Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-30, 20:10
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag la mer märke till det gul-gröna Såg du kökstaket?

Oj! Det missade jag, tack! Det verkar som om de målat bl a sovrumstak svarta, kanske för att göra det "intimare"?
Citera
2013-08-30, 20:19
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Tapetserade gardiner......udda och inte fint.
Tre rum på övervåningen.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6r...agen-2-4817700

Aha, du menar att de bara tapetserat runt fönstren! Håller med om att det ser besynnerligt ut. Det är ett sånt där "jag har inga hemligheter"-ställe, som blir FÖR uppfläkande. Man vill inte kasta en blick in när man går förbi och se nån sitta på dass.

Har det varit till salu väldigt länge, förresten? Bara vinterbilder med.
Citera
2013-08-30, 20:33
Medlem
Citat:
Tre rum på övervåningen.

Gillade det faktiskt. Emellertid ligger huset helt åt helvete.
Citera
2013-08-30, 20:33
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Tre rum på övervåningen.

Ännu en som har missförstått det där med begreppet "fondvägg". Dvs, att den avvikande väggen ska vara i fonden, det vill säga i bakgrunden, eller mer specifikt, motstående vägg än fönstervägg. Att ha fondvägg i förgrunden blir aldrig snyggt, av en hel del olika anledningar. Framförallt att det pga kontrastverkan blir väldigt hårt att titta på. Det ljusa ljusinkastat tillsammans med den mörka väggen skapar för skarpa kontraster som ögonen får svårt att vitbalansera, det blir helt enkelt "hårt" att titta på.
Citera
2013-08-30, 20:46
Medlem
Citat:
Såg du att jag skrev sitationstecken?

Fortfarande inget svar på frågan, men om det är arbetsrummet du menar, är det inte bättre och skriva det än "sovrum"? Jag är uppenbarligen inte den ende som undrade.
Citera
2013-08-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ännu en som har missförstått det där med begreppet "fondvägg". Dvs, att den avvikande väggen ska vara i fonden, det vill säga i bakgrunden, eller mer specifikt, motstående vägg än fönstervägg. Att ha fondvägg i förgrunden blir aldrig snyggt, av en hel del olika anledningar. Framförallt att det pga kontrastverkan blir väldigt hårt att titta på. Det ljusa ljusinkastat tillsammans med den mörka väggen skapar för skarpa kontraster som ögonen får svårt att vitbalansera, det blir helt enkelt "hårt" att titta på.

Ja och värst är det när man ser "fondväggar" på fönsterväggar kombinerat med gardiner med ytterligare mönster och färger.
Citera
2013-08-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Fortfarande inget svar på frågan, men om det är arbetsrummet du menar, är det inte bättre och skriva det än "sovrum"? Jag är uppenbarligen inte den ende som undrade.
Hur många fler rum ser du som kan benämnas som sovrum? Lägg ner nu, om du inte fattar så har jag överskattat dig, ursäkta mig.
Citera
2013-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Hur många fler rum ser du som kan benämnas som sovrum? Lägg ner nu, om du inte fattar så har jag överskattat dig, ursäkta mig.

Ursäkta att man försöker förtydliga när det är fler i tråden som undrade...
Citera
2013-08-30, 21:23
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Ursäkta att man försöker förtydliga när det är fler i tråden som undrade...

Jag måste erkänna att jag inte heller fattar vad lacrima menar...
Citera
2013-08-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jag måste erkänna att jag inte heller fattar vad lacrima menar...
Men herreguuu, det är en villa som har endast två rum förutom sällskapsytor, kök och badrum. Bara för att de skrivit in kontor på planlösningen så fattar ni inte vad man menar när man kallar icke sällskapsrum i en vanlig villa för sovrum........jag orkar knappt ta in att ni ids tjafsa och att jag ids svara.
Citera
2013-08-30, 21:46
Medlem
Skidaddles avatar
Lugn nu i tråden. Det här är ju en fin och trevlig tråd där vi alla är vänner. Jag menar, vi har ju alla ett trevligt intresse i hemnetknarkande. Nu tycker jag att vi skakar hand och släpper det här och går vidare. Det finns så himla mycket roligare saker att prata om. Okej?
Citera
2013-08-30, 21:46
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Men herreguuu, det är en villa som har endast två rum förutom sällskapsytor, kök och badrum. Bara för att de skrivit in kontor på planlösningen så fattar ni inte vad man menar när man kallar icke sällskapsrum i en vanlig villa för sovrum........jag orkar knappt ta in att ni ids tjafsa och att jag ids svara.

Nu har jag kollat planritning mot bilder så att ögonen går i kors, och det verkar som om du har rätt, lacrima, att det inte finns en enda bild från det som på planritningen (den nuvarande, inte idén) kallas kontor.

Men att kalla kontor för sovrum gör en lite förvirrad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in