• 1
  • 2
2013-11-11, 04:09
Medlem
har rökt nu i ca ett år.
den senaste tiden har det varit väldigt mycket, bra röka. bong mest.
en kväll när jag rökte riktigt mycket, o ätit o sovit dåligt etc så fick jag tydliga hörselhallucinationer.
cirka en månad sen. och känselhallucinationer.

har rökt lite sen dess också, har sovit väldit dåligt. gör jag egentligen annars också.
röker och snusar mycket, mycket socker, oaktiv livsstil i ett bra tag nu.

känns som jag har ont i huvudet, inget känns bra. tung i andningen, klump i magen.
har inga hallisar eller något nu, bara det att jag knappt kan sova och vaknar dyngblöt. kan ju vara samma sak som när man väntar på att thc går ur kroppen, men ändå.
är i princip apatisk, äter inte så mycket, går hemma.
dagarna flyter bara ihop.

vet ju att det känns konstigt i huvudet, har kasst minne och allt det där just nu, tankspridd som fan.
hade inte gått o sköta ett normalt jobb nu.

kan jag vara i en pre-psykos?
Citera
2013-11-11, 04:20
Medlem
BigFatCones avatar
Omöjligt att svara på. Hur ser det ut med psykisk sjukdom i din släkt?
Citera
2013-11-11, 04:28
Medlem
M9rbys avatar
Ta en paus man. C-vitamin varje dag. Kan du åka nånstans? Landet, utomlands, besöka föräldrar släkting eller en vän, där du kommer bort från rökat.

Gäller att ordagrant komma bort från sin sits. Brukar hjälpa, du kommer bort från "smeten" och kan se lite klarare!

The mind is a precious thing. Ge den space!
Citera
2013-11-11, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Omöjligt att svara på. Hur ser det ut med psykisk sjukdom i din släkt?

finns väl en del depression, på ena sidan.
själv är jag mer eler mindre datorberoende, och socker samt nikotinberoende.
Citera
2013-11-11, 04:37
Medlem
M9rbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtblaa

>>>>>>>>>>>>>>> Du är rutinberoende. Ändra dina rutiner.
Citera
2013-11-11, 04:43
Medlem
Hur är den sociala biten? bor du själv? har du kontakt med vänner/familj?
Citera
2013-11-11, 05:01
Medlem
Labaratas avatar
Försök att sysselsätta dig så mycket som möjligt och fundera inte för mycket.
Citera
2013-11-11, 05:10
Medlem
BlackMetals avatar
Jag gissar på att du på sin höjd fått en släng dp eller dr, men det går så klart inte att svara på här utan man får kolla upp sig om man vill ha ett säkert svar. Har du fått några hallucinationer nykter?

Det viktigaste är att du försöker anamma en nyttigare livsstil och håller dig undan rusmedel tills du känner dig säkrare på ditt eget sinne igen.
Senast redigerad av BlackMetal 2013-11-11 kl. 05:12.
Citera
2013-11-11, 05:56
Medlem
MeliorViciss avatar
Oftast får man hörsel hallisar när man har varit vaken för länge. Svårt att säga men försök att sova ordentlig i en hel vecka och gå och lägg dig kanske runt 12 och försök gå upp efter 6-10 timmar och försök och ät nyttig mat. BigFatCone sa en väldigt bra sak i en annan tråd och det var att man inte ska knarka när man mår dåligt utan göra det när man mår bra.
Citera
2013-11-11, 06:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtblaa

Citat:
Ursprungligen postat av M9rby
>>>>>>>>>>>>>>> Du är rutinberoende. Ändra dina rutiner.
Yeah, byt vanor och rutiner, dom är inte bra för dig. Nu är ju kanske inte mina så mycket bättre men du verkar å andra sidan inte må så bra medans för mig så funkar vanorna. Tror inte att det är någon förstadie till psykos eftersom man inte får det av att röka cannabis.
Citera
2013-11-11, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Yeah, byt vanor och rutiner, dom är inte bra för dig. Nu är ju kanske inte mina så mycket bättre men du verkar å andra sidan inte må så bra medans för mig så funkar vanorna. Tror inte att det är någon förstadie till psykos eftersom man inte får det av att röka cannabis.

Rökte riktigt starkt grönt. Kändes mer eller mindre som det var en linje i hjärnan på mitten, hörde en arbetskamrat säga kom, etc. fast han inte gjorde det, fick konstiga känselhallucinationer.
var cirka en månad sen nu, har inte puffat på cirka en vecka men kan ej sova, minnet är riktigt lustigt, får lite flashbacks när jag tänker på minnen, glömmer bort namn jag borde kunna.
är 22.
Citera
2013-11-11, 06:38
Medlem
Anesthesias avatar
Frågar det samma, rökt ett bar gånger sista året och nu undrar jag om jag håller på och få en psykos? Är det möjligt att jag kan få schizofreni eller någon annan form av mani efter att ha rökt ett par joints? Jag känner mig uttråkad om dagarna och trött på livet, kan detta ha något med gräset ett göra?

Skämt åsido, du som en hel del andra nybörjare får för er ett och annat lustigt. Cannabis kan enbart vara en trigger till en dålig psykologisk upplevelse som kan påverka negativt i efterhand, det skulle lika gärna kunna varit en dålig fylla eller matförgiftning. Byggstenarna till sånt här finns där sedan långt tidigare och är inget som POFF skapas efter lite cannabis användande. En vacker dag kanske folk lär sig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in