Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-07, 23:21
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Att gämföra en människas anatomi med en Kossas ger ett smått missvisande resultat. Läste du ens artikeln?

Tillför kossorna sina hjärnor med syre på ett annat sätt, eller?
Citera
2013-09-08, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Känns som att du behöver gå om grundskolan, vad transporterar blodet?
Syre.
Vad händer om man kapar bort det som transporterar blodet till hjärnan?
Man svimmar.

Så ja, jag jämför strypning med att skära bort en huvudartär som är nära hjärnan.

Och resultatet av en strypning kontra skära av halsen är desamma menar du? Känslan för offret antar jag du då moraliskt menar är lika, eftersom det man egentligen gör är att strypa syretillförseln?

Så om jag sköt dig i huvudet eller ströp dig långsamt vore med din logik samma sak, eftersom utfallet blir utebliven syretillförsel. Fina argument.
Citera
2013-09-08, 04:23
Medlem
FBMinchias avatar
Tycker det är beklämmande att så många är okunniga/obrydda om ritualslakten. Därför har detta gått igenom i så många skolor. Hur har det förresten gått för fejsböggruppen? Går det åt helvete för dem så finns ju alltid modellen från Norrtälje att ta till. (Elev fick svenskt kött som specialmat.) Där är ju lösningen mitt framför ögonen. Om alla vettiga föräldrar skulle kräva detsamma, så vips. Det normala är plötsligt icke ritualslaktat kött.

Hur stor andel av föräldrarna har fler än två hjärnceller som är osams? Det är frågan. Om alla är obrydda/puckade, så får vi leva med ritualplågade djur i framtiden och islamiseringen fortsätter breda ut sig. Jag vet att om jag hade haft barn i skolåldern så skulle jag ha levt djävulen tills jag fått min vilja igenom.
Citera
2013-09-08, 05:15
Bannlyst
äsch dom får ju bedövning och dör nästan direkt som jag fattar det, vad e problemet?

skulle dom däremot döda djuret med kemikalier eller radioaktiva ämnen
Citera
2013-09-08, 06:54
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
äsch dom får ju bedövning och dör nästan direkt som jag fattar det, vad e problemet?

Därmed faller du in under epitetet okunnig. Precis det här som är så sorgligt. Djurplågeriet vid slakt kan vara mer eller mindre beroende på hur övervakade de är. Får de ett skott i pannan först så tycker inte skäggtomtarna att det går rätt till, så när ingen kollar lär de skita i bedövningen. Skäggtomten är nöjd om han får säga bismilla hokus pokus, men tycker nog det är värdelöst om djuret är medvetslöst.

Det viktiga är att ritualslakten är ett politiskt manifest. Godkänner vi det så lär den dagen komma när alla djur skärs ihjäl utan bedövning/skott i pannan eller hur fan de nu hävdar att de gör. Sedan har vi gaphalsar i torn i varenda vrå i landet och småungarna i skolorna går klädda i tält allihop. Även svenska barn som inte törs vara annorlunda. Försök då att minnas vad du tyckte i dag, din ärthjärna.
Citera
2013-09-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue

Känner att jag måste länka till den här artikeln igen. Nej, djuren dör inte på direkten. Läs artikeln som jag återigen länkar till...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ko...er_4134699.svd
Citera
2013-09-10, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Tycker det är beklämmande att så många är okunniga/obrydda om ritualslakten. Därför har detta gått igenom i så många skolor. Hur har det förresten gått för fejsböggruppen? Går det åt helvete för dem så finns ju alltid modellen från Norrtälje att ta till. (Elev fick svenskt kött som specialmat.) Där är ju lösningen mitt framför ögonen. Om alla vettiga föräldrar skulle kräva detsamma, så vips. Det normala är plötsligt icke ritualslaktat kött.

Yep, och sen höjer kommunen skatten med en krona för att finansiera det hela och samma föräldrar börjar genast bråka och påstår att politikerna misslyckats med sitt uppdrag att hushålla med kommunens pengar varpå minst en kommungubbe avgår och sedan ersätts med en gubbe som inte lyssnar nästa gång föräldrarna kräver förändringar i skolan som leder till ökade kostnader.
Citera
2013-10-03, 05:38
Medlem
Drapåtrissors avatar
Skolinspektionen tvingar barn och äldre att äta halakyckling

Så långt har islameringen gått av vår matkultur att svenskar tvingas att äta halalslaktat med myndigheternas godkännande. Åtminstone i Svedala där nu alla barn och boende på äldreboenden ska tvingas att äta kyckling plågsamt slaktade och välsignad av en bönemumlande imam vänd mot Mecka. Att skylla på att halalslaktat blir billigare är det en hållbar anledning?
http://www.skanskan.se/article/20131...-halalkyckling
Citera
2013-10-03, 05:47
Medlem
kinesarsles avatar
Med tanke på att kycklingarna ofta har ett rent helvete i hela sitt sex veckor långa liv känns det faktiskt som att det kvittar om den sista minuten också är plågsam.

Om du verkligen bryr dig om djuren kan du äta vegetariskt.

Och nej, ingen tvingas äta.
Senast redigerad av kinesarsle 2013-10-03 kl. 06:02.
Citera
2013-10-03, 06:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Med tanke på att kycklingarna ofta har ett rent helvete i hela sitt sex veckor långa liv känns det faktiskt som att det kvittar om den sista minuten också är plågsam.

Om du verkligen bryr dig om djuren kan du äta vegetariskt.

Och nej, ingen tvingas äta.

Böjd att hålla med dig här. Att vara slaktkyckling lär ju suga bara det. Värre då att vara en soft kossa som har glidit runt och chillat i flera år och liksom skaffat sig ett liv.
Citera
2013-10-03, 06:09
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Böjd att hålla med dig här. Att vara slaktkyckling lär ju suga bara det. Värre då att vara en soft kossa som har glidit runt och chillat i flera år och liksom skaffat sig ett liv.
Mjo. Man börjar bli dödligt less på folk som ska tjata om halalkött och ljuger om att det handlar om djurens bästa. Undrar om de ens tror på det argumentet själva.

Helt ok att vara emot detta pga islam, men säg då för fan att det är det som är skälet.
Citera
2013-10-03, 06:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Mjo. Man börjar bli dödligt less på folk som ska tjata om halalkött och ljuger om att det handlar om djurens bästa. Undrar om de ens tror på det argumentet själva.

Helt ok att vara emot detta pga islam, men säg då för fan att det är det som är skälet.
Hade det verkligen handlat om djurens bästa hade man väl varit fallfrukterian eller något annat sånt där tramsigt. Människan har väl käkat djur i tiotusentals år och vad fan, ute i naturen äter djur andra djur och det lär fan inte vara humant att bli huggen i nacken av ett lejon liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in