Citat:
Ursprungligen postat av
bengtarnejansson
Det är som sagt ibland lönsamt. När det var lönsamt var det oftast väldigt få händer kvar tills dom blandade om. Jag tittade hur ofta dom blandade och skrev ett program som simulerade fram om det var lönsamt att spela baserat på dom kort som delats. Detta ger väldigt exakt värde jämfört med att räkna korten "i huvudet".
Problemen är (när jag kollade):
- Får jag plats när det är lönt att spela?
- Korten blandas om för tidigt
- 6 lekar förstör mycket av fördelen
.. och såklart att dom kommer stänga kontot om det går bra.
Lycka till!
Samma tankar jag tänkt faktiskt, första punkten går ju att komma halvvägs runt genom att bara spela varannan hand eller så kan de funka om du lämnar din plats men snabbt tar den igen, har inte testat de senare. De kräver ju dock en viss sinnesnärvaro att orka hålla på så och då leder det till frågan även om man går plus nån ynka procent är det värt tiden man lägger ner?
För tillfället ska jag ge det en chans, en fråga till båda er som verkar ha lirat iaf lite BJ. Om vi utgår att ni lirar från grundstrategin när då counten blir hög "modifierar" ni då strategin så att ni kanske stannar på 16 (dealern har 7,8,9) eller kör ni på som vanligt?
Kom inte fram till nåt när jag analysera det då även om chansen att jag blir tjock med ett extra kort på 16 vid hög count är högre så är ju risken att dealern får 10/ess också högre....