Hej allihopa!
Såg att Rakaka la upp en nyhet på detta för ett drygt år sedan och kommentarerna var skit puckade som "Kina skit, kommer aldrig hålla, kan inte vara så billigt och kommer gå sönder på några dagar."
Men ni har varit mer civiliserade så jag tänker faktiskt berätta om hur det vart för mig att äga en Dxracer Monza stol i 3 år.
Länk till min stol: http://www.dxracer.net/art29_dxracer...-oh-d03-n.html
Kort svar:
För er som funderat på att köpa en Dxracer stol kan jag bara säga gör det. Köp inte en stol med hål i nackstödet med plast runt om.
Långt svar:
Jag köpte stolen för 2200kr och det var på Chili i Göteborg på Backaplan, jag och min polare som jobbade på volvo under den tiden skulle till Mekonomen och köpa bildelar och gick förbi ett glasfönster med dessa stolar ståendes 10 meter på rad. Tyg och Fuskläder fanns att sitta och prova.
Jag satte mig i allihopa och kom fram till att Fusklädret var den rätta vägen att ta. Då kom nästa problem ska jag ha ett snyggt hål med plast i nackstödet eller inget alls?
Jag valde att ha ett.. Dåligt val, för den plasten som håller fusklädret i schack släpper gärna lite på lädret så man får "knuffa" in det under plasten med jämna mellanrum.
Min polare som köpte samma stol utan det hålet. (som hade inga planer på att köpa stol den dagen satte sig och gick direkt mot kassan. Det tog han 15 sekunder att bestämma sig.)
Länk till hans stol: http://www.dxracer.net/art47_dxracer...-oh-d01-n.html
Han har inte haft något problem med sin stol över huvudtaget.
Jag å andra sidan har haft två stycken problem (utöver problemet med hålet i nackstödet.)
Problem nummer 1: Hade ägt stolen i ett år, bestämde mig för att ha sex i den. Pajade ett hjul, dock kostar 5 nya hjul 200kr på Maxfps.se så det var inga problem med att fixa nya.
Problem nummer 2: Hade ägt stolen i 2 och ett halvt år. Fjädern som håller spaken till att fälla sätet gick av. Det är en vanlig enkel spiral fjäder med krok på varsin sida. Kostade inte mer än 5kr att köpa och monterades på 2 sekunder.
Summering
-Jag köpte en stol för 2200kr som har fusk läder, fusk lädret har hållt nu i 3 år utan några problem.
-Hjulet gick sönder för att jag hade sex i stolen.
-Spakens fjäder gick sönder vilket händer med tiden och utav användning och kosta 5kr att byta.
-Den är otroligt grym att sitta i och man påminns varje gång hur go den är att sitta i när man vart borta i några dagar och kommer tillbaka.
-Alla vänner som kommer förbi mig sätter sig i stolen i 20-30 minuter och tjötar om stolen.
-Köper man en ratt och lirar bilspel så sitter du i helt rätt stol.
-Det är väldigt bekväm och jag använder den timtal varje dag, en gång satt jag och lira 15 timmar i sträck utan några trötthetstecken i kroppen.
Jag tänker inte byta ut denna stolen förrän den helt krasar och när den gått sönder så kommer jag köpa en ny likadan (utan hål i nackstödet.) och att komma in i rummet och se stolen får en att bara vilja slå sig ner i den.
Nu har ni fått höra min recension av denna stolen och mina tre år utav användning. Hoppas detta hjälper er som funderar. Jag ångrar mig inte en enda sekund.
Mvh Florian