Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-30, 18:55
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark__angel
Är du mentalt efterbliven?
Fattar du inte hur många som inte vill äta halal pga att de anser det vara djurplågeri att slakta utan bedövning?
Om de inte ska tvingas äta svensk kyckling ska vi fan inte tvingas äta deras kyckling heller.
Muslimer är en minoritet här i sverige.

VARFÖR ska vi andra behöva anpassa oss efter den lilla minoriteten
?

Det är klart att vi inte ska göra det men i Sverige så tror vi på att visa tolerans genom att göra oss dumma.
Islam får under inga omständigheter kritiseras i Sverige trots att hela kulturen är genomrutten och fel. Titta bara hur skiten lever, gifter bort unga flickor med äldre kusiner mm. Cp-skadat.
Citera
2013-08-30, 18:58
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joer.hogan
Du menar alltså att halalslakt inte alls innebär att man skär halsen av djuret levande och på så vis utsätter djuret för onödigt lidande då den först förblöder därefter dör? Jag kanske är felinformerad, om så är fallet rätta mig gärna.
http://www.jordbruksverket.se/amneso...a18000220.html

Så ligger det till.
Citera
2013-08-30, 19:12
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Men man serverar inte olagligt kött i skolorna? Även om vissafoliehattar påstår det. Det är ju det som ni låtsas debattera men numera verkar det mest handla om att kassa ur sig samma floskler som i alla andra I&I-trådar.

Varför vill du inte svara på hur din syn på djurrätt och slakt ser ut? Vad tyckte du om filmen?

Jag tycker djur ska behandlas med respekt och slaktas så skonsamt som möjligt, vilket rimmar illa med halal. Har inte sett nån film.

Givetvis tänker man på djuren men blir även irriterad på detta daltande för muslimer, varför ska de komma hit och bestämma? Cp-kultur som önskar att man aldrig ens hört talas om men nu svämmar Sverige över av islam.
Citera
2013-08-30, 19:16
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Jag tycker djur ska behandlas med respekt och slaktas så skonsamt som möjligt, vilket rimmar illa med halal. Har inte sett nån film.

Givetvis tänker man på djuren men blir även irriterad på detta daltande för muslimer, varför ska de komma hit och bestämma? Cp-kultur som önskar att man aldrig ens hört talas om men nu svämmar Sverige över av islam.
Som sagt, djur som slaktas i Sverige bedövas. Djur som dödas utomlands behandlas sällan väl, oavsett vilken religion den som dödar har.

http://vimeo.com/57425074&sa=U&ei=8N...BhAkXufT9S7Kcg

Är den här filmen helt ointressant för dig? Tycker du synd om djuren? Tror du att utländskt kött du köper i Sverige som inte är halal har blivit skonsamt behandlat?

Om det nu är så att du egentliegn bara är sur på alla människor från cp-kulturen så kan du ju säga det annars vore det som sagt sjukt intressant att höra hur du resonerar kring de frågor jag har försökt ställa, du är väldigt dålig på att ge respons på vad jag skriver utan verkar mest vilja raljera om muslimer och saker de gör som itne alls är direkt relaterat till trådstarten
Citera
2013-08-30, 19:38
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Om det nu är så att du egentliegn bara är sur på alla människor från cp-kulturen så kan du ju säga det annars vore det som sagt sjukt intressant att höra hur du resonerar kring de frågor jag har försökt ställa, du är väldigt dålig på att ge respons på vad jag skriver utan verkar mest vilja raljera om muslimer och saker de gör som itne alls är direkt relaterat till trådstarten

Du ska bara vara tyst tycker jag!
En idiot som dig vilken viker ner sig totalt för ett främmande folkslag och religion bör väl misstänkas vara kastrerad?

Om det ska vara djurplågat kött så får både muslimer och judar befinna sig på annan plats än Sverige!
Citera
2013-08-30, 20:17
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du ska bara vara tyst tycker jag!
En idiot som dig vilken viker ner sig totalt för ett främmande folkslag och religion bör väl misstänkas vara kastrerad?

Om det ska vara djurplågat kött så får både muslimer och judar befinna sig på annan plats än Sverige!
Ja i förhållande till dig viker jag helt klart ner mig för ett främmande folkslag och religion! Trots det fungerar kuken som den ska, lyckades till och med knulla med en blond svensk madam med en kondom på skaftet häromdagen! Det du!

Men får jag fråga dig om du bryr dig ett smack egentligen om hur djuren mår? För i så fall undrar jag om du fasar lika mycket över den generella djurhållningen (framförallt utomlands, men du kanske bara äter svenskt ekologiskt kött? (eller kanske är du vegetarian, om det nu är riktigt ok inom antipkismen?)) inom köttindustrin, eller om det bara blir ett problem när det skapas för den muslimska marknaden som du inte tycker vi ska vika ner oss för?
Senast redigerad av dianno 2013-08-30 kl. 20:19.
Citera
2013-08-30, 20:29
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ja i förhållande till dig viker jag helt klart ner mig för ett främmande folkslag och religion! Trots det fungerar kuken som den ska, lyckades till och med knulla med en blond svensk madam med en kondom på skaftet häromdagen! Det du!

Men får jag fråga dig om du bryr dig ett smack egentligen om hur djuren mår? För i så fall undrar jag om du fasar lika mycket över den generella djurhållningen (framförallt utomlands, men du kanske bara äter svenskt ekologiskt kött? (eller kanske är du vegetarian, om det nu är riktigt ok inom antipkismen?)) inom köttindustrin, eller om det bara blir ett problem när det skapas för den muslimska marknaden som du inte tycker vi ska vika ner oss för?

Så du är blatte eller neger?
Då får din åsikt minusvärde i en vettig värld

Den muslimska värdelösheten får stanna på hemmaplan och ska inte få något som helst fotfäste här i Sverige!
Bara en tidsfråga innan ni åker på arslet ut!
Citera
2013-08-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Hahahaha! Är du allvarlig? Om du inte tror på att någon gud finns så gör det väl inget för dig ifall köttet har halalslaktats eller inte? Och jo, man halalslaktar djur med bedövning i Sverige. Det står i artikeln " i enlighet med svenska djurskyddsregler", vilket innebär att djuret per definition är bedövat.
Varför ska någons tro göra mig tvungen att äta halalkött? Jag skiter fullständigt i djurskyddet i denna frågan, det är faktumet att vi andra måste anpassas oss till en bakåtsträvande minoritet som stör mig.
Citera
2013-08-30, 20:35
Medlem
dark__angels avatar
Citat:

Nä är det sant? Du lyckades verkligen ligga med en svensk blondin?

Folk vill inte äta halal kött för att djuren inte får bedövning. Klart många djurvänner bryr sig.
Ska det vara så jävla svårt att få in?
Citera
2013-08-30, 20:38
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Eller så slutar man smygmata kristna elever med voodoslaktat kött och berättar vad det faktiskt är det äter.

Jämför med vad som skulle hända om man hade i fläsk i smyg i maten hos mussar, då skulle det nog bli liv i luckan.

Visserligen en gammal artikel män ändå aktuell:
Citat:
Muslimsk fånge tvingades äta griskött

http://www.corren.se/ostergotland/mj...8-artikel.aspx
Citera
2013-08-30, 20:48
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Bedövning behöver inte betyda att djuret lider mindre. Sverige är religonsfritt och självklart måste det då erbjudas halal. Förstår inte problemet.

Javisst. Och vill man bara ha tryffelspäckade köttbullar ska man få det. Men bara om det är av religiösa skäl, t ex att en grön gudom från Mars sagt mig att så ska det vara.

Allvarligt talat: Vem ska bestämma vilka religioner och vilka yttringar av dem som är giltiga och därmed ska skattefinansieras och också möjligen pådyvlas andra?

Ett religionsfritt Sverige i dess bokstavliga mening är dock verkligen något att kämpa för!
Citera
2013-08-30, 21:12
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark__angel
Nä är det sant? Du lyckades verkligen ligga med en svensk blondin?

Folk vill inte äta halal kött för att djuren inte får bedövning. Klart många djurvänner bryr sig.
Ska det vara så jävla svårt att få in?
Men är det svårt att få in att detta handlar om skolmat? Med andra ord en sorts svensk definition av halal som innebär att djuret får bedövning. Testa någon gång för en gångs skull att läsa tråden, googla och tänk lite själv.

Man får inte i svenska skolkök servera kött som har dödats med metoder som går utan för djurskyddslagen.

Varför vill ni så konsekvent inte läsa tråden, svara på mina frågor och inse att djurindustrin är ganska så equally fucked så länge du inte köper svenskt ekologiskt kött, och att djurens trauma inte blir så mycket värre av lite allah akbar tramserier innan de dödar det?

Ja hon var blond, hon är dock en sådan där backpacker så hon har förmodligen haft sex med utlänningar så det kanske inte ger så mycket poäng ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in