Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-08, 12:51
  #4069
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Hur är det fotat? Är interiörbilderna tagna med mäklarens iphone? Vet fotografen/mäklaren vad ett stativ är eller hur man håller en kamera rakt? Så många frågor..

Hur kan en så stor kedja som Fastighetsbyrån tillåta någon liten lallare på landsbygden publicera dylika objekt under deras varumärke. Det är helt sjukt!
Citera
2013-09-08, 13:07
  #4070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det verkar som om en del tjänar bra på poker:

http://hemnet.sfd.se/BildLista/Defau...566_1264316090

Men, å andra sidan, har turen kanske vänt eftersom huset ska säljas?

Vid första anblick så ser huset fint ut, men när man ser att varenda rum har rundade väggar så känns det bara fånigt. Någon rundad vägg är okej men i princip ett helt hus då har det gått överstyr. Gardiner som släpar i golvet överallt får mig att skaka på huvudet, fult och vansinnigt opraktiskt, den som dammsuger får tyg i dammsugaren och måste lyfta och sen lägga tillrätta gardinerna, uhhh.
Vardagsrummet var inte ett rum jag skulle vilja mysa ner mig i soffan och kolla på film om man säger, så jäkla omysigt.
Skittråkigt hus är mitt betyg.
Hade varit intressant att läsa objektbeskrivningen och pris, men du länkar direkt till bilderna, jag orkar heller inte leta upp det själv, kanske du kan länka till objektbeskrivningen?
Citera
2013-09-08, 13:11
  #4071
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vid första anblick så ser huset fint ut, men när man ser att varenda rum har rundade väggar så känns det bara fånigt. Någon rundad vägg är okej men i princip ett helt hus då har det gått överstyr. Gardiner som släpar i golvet överallt får mig att skaka på huvudet, fult och vansinnigt opraktiskt, den som dammsuger får tyg i dammsugaren och måste lyfta och sen lägga tillrätta gardinerna, uhhh.
Vardagsrummet var inte ett rum jag skulle vilja mysa ner mig i soffan och kolla på film om man säger, så jäkla omysigt.
Skittråkigt hus är mitt betyg.
Hade varit intressant att läsa objektbeskrivningen och pris, men du länkar direkt till bilderna, jag orkar heller inte leta upp det själv, kanske du kan länka till objektbeskrivningen?

Självklart, här kommer länken:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8r...gen-59-5161270
Citera
2013-09-08, 13:21
  #4072
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vid första anblick så ser huset fint ut, men när man ser att varenda rum har rundade väggar så känns det bara fånigt. Någon rundad vägg är okej men i princip ett helt hus då har det gått överstyr. Gardiner som släpar i golvet överallt får mig att skaka på huvudet, fult och vansinnigt opraktiskt, den som dammsuger får tyg i dammsugaren och måste lyfta och sen lägga tillrätta gardinerna, uhhh.
Vardagsrummet var inte ett rum jag skulle vilja mysa ner mig i soffan och kolla på film om man säger, så jäkla omysigt.
Skittråkigt hus är mitt betyg.
Hade varit intressant att läsa objektbeskrivningen och pris, men du länkar direkt till bilderna, jag orkar heller inte leta upp det själv, kanske du kan länka till objektbeskrivningen?

Jag tycker att det är ett riktigt trevligt hus som med rätt inredning hade fått ett lyft. De rundade väggarna stor mig inte alls, snarare tvärtom skapar de en mjukare känsla eftersom stora, nybyggda villor ibland kan kännas kala och hårda.

Gardinerna är ju lite udda, varför viker man dem i nederkant och låter dem släpa istället för att lägga upp dem.

Snygg trappa till ovanvåningen.

Men, varför har man inte fixat till toalettpappret på bilden??!! Det behöver inte vara toalettvikning, men det behöver ju inte vara utdraget så att det ser ut som om någon precis suttit och bajsat.
Citera
2013-09-08, 14:01
  #4073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Jag tycker att det är ett riktigt trevligt hus som med rätt inredning hade fått ett lyft. De rundade väggarna stor mig inte alls, snarare tvärtom skapar de en mjukare känsla eftersom stora, nybyggda villor ibland kan kännas kala och hårda.

Gardinerna är ju lite udda, varför viker man dem i nederkant och låter dem släpa istället för att lägga upp dem.

Snygg trappa till ovanvåningen.

Men, varför har man inte fixat till toalettpappret på bilden??!! Det behöver inte vara toalettvikning, men det behöver ju inte vara utdraget så att det ser ut som om någon precis suttit och bajsat.
Det var för många rundade väggar imo. Se på barnrummet med röda bilsängen, det är helt omöjligt att möblera på ett vettigt sätt. Sovrum 3 på ö.p. var också svårmöblerat, de har tryckt upp möblerna mot de räta väggarna och kvar blir outnyttjad yta.

I ett av badrummen ser jag inte ens något toapapper, inte ens en hållare. Hela huset känns obebott,
inte en tavla någonstans utom några klistermärken i ett barnrum, men leksaker och till o med en barngrind i trappan skvallrar om att barn åtminstone devis vistas där.

Långa gardiner som ligger mot golvet har länge varit modernt, inte så vanligt kanske, men det förekommer då o då i inredningstidningar. Jag har dock aldrig sett sådana så vikta och tillrättalagda som i detta hus, de jag sett har alla varit mer puffiga mot golvet som de som hänger i vardagsrummet.
Ett bildsök på långa gardiner golv, gav några bilder som exempel.
https://www.google.se/search?q=l%C3%...w=1209&bih=635
Citera
2013-09-08, 15:23
  #4074
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Hela stället utstrålar softande dessutom - vardagsstress och "livspussel" finns inte här.

Skulle kunna tänka mig att det är en fd Volvochef eller liknande.

Det enda jag undrar över är hur dom fick tillstånd att bygga längst ute på udden. Saxebäcken är ett fritidshusområde precis utanför Alingsås. Men resten av området är längre bort, det där huset ligger ensamt ute på udden med skog runtom. Inga grannar på nästan en kilometer eller så.

Det är sånt som bara händer i småstäder. "Det var det minsta vi kunde göra för honom, säger kommustyrelsens ordföranden. Med tanke på hur många jobb han har skapat åt bygden...."
Citera
2013-09-08, 15:32
  #4075
Medlem
Skidaddles avatar
Soft inredning. Jag tycker faktiskt det ser väldigt mysigt ut...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6r...agen-1-5417311
Citera
2013-09-08, 15:34
  #4076
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Fast barnbarnen riskerar att rulla ner 100 meter så fort de tar ett steg utanför gräsmattan. Känns lite nervöst.
De ska inte vara jättesmå... Och trappan ner till stranden kan nog, som nämnts, vara farlig för både gammal och ung. Man får hålla i ledstången!
Citera
2013-09-08, 15:37
  #4077
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Skulle kunna tänka mig att det är en fd Volvochef eller liknande.

Det enda jag undrar över är hur dom fick tillstånd att bygga längst ute på udden. Saxebäcken är ett fritidshusområde precis utanför Alingsås. Men resten av området är längre bort, det där huset ligger ensamt ute på udden med skog runtom. Inga grannar på nästan en kilometer eller så.

Det är sånt som bara händer i småstäder. "Det var det minsta vi kunde göra för honom, säger kommustyrelsens ordföranden. Med tanke på hur många jobb han har skapat åt bygden...."

Verkar vara en lokal matador. Verksam inom blomsterhandel och fastigheter.
Citera
2013-09-08, 15:44
  #4078
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Verkar vara en lokal matador. Verksam inom blomsterhandel och fastigheter.
Jag tänkte byggherre el dyl - det såg ut gediget byggt med ädelträ i badrummet och ganska avancerat poolhus. Det var något inbyggt blomsterarrangemang vid trappen och en massa blomster i poolhuset, så du kan ha rätt. Säkert växter som trivs med fukt och värme.
Citera
2013-09-08, 15:46
  #4079
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det var för många rundade väggar imo. Se på barnrummet med röda bilsängen, det är helt omöjligt att möblera på ett vettigt sätt. Sovrum 3 på ö.p. var också svårmöblerat, de har tryckt upp möblerna mot de räta väggarna och kvar blir outnyttjad yta.

I ett av badrummen ser jag inte ens något toapapper, inte ens en hållare. Hela huset känns obebott,
inte en tavla någonstans utom några klistermärken i ett barnrum, men leksaker och till o med en barngrind i trappan skvallrar om att barn åtminstone devis vistas där.

Långa gardiner som ligger mot golvet har länge varit modernt, inte så vanligt kanske, men det förekommer då o då i inredningstidningar. Jag har dock aldrig sett sådana så vikta och tillrättalagda som i detta hus, de jag sett har alla varit mer puffiga mot golvet som de som hänger i vardagsrummet.
Ett bildsök på långa gardiner golv, gav några bilder som exempel.
https://www.google.se/search?q=l%C3%...w=1209&bih=635

Antar att det ska se lyxigt och lite överdådigt ut just genom att vara opraktiskt. Som en balklänning. Då menar jag långa gardiner som inredningsstil. I vissa fall är det ju att man inte hunnit lägga upp dem än.
Citera
2013-09-08, 16:22
  #4080
Medlem
Ett hus med gräs på taket, liiite jobbigt att släpa upp gräsklipparen dit kanske.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5r...vag-25-5127647
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in