• 1
  • 2
2013-07-20, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Fr allmnna, grundlggande frgor freslr jag att du lser dokumentationen

Okej, men vad r "dokumentationen"?
Citera
2013-07-21, 17:00
Moderator
MondoBizarros avatar
vriga dator- och IT-diskussioner --> Webbutveckling och javascript
/Moderator
Citera
2013-07-21, 19:20
Medlem
winINCs avatar
Herregud, hur gammal r du egentligen? Dina inlgg knns som de r skrivna av en 15ring.

Citat:
S lite kunskap har jag inte. Jag har redan lrt mig ganska mycket och drfr fixat vldigt mycket redan, p helt egen hand. S, jo, jag kan visste.
Jo, du har precis s lite kunskap uppenbarligen. Du vet varken vad dokumentation r eller har vett att posta din kllkod s vi kan gra kvalificerade gissningar till var ditt problem r. Framfr allt s har ditt problem inte att gra med en "HTML kod" utan CSS.

S sluta bullshitta och ge oss din kllkod, fr vi kan inte lsa det via dig som proxy d du inte vet vad du pratar om.
Citera
2013-07-21, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Herregud, hur gammal r du egentligen? Dina inlgg knns som de r skrivna av en 15ring.

Jo, du har precis s lite kunskap uppenbarligen. Du vet varken vad dokumentation r eller har vett att posta din kllkod s vi kan gra kvalificerade gissningar till var ditt problem r. Framfr allt s har ditt problem inte att gra med en "HTML kod" utan CSS.

S sluta bullshitta och ge oss din kllkod, fr vi kan inte lsa det via dig som proxy d du inte vet vad du pratar om.

Hahahahahaha. Just nu kokar jag av ilska ganska mycket. Det r vl inte s konstigt att jag knns som en 15 ring nr jag r en. Ja, vad kan man sga, du r ju bra p att gissa lder iallafall...

Och nu r du ganska taskig, inte s lite heller frresten. Jag talar ju sanning, hr har man suttit och lst och lrt sig massa saker om HTML koder och allting, och drfr ftt en ganska bra kunskap, s jag har lyckats gjort jtte mycket helt sjlv p min blogg med koder och saker, men s sitter du och sger "jo, du har precis s lite kunskap uppenbarligen". Det r ju inte direkt s roligt att hra eller... Nr jag faktiskt visst kan.
Citera
2013-07-21, 21:10
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katta9898
Hahahahahaha. Just nu kokar jag av ilska ganska mycket. Det r vl inte s konstigt att jag knns som en 15 ring nr jag r en. Ja, vad kan man sga, du r ju bra p att gissa lder iallafall...

Och nu r du ganska taskig, inte s lite heller frresten. Jag talar ju sanning, hr har man suttit och lst och lrt sig massa saker om HTML koder och allting, och drfr ftt en ganska bra kunskap, s jag har lyckats gjort jtte mycket helt sjlv p min blogg med koder och saker, men s sitter du och sger "jo, du har precis s lite kunskap uppenbarligen". Det r ju inte direkt s roligt att hra eller... Nr jag faktiskt visst kan.

(18rs-grns p FB, det r drfr han skrev ngot om det)

Det han sger r egentligen inte elakt. Sakerna du frgor om r vldigt basic-saker nr det kommer till HTML. Fr att gra saker mindre jobbar du helt enkelt med "width" (alt. "height"). Fr att ndra stilen p texten s r det "font". Att lgga en bakgrundsbild p "rtt" plats r ocks en sak dr sjlva "kunskapen" bakom egentligen r sdant som man lr sig tidigt, sedan handlar det om att sitta och pilla fr att f det perfekt.

(Ni fr urskta alla "", dlig ovana.)
Citera
2013-07-21, 21:16
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katta9898

Han r inte ett dugg taskig faktiskt, om jag startar en trd om ett problem med en bil skulle jag utelmna vad det gller fr bil och rsmodell? Hur ska de d hjlpa mig?

18 rsgrns p FB med, s du blir nog snart bannad.

Lr dig HTML & CSS ordentligt s slipper du frga om sdant, inget illa menat men det r rtt s basic och "vning ger frdighet".
Citera
2013-07-22, 00:28
Medlem
Povels avatar
Det hr r ju rtt tankevckande fr mig.

Jag blev redan frn brjan rtt sker p att detta var ett troll med ovanligt konstig och dlig humor

- och s visar det sig att det helt enkelt var en 15-ring som frsker kommunicera s gott han/hon kan.

/p
Citera
2013-07-24, 23:17
Medlem
Det r i princip helt omjligt att svara p hur man frkortar din meny utan att veta ngot om hur koden ser ut. Rent allmnt borde du leta efter ett element som heter "width". Det kan du hitta antingen i din css, html eller annat godtyckligt script.

Fr att ndra typsnitt i din meny fr du leta upp den id som tillhr menyn i css'en - fr att sen lgga till font-family: [typsnitt]; Erstt [typsnitt] med vad du vill ha. Det hr r ocks helt generellt, och det kan visa sig att typsnittet stts frn ett script, eller direkt i HTML koden.

Iom att du anvnder en CMS kan det ju vara s att det hmtas drifrn.

Som sagt, vldigt vagt - men kan inte vara mycket klarare utan att se kod.
Senast redigerad av MrHeyHo 2013-07-24 kl. 23:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in