2013-11-09, 17:09
Medlem
KALABs avatar
Hej!

Har tagit lite tjack under dagen(kanske en halv gubbe) och ikvll tnkte jag ta ecstasy. Blir frsta gngen jag provar det. Har testat det mesta men ecstasy har aldrig blivit av, av ngon anledning.

MEN till min frga, r det okej att blanda tjack och ecstasy? Vad finns det fr risker? Vad br jag tnka p?

Tacksam fr svar :-)
Citera
2013-11-09, 17:10
Bannlyst
Exstacy r egentligen en blandning mellan MDMA och amfetamin. S kr p.
Citera
2013-11-09, 17:24
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Exstacy r egentligen en blandning mellan MDMA och amfetamin. S kr p.
Njaaae... inte helt korrekt. Ecstasy ska innehlla MDMA, men gr inte alltid det. Det finns E-tabbar som ven innehller amfetamin och ibland ven andra droger, men lngt ifrn alla E innehller amfetamin.

Men ja, det r lugnt att kra bde amfetamin och MDMA.
Citera
2013-11-09, 18:05
Medlem
Jag hade inte medvetet blandat. kar neurtoxititen vad jag ftt hra. Better safe than sorry.. kar ju heller inte upplevelsen s markant. Ta var fr sig.
Citera
2013-11-09, 18:23
Medlem
Helt okej att blanda eller snarare djvligt bra att blanda! Tjack+MDMA r nstan ndvndigt fr en lyckad lngre festkvll (bara MDMA funkar sjlvklart, men det varar fr kort, gr inte att terdosera och man blir inte alls lika vild p dansgolvet (med tjack i leken kommer du dansa efter kroppen gett upp), snarare mysigt flummig).

Nu finns det inte s mycket val men ta helst inte tjack innan eller samtidigt som MDMAet utan under/efter peaken, annars kommer du "klippa" peaken lite och byta ut den mot ett mer tjackigt rus, behver ifs inte alltid vara negativt, men lite av MDMAmagin frsvinner.

Bsta kombon som finns fr fest!
Senast redigerad av tjackroffe 2013-11-09 kl. 18:32.
Citera
2013-11-09, 20:29
Medlem
Kanonkul, men farligare n enbart en utav dom. Mnga klarar sig galant, andra not so much. Ren gissning men tror generellt sett att det gr bra fr de flesta, sen om man vill chansa r upp till var och en.
Citera
2013-11-09, 20:49
Medlem
InTheFleshs avatar
Tjack utsndrar dopamin, E utsndrar seretonin. Det r vl inte bra? Kan inte det orsaka Seretonergt Syndrom?
Citera
2013-11-09, 20:51
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Tjack utsndrar dopamin, E utsndrar seretonin. Det r vl inte bra? Kan inte det orsaka Seretonergt Syndrom?
MDMA utsndrar bde serotonin och dopamin. Serotonergt syndrom orsakas av fr stor utsndring av serotonin.

Amfetamin orsakar ocks en viss utsndring av serotonin, men det blir bara ett problem om man tar hutlsa doser av ngot eller bda preparaten.

E innehller ofta bde MDMA och amfetamin, och det blir sllan ett problem. Det krvs vldigt hga doser fr att det ska bli farligt.
Citera
2013-11-09, 20:59
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
MDMA utsndrar bde serotonin och dopamin. Serotonergt syndrom orsakas av fr stor utsndring av serotonin.

Amfetamin orsakar ocks en viss utsndring av serotonin, men det blir bara ett problem om man tar hutlsa doser av ngot eller bda preparaten.

E innehller ofta bde MDMA och amfetamin, och det blir sllan ett problem. Det krvs vldigt hga doser fr att det ska bli farligt.
Ok, hade det visst lite om bakfoten d. Tack fr infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in