för min dåliga Gramatik,
Har ADHD samt dyslexi,

Jag är en kille på 21 år som känner en otrolig tacksamhet för all stöttning man får från AF...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in