Finns en variant som är en hand i en cirkel/rund ram som gör "tummen upp" med eller utan "halal certified" text.
Vanligt förekommande är en pytteliten logga likt den jag länkade undangömt i ett hörn.
Tack. Misstänkte att det var nåt sånt, nåt väldigt litet som vanliga Svenssons inte lägger märke till. Man bör vara vaksam så man inte äter islam till middag.
Ehm, artikeln handlade om kycklingkött. Hur fan gör man kyckling av biff? Varifrån får de alla små ben som måste sättas in med klister för att bygga en kyckling från scratch av nötfärs?
Jag är kristen svensk, man kan göra vin av vatten och det kan regna manna från himlen...man kan även läsa trådstarten...
Citat:
Djurrättsaktivister lyser med sin frånvaro som vanligt när det handlar om halalslakt men nu har tydligen vanliga Svenssons fått nog. Borde inte komma som en blixt från klarblå himmel att islam breder ut sig i Sverige? Om 15 år finns bara halalslaktat kött i Sverige.
Det är väl bara att anpassa sig efter nya adeln eller vad tycker ni?
Vi diskuterar alltså inte bara kyckling, hur är det med läsförståelsen?
Om du äter mer fisk och mindre halalkebab så kanske du klarar att förstå första inlägget i tråden
Jag tänkte aldrig på att söka själv först. Dock är jag mest intresserad av hur etiketten ser ut på förpackningar i svenska matbutiker. Har fått en del intressanta svar som du kanske ser. Det finns naturligtvis uppenbara tecken men jag letar efter de dolda.
Edit: Ippskiff hade strulat till det i sitt inlägg så var tvungen att rätta till.
Senast redigerad av Gail 2013-09-03 kl. 21:04.
Borde inte komma som en blixt från klarblå himmel att islam breder ut sig i Sverige? Om 15 år finns bara halalslaktat kött i Sverige.
Fast han ljuger ju. 1. Islam breder inte ut sig mer än det kommer muslimska invandrare. 2. Om 15 år finns alla möjliga sorters kött fortfarande i Sverige. Min butik kommer definitivt sälja det t ex, men bara om det finns en efterfrågan som är stor nog att det lönar sig att göra det.
Hur stor kundbas pratar vi om här, avrundat till jämna tusental?
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Vi diskuterar alltså inte bara kyckling, hur är det med läsförståelsen?
Den här tråden har spårat åt så många håll under veckans gång att jag glömde bort trådstartens inriktning. My bad.
Men det är skönt att veta att jag kan börja möta alla antireligiösa idiotargument utan att riskera att gå OT för det ..
Citat:
Om du äter mer fisk och mindre halalkebab så kanske du klarar att förstå första inlägget i tråden
F.y.i så äter jag en väl balanserad kost specialvald just för att promota god hjärnfunktion.
I mitt hem kommer det in varken kaffe, coca cola eller kebab. Sådant är WT-mat och jag är inte WT.. Maten är för övrigt den huvudsakliga orsaken till varför WT förblir WT eftersom.. well .. zombifierar man hjärnan innan arbetsintervjun så får man ju bara zombiejobb
till arbetsintervjun skall man ha kolhydrater, vitaminer och fleromättat fett
Senast redigerad av Ippskiff 2013-09-03 kl. 21:32.
Måste vara ett rejält bakslag för dig när du fortsätter rapportera om och om igen men ändå ligger inläggen kvar?
Eller så lär man sig av sina misstag och blir bättre på att rapportera/bedöma vad som är ok och inte så att antalet onödiga rapporter går ned till ett minimum.
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Jag tänkte aldrig på att söka själv först.
Inte jag heller. Det var Du som gav mig idén.. Men, eftersom jag ändå kollar alla förpackningar, innehållsförteckning och ursprung innan jag köper mat så upptäcker jag ju alltid om det finns arabiskt symbolspråk på påsarna och kan därmed välja bort det. Jag köper svenskt för att gynna Svenskt näringsliv. Det är nästan utrotningshotat nu när alla köper sin mat och sin elektronik på billiga utomlands-ägda kedjor.
Jag varnade för den utvecklingen på 90-talet redan men eftersom Svensson tänker med plånboken/röven istället för huvudet/hjärtat så blev det som det blev. Välkommen till Er egendesignade verklighet säger jag bara
Det är med stor ångest jag köper Findus Fiskgratäng eftersom man inte alltid får torsk från Skagerrak i förpackningarna utan istället Pollock från Alaska.. och .. Befolkningen i Alaska förtjänar verkligen inte de våldtäkter fiskeflottorna gör på deras mat-banker.. Fast det står på förpackningarna vad som är i dem så är man bara uppmärksam så kan man skippa gratängen de veckor det är fel fisk i.
Citat:
Dock är jag mest intresserad av hur etiketten ser ut på förpackningar i svenska matbutiker. Har fått en del intressanta svar som du kanske ser.
Jo jag ser men jag tycker mest du är en gnällfia där med sand i fittan eftersom du fick det att låta som att de gör symbolerna små med flit för att alla svenskar är för lata att kontrollera förpackningarna på saker och ting de köper, och det tar jag fan som en intellektuell förolämpning av Svenskarna som Medvetet Folk.
Stupidity can NEVER be allowed to become an excuse.
Citat:
Det finns naturligtvis uppenbara tecken men jag letar efter de dolda.
Du får nog definiera begreppet "dold" i så fall. Det är grymt olagligt att fel-märka livsmedel nämligen oavsett om det handlar om slaktmetod eller procentandel vatten. En fel-märkning är en fel-märkning so far as åklagaren bryr sig där. Böter först och om det fortsätter så väntar näringsförbud i 10 år så.. Don't worry. Din kycklingfilé är inte värd besväret
F.y.i så äter jag en väl balanserad kost specialvald just för att promota god hjärnfunktion.
I mitt hem kommer det in varken kaffe, coca cola eller kebab. Sådant är WT-mat och jag är inte WT.. Maten är för övrigt den huvudsakliga orsaken till varför WT förblir WT eftersom.. well .. zombifierar man hjärnan innan arbetsintervjun så får man ju bara zombiejobb
Om kebab är WT-mat man blir dum av borde man kanske inte servera detta i skolan oavsett slaktmetod...kanske är bättre med svensk husmanskost.
Fattiga lågutbildade invandrare som äter kebab...kallar du dom blacktrash eller ser du bara ner på
lågutbildade vita?
Jag varnade för den utvecklingen på 90-talet redan men eftersom Svensson tänker med plånboken/röven istället för huvudet/hjärtat så blev det som det blev.
Märkligt att du då i denna tråd i din iver att agera nyttig idiot för islamister själv använder plånboksargumentet som det enskilt viktigaste, och slår bort allt annat som "foliehattsargument". Betyder det att du tänkte med röven?
Eller så lär man sig av sina misstag och blir bättre på att rapportera/bedöma vad som är ok och inte så att antalet onödiga rapporter går ned till ett minimum.
Inte jag heller. Det var Du som gav mig idén.. Men, eftersom jag ändå kollar alla förpackningar, innehållsförteckning och ursprung innan jag köper mat så upptäcker jag ju alltid om det finns arabiskt symbolspråk på påsarna och kan därmed välja bort det. Jag köper svenskt för att gynna Svenskt näringsliv. Det är nästan utrotningshotat nu när alla köper sin mat och sin elektronik på billiga utomlands-ägda kedjor.
Jag varnade för den utvecklingen på 90-talet redan men eftersom Svensson tänker med plånboken/röven istället för huvudet/hjärtat så blev det som det blev. Välkommen till Er egendesignade verklighet säger jag bara
Det är med stor ångest jag köper Findus Fiskgratäng eftersom man inte alltid får torsk från Skagerrak i förpackningarna utan istället Pollock från Alaska.. och .. Befolkningen i Alaska förtjänar verkligen inte de våldtäkter fiskeflottorna gör på deras mat-banker.. Fast det står på förpackningarna vad som är i dem så är man bara uppmärksam så kan man skippa gratängen de veckor det är fel fisk i.
Jo jag ser men jag tycker mest du är en gnällfia där med sand i fittan eftersom du fick det att låta som att de gör symbolerna små med flit för att alla svenskar är för lata att kontrollera förpackningarna på saker och ting de köper, och det tar jag fan som en intellektuell förolämpning av Svenskarna som Medvetet Folk.
Stupidity can NEVER be allowed to become an excuse.
Du får nog definiera begreppet "dold" i så fall. Det är grymt olagligt att fel-märka livsmedel nämligen oavsett om det handlar om slaktmetod eller procentandel vatten. En fel-märkning är en fel-märkning so far as åklagaren bryr sig där. Böter först och om det fortsätter så väntar näringsförbud i 10 år så.. Don't worry. Din kycklingfilé är inte värd besväret
Har du källa på att man måste märka halaslaktat med speciell märkning?
[quote=Ippskiff|45077672]Fast han ljuger ju. 1. Islam breder inte ut sig mer än det kommer muslimska invandrare. 2. Om 15 år finns alla möjliga sorters kött fortfarande i Sverige. Min butik kommer definitivt sälja det t ex, men bara om det finns en efterfrågan som är stor nog att det lönar sig att göra det.
Hur stor kundbas pratar vi om här, avrundat till jämna tusental?
Den här tråden har spårat åt så många håll under veckans gång att jag glömde bort trådstartens inriktning. My bad.
Men det är skönt att veta att jag kan börja möta alla antireligiösa idiotargument utan att riskera att gå OT för det ..
till arbetsintervjun skall man ha kolhydrater, vitaminer och fleromättat fett
Kvalificerat skitsnack. Du kan inte ett skit om näringslära.
Om kebab är WT-mat man blir dum av borde man kanske inte servera detta i skolan oavsett slaktmetod...
Fast de lär ju inte servera det med pommes och den där slaskiga såsen?
Köttet som sådant är .. well .. Alltså, det finns ju bättre ur ren näringssynpunkt men i förhållande till priset och vad man får så är det nog acceptabelt. Det är ju ändå kött.
Citat:
kanske är bättre med svensk husmanskost.
Sådant fick i.a.f Jag i skolan. Fast på den tiden kostade skollunchen 4.50:- per elev också. (fritt översatt 1980-2013 års prisutveckling sedan dess blir det drygt 25 spänn)
Idag kostar skolmaten 15 spänn per elev och dag.
Oxjärparna med brun sås och röd mjölk till var goda minns jag.
Hur som helst betyder det i korthet att trådens "anti'lal'"s vill höja elevernas matkostnader med 3650 kronor per elev och år i Sverige.
10 spänn mer i skatt per dag och student med andra ord. Du äter, vem pröjsar?
Citat:
Fattiga lågutbildade invandrare som äter kebab...kallar du dom blacktrash eller ser du bara ner på lågutbildade vita?
Jag buntar nog ihop allihop i en och samma klunga och kallar dem för food-trash.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!