2013-08-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Som va det också när jag var aktiv i tråden, superskandal om det är samma peron(PV)

Men inget bekräftat alltså?

Där det förekommit vad?, hittar ingen sammanfattning i trådstart så ursäkta frågan? pm:a om känsligt...

Bondens identitet känns tämligen ointressant men inte helt, om det är ett mönster eller ej...det är det som är det intressanta.

Måste bara säga vilken dålig slagkraft FB har haft hittilss...i alla andra sammanhang så har vi identiteter och massa personlig information ute på ,ax 2-3 dgr....men nu är det helt torrt.

kan man dra en slutsats av den observationen? vad tror ni?

Att det är främst snutar som stter och golar på kriminella men när det gäller en av dom egna så är det knäpptyst.

Nån jävel som har namnet, måste vara hundratals vid det här laget...och ingen postar

När det är poliser inblandade ligger inte myndigheten på latsidan utan gör allt för att hålla id hemlig tillskillnad från i andra fall... men namnet som börjar på K är det korrekta.. och hon är en person som använt batongen utanför reglementet förr.
Citera
2013-08-25, 21:34
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
När det är poliser inblandade ligger inte myndigheten på latsidan utan gör allt för att hålla id hemlig tillskillnad från i andra fall... men namnet som börjar på K är det korrekta.. och hon är en person som använt batongen utanför reglementet förr.

K*tarina Edlun* alltså?
a d

Kan du inte berätta om den/dom incidenterna om du vet något mer?

Finns det nån källa på att det verkligen är KE?
Citera
2013-08-26, 12:32
Bannlyst
Citat:
K*tarina Edlun* alltså?
a d

B10990-13, men även som sidomål B11907-13, Sthlms tingsrätt.
Citera
2013-08-27, 21:07
Medlem
Citat:
K*tarina Edlun* alltså?
a d

Syns på filmen att det är hon.....om man vet vem hon är iaf..
Citera
2013-08-27, 21:46
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk

Vad menar med "sidomål"? Är det målet mot BO/polisens motanmälan (eller tvärtom)?
Citera
2013-08-27, 22:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Håller med förra inlägget. Vad är "sidomål" för något? Men här ska väl i alla fall namnet stå.

Blir det någon rättegång på det här? Och i så fall när?
Citera
2013-08-28, 01:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Jag vet att vissa TG delar ut offentliga dokument som domar som svarsmål på e-mail gratis, kan man göra så i detta fallet?
Citera
2013-08-28, 06:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Jag vet att vissa TG delar ut offentliga dokument som domar som svarsmål på e-mail gratis, kan man göra så i detta fallet?

Skaffa ett anonmymnt email-konto.

Ring Tingsrätten ifråga, (Stockholms är det väl), och be snällt att de mejlar de offentliga dokumenten till dig. Du behöver inte säga vem du är.

Har de tid just då gör de det omedelbart.
Citera
2013-08-30, 01:25
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Håller med förra inlägget. Vad är "sidomål" för något?

Någon? Vore intressant att veta vad termen betyder, även om det är utrett vem polisen (och hunden) är.
Citera
2013-08-30, 15:17
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag vet inte. Därför skrev jag "Denna man är förmodligen inte bara ett förbipasserande fyllo".

Vad är han då? En terrorist?

Citat:
Nu tänkte du nog inte till. Poliser sätts ju ständigt i situationer som de inte har kontrollen på.

Nu har du nog problem med läsförståelsen. Det jag menar är uppenbart och bör kunna förstås av alla läskunniga. Jag menar givetvis att poliskvinnan tappar kontrollen över sig själv och därmed hela situationen.

Citat:
Klart det har. Har hon tex stått och sagt åt honom att lägga sig ner 180 sekunder så skulle han ha gjort det för i alla fall typ 120 sekunder sedan. Men det är ju just det vi inte kan avgöra utifrån klippet.

Min poäng var att man löser inte situationen oavsett genom att bussa hunden och dra upp batongen. Han hade lika gärna kunnat avväpna henne och använda batongen emot henne som vapen.

Eftersom att hon inte kan hantera mannen ensam och det inte finns något akut behov av att få ner honom på marken skulle hon ha inväntat förstärkning. Istället försätter hon sig själv, mannen och polishunden i onödig fara.

Citat:
Inte så troligt skulle jag vilja påstå. Polishundar är tränade att hugga sig fast i armen.

Är det därför den siktar sig in rakt på mannens kuk det första den gör menar du? Hade han inte fått tag i halsbandet och avstyrt hunden i det läget hade det blivit mycket otrevligt för mannen. Att han lyckas med det är väl att betrakta som ren tur med tanke på hur full han är.

Citat:
Inte en kvinnlig polis! Eller? De är ju klena säger du.

Ja, det är de om man jämför med män. Men nu är det som så här att man inte behöver speciellt mycket styrka för att slå av ett ben i kroppen med en teleskopbatong. Tror du mig inte så prova själv, förslagsvis på ställen som knä, skenben eller din underarm.

Citat:
Kaxiga fyllon har jag inget till övers för. Blir man otrevlig av sprit från man supa hemma eller dricka mindre.

Bra att veta att du tycker att ett kaxigt fyllo förtjänar sönderbiten kuk och sönderslagna ben i hela kroppen. De flesta håller nog inte med dig här dock.

Citat:
Vad då det hela? Menar du att det berodde på att polisen som dök upp var kvinna som fylltratten fått blod på sin tröja och dragit till sig uppmärksamhet från första början.

Mannens problem (och hans omgivnings problem) bottnar med all säkerhet i något annat skulle jag vilja hävda.

Din andra mening här är ganska obegriplig.

Att mannen är full och störig har givetvis inget med att kvinnan är polis att göra. Däremot att situationen eskalerar till någonting helt okontrollerbart har något att göra med att polisen är kvinna och ensam. Hon vet att hon är fysiskt underlägsen och måste därför ta till både batong och hund. Två stycken metoder som hade varit helt onödiga om polisen hade varit man och framförallt inte ensam.

Vad mannens problem är har varken jag eller du någon aning om. Men jag skulle gissa på att han druckit alldeles för mycket.

Citat:
Nej en manlig polisdvärg hade inte skött det bättre. Det är väl ändå bara de könsdiskriminerande intagningsreglerna som är ett problem här. Och inte att det slinker igenom kvinnor?!

Låt mig förtydliga. En manlig kompetent polis hade skött det bättre.

En dvärg hade givetvis inte skött det bättre. Men jag har aldrig i hela mitt liv sett en dvärg som polis. Har du?

En kvinna har inget i yttre patrullerande tjänst att göra, speciellt inte ensamma.
Citera
2013-08-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Det är tveklöst vanligare hos kvinnliga poliser med okontrollerade hysteriska beteenden. Så även inom andra yrkeskategorier, man kan ju jämföra hur gräl kvinnor emellan, o män emellan brukar funka dynamiskt.

Viktigt betona att det finns många bra kvinnliga poliser.

Sedan finns det den här typen: klarar inte av situationen, använder därför excessivt våld där inget våld ens var rimligt, har felaktig inställning till vad bra polisarbete är osv. Och det här var inte första hon gjorde på det här viset. Hon tappar lätt kontrollen och då...
Citera
2013-09-02, 10:51
Medlem
radiozetas avatar
Kvinnor hör inte hemma i polisyrket. Eller något yrke där det finns vapen och annat farligt inblandat, kvinnor får hybris såfort dom doftar lite "makt".
Dem är svaga mentalt, fysiskt och emotionellt. Det är farligt att ha kvinnliga poliser. Jag hade vägrat att jobba tillsammans med en kvinna. Hade jag hamnat i en situation så hade man fan varit mer rädd för att få sin skalle bort blåst av en liten tös till kollega på 20 bast, än dåren med yxa som precis gått loss inne på NK ... Dem pallar inte trycket mentalt, eller har inte fysisk styrka att lägga ner personen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in