[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Ippskiff
Fast de lär ju inte servera det med pommes och den där slaskiga såsen?
Köttet som sådant är .. well .. Alltså, det finns ju bättre ur ren näringssynpunkt men i förhållande till priset och vad man får så är det nog acceptabelt. Det är ju ändå kött.
Så eleverna får en stor talrik kött och inget mer?
Citat:
Sådant fick i.a.f Jag i skolan. Fast på den tiden kostade skollunchen 4.50:- per elev också. (fritt översatt 1980-2013 års prisutveckling sedan dess blir det drygt 25 spänn)
Idag kostar skolmaten 15 spänn per elev och dag.
Oxjärparna med brun sås och röd mjölk till var goda minns jag.
Hur som helst betyder det i korthet att trådens "anti'lal'"s vill höja elevernas matkostnader med 3650 kronor per elev och år i Sverige.
10 spänn mer i skatt per dag och student med andra ord. Du äter, vem pröjsar?
Egentligen betalar vi ju redan för det fast vi inte får något för pengarna...
Idag betalas det ut enorma summor(skattepengar) till bönder för att inte odla mat eller hålla djur, för att nämna ett ex så hyr fd statsministern G P in kor att beta på sina marker för att kunna få bidrag...att inte odla och hyra kor ger vinst...
Vi importerar kött och grönsaker från Europa långa transporter gör att grönsaker ex tappar näring,
Svenska slakterier läggs ner och svenska speditörer sparkar chaffisar, arbetslöshet kostar pengar.
Att betala svenska bönder för att producera mat hade förmodligen blivit billigare för Sverige(att det blir nyttigare och mer miljövänligt kanske kan ses som en bonus)
Citat:
Jag buntar nog ihop allihop i en och samma klunga och kallar dem för food-trash.
Alltid lika kul att se självutnämnda "goda" göra krumbukter när dom tvingas konfronter sina egna fördomar