Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-05, 16:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Ulf
Ordet snippa hittades på för högst en tio, tjugo år sedan, oklart varför. Finns säkert någon politisk tanke därbakom.
Jag undrar om det inte var någonslags "förslagstävling" i någon tidning eller liknande, som jag minns det.
Citera
2013-09-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av In-Fredel
Slida är inte helt parallellt med snopp när det gäller relativt vardaglig lättsamhet eller ”barnslighet”.

Jag tycker nog att slida är precis lika vardagligt, till skillnad från det vulgära fitta eller det medicinskt klingande vagina. Sedan finns det ju andra ord som inte används så ofta, som vulva, till exempel.

Citat:
Och nej, socialkonstruktivismen övertygar inte. Men de som har lanserat ordet snippa kan ha resonerat så. Det tror jag är en fullt rimlig hypotes.

Det sprids förmodligen via dagis. Då det inte ingår i mitt aktiva ordförråd är det ju ingenting jag skulle komma att lära mina barn, precis.
Citera
2013-09-05, 16:47
Medlem
Snoddlans avatar
Jag sa kissen när jag var liten för man kissar med den
Citera
2013-09-05, 19:12
Medlem
Basfrostens avatar
Pappas penis hette Varulven och mammas vulva Muffen. Låter rart.
Citera
2013-09-05, 20:59
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Jag tycker nog att slida är precis lika vardagligt...
Tycker du verkligen det? Jag har då till exempel aldrig någonsin hört ett barn säga slida.
Citera
2013-09-05, 22:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigskjorta
Det är väll bara själva gången in i kvinnan som är själva slidan? I så fall är det ju som att kalla hela pojkens kön för pung och då förståeligt att det behövs ett kompletterande rumsrent ord.

Visst är det så. Slidan betecknar bara en del av kvinnans könsorgan, slida och snippa är med andra ord inte synonyma.

Citat:
Ursprungligen postat av S-cup

Hade hand om en tant som var ca 90 år, hon kallade slidan för "fågelbo", hade jag aldrig hört förut

Fågelbo är ett uttryck som en del av mina gamla släktingar använder.
Citera
2013-09-05, 22:35
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Jag tycker nog att slida är precis lika vardagligt, till skillnad från det vulgära fitta eller det medicinskt klingande vagina. Sedan finns det ju andra ord som inte används så ofta, som vulva, till exempel.

Vulva hade jag inte tolkat som hela kvinnans könsorgan, alltså inte som en synonym till snippa.

http://sv.wikipedia.org/wiki/vulva

Slida används väl ibland om hela organet, i brist på bättre ord.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2013-09-05 kl. 22:39.
Citera
2013-09-06, 06:28
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Vulva hade jag inte tolkat som hela kvinnans könsorgan, alltså inte som en synonym till snippa.

http://sv.wikipedia.org/wiki/vulva

Slida används väl ibland om hela organet, i brist på bättre ord.

Nej, slidan är själva röret. Om folk använder det ordet för hela skötet är det konstigt. "Helrakad slida", "Han tafsade mig på slidan" osv. Låter väldigt underligt.
Citera
2013-09-06, 07:05
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej, slidan är själva röret. Om folk använder det ordet för hela skötet är det konstigt. "Helrakad slida", "Han tafsade mig på slidan" osv. Låter väldigt underligt.
Jag hade sagt "helrakad fitta" eller "helt rakad mellan benen". Inget av alternativen "rakad slida/vagina/snippa" känns särskilt bra. Jag tror ändå att en del ibland (inte alltid) använder slida om hela organet i brist på bättre ord. Det känns i alla fall mer troligt att folk använder slida så än att de skulle använda vulva så.
Citera
2013-09-06, 10:16
Medlem
Citat:
Om folk använder det ordet för hela skötet är det konstigt. "Helrakad slida", "Han tafsade mig på slidan" osv. Låter väldigt underligt.

Det underliga är om folk talar så till barn.
Citera
2013-09-06, 12:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Det underliga är om folk talar så till barn.

Det underliga är om man överhuvudtaget använder ordet slida till annat än biologi eller sexteknikbeskrivningar. Slidan sitter osynligt till, andra delar är fullt synliga men kallas för annat.
Citera
2013-09-06, 12:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det underliga är om man överhuvudtaget använder ordet slida till annat än biologi eller sexteknikbeskrivningar. Slidan sitter osynligt till, andra delar är fullt synliga men kallas för annat.

Jag håller med om det. Slida är en fysiologiskt benämning på en del av kvinnans könsorgan. Som sagt...slidan syns normalt inte.

När våra tvillinggrabbar växte upp så kallades det kvinnliga könsorganet för musen och det manliga för snoppen. Odramatiskt och med låg sexuell koppling men också utan det lite förlöjligande intryck som snippa har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in