Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Jag brukar vandra runt i välbärgade områden på mina långpromenader. Anledningen till detta är för att jag uppskattar renligheten, de vackra husen och den totala avsaknaden av jobbiga jävlar. Jag har aldrig haft mycket pengar. Jag hoppas att de välbärgade svenskarna tillåts ha kvar sina välbärgade områden ifred, de är en fristad för oss mindre välbärgade när vi behöver en paus från jävleriet i invandrarförorterna.
Djursholm och Stocksund är som små himmelriken: kvadratkilometervis med stigar och gator där en svenska kan gå runt precis överallt utan att behöva hålla blicken fäst i marken eller kliva ned från trottoarkanten för att inte krocka in i invandrarmän.
Snälla regeringen - låt rikingarna vara ifred!
Vilken looser du är, mer underdånig attityd har man aldrig sett. Låt de rika ha sina fina områden ifred, så kanske vi fattiga kan få gå och se på hur fint de har det. Och det nöjer du dig med?
Du vill inte ha en del av himmelriket själv, du nöjer dig med att titta på när andra äter hummer och dricker champagne. Du är Moderaternas idealarbetare.
Men annars finns det ju en massa tv-serier om fint folk du kan titta på, du behöver inte ens gå ut för att kunna uppleva hur det är att vara rik.