• 1
  • 2
2013-11-11, 17:19
Medlem
Malay.Tigers avatar
Ahopp, nu tänkte jag starta en liten journal här. Vet inte hur många som kommer läsa den men jag gör det mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig ibland.

Mina stats:

18 år
1 och ½ års träning
88-90 kg beroende på dagen
Mark: 160 kg
Böj: 150 kg
Bänk: 95 kg
OHP: 70 kg
allt är RAW, det vill säga utan straps, bälte, wraps, nada.
Hyffsade stats, de hemsidor jag har besökt rankar mig alla som "intermediate" vilket betyder ungefär just "hyffsad"
http://www.strstd.com/

^
| där kan du också kolla hur du ligger till.

Dock är jag väldigt nöjd med min progress, gått från att vara en liten tanig haschrökare till the biggest baddest motherfucker in school

All fokus ligger på styrka och atleticism, bryr mig inte om bf% eller muskelstorlek

Träningen består av helkroppspass 3 ggr/ vecka, med kondition varannan dag + llite mer strongman specifik träning på den fjärde dagen. En vilodag mellan varje träningsdag.

Ja, vad mer kan man säga? Jag går byggprogramet på gymnasiet och är på självutskriven TRT för tillfället
Ställ gärna frågor, video och bilder kommer inom kort!

Peace!
Citera
2013-11-11, 17:21
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malay.Tiger
Ahopp, nu tänkte jag starta en liten journal här. Vet inte hur många som kommer läsa den men jag gör det mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig ibland.

Mina stats:

18 år
1 och ½ års träning
88-90 kg beroende på dagen
Mark: 160 kg
Böj: 150 kg
Bänk: 95 kg
OHP: 70 kg
allt är RAW, det vill säga utan straps, bälte, wraps, nada.
Hyffsade stats, de hemsidor jag har besökt rankar mig alla som "intermediate" vilket betyder ungefär just "hyffsad"
http://www.strstd.com/

^
| där kan du också kolla hur du ligger till.

Dock är jag väldigt nöjd med min progress, gått från att vara en liten tanig haschrökare till the biggest baddest motherfucker in school

All fokus ligger på styrka och atleticism, bryr mig inte om bf% eller muskelstorlek

Träningen består av helkroppspass 3 ggr/ vecka, med kondition varannan dag + llite mer strongman specifik träning på den fjärde dagen. En vilodag mellan varje träningsdag.

Ja, vad mer kan man säga? Jag går byggprogramet på gymnasiet och är på självutskriven TRT för tillfället
Ställ gärna frågor, video och bilder kommer inom kort!

Peace!
Hur tränar du, SL, Starting strength?
Haha 18 o redan TRT damn boy du är en lycklig sate du vad menar du med självutskriven?
Citera
2013-11-11, 17:26
Medlem
Malay.Tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Hur tränar du, SL, Starting strength?
Haha 18 o redan TRT damn boy du är en lycklig sate du vad menar du med självutskriven?

Nej tyvärr så bestod de första ~8 månaderna med discogymmande för min del, eller egentligen inte men visste inte vad jag höll på med.

Kan lägga upp mitt träningsschema om intresse finns, är ett jag har plockat ihop själv och håller fortfarande på att finslipa. Det funkar bra, min styrka ökar stadigt.

Haha ja "självutskriven" som att snälla farbror doktorn på HB har skrivit ut det åt mig
Dock endast lågdos.
Citera
2013-11-11, 17:31
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Nej tyvärr så bestod de första ~8 månaderna med discogymmande för min del, eller egentligen inte men visste inte vad jag höll på med.

Kan lägga upp mitt träningsschema om intresse finns, är ett jag har plockat ihop själv och håller fortfarande på att finslipa. Det funkar bra, min styrka ökar stadigt.

Haha ja "självutskriven" som att snälla farbror doktorn på HB har skrivit ut det åt mig
Dock endast lågdos.
Om du på bara 4-8 månaders seriös träning har dom statsen är det bra.
Släng gärna upp ditt schema.
Hehe tänkte väl att det var det du syfta på, har du dokumenterad testobrist eller något du inbillat dig?
Citera
2013-11-11, 17:34
Medlem
Malay.Tigers avatar
Citat:
Om du på bara 4-8 månaders seriös träning har dom statsen är det bra.
Släng gärna upp ditt schema.
Hehe tänkte väl att det var det du syfta på, har du dokumenterad testobrist eller något du inbillat dig?

Osunt leverne i tonåren fuckade mina hormoner en del. Tänker inte låta användandet gå överstyr dock, när jag har kommit en längre bit på vägen börjar jag på allvar.
Lägger upp mitt schema om en liten stund
Citera
2013-11-11, 17:35
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Osunt leverne i tonåren fuckade mina hormoner en del. Tänker inte låta användandet gå överstyr dock, när jag har kommit en längre bit på vägen börjar jag på allvar.
Lägger upp mitt schema om en liten stund
Jojo men undrade bara om du hade det dokumenterar eller om det hela var något du tänkt ut själv.
Jag dömer inte tro mig är bara genuint nyfiken.
Citera
2013-11-11, 17:46
Medlem
Malay.Tigers avatar
Citat:
Jojo men undrade bara om du hade det dokumenterar eller om det hela var något du tänkt ut själv.
Jag dömer inte tro mig är bara genuint nyfiken.

Den är inte dokumenterad.

Färsk bicepsbild https://imageshack.com/i/g4i3ogj

Träningsschema

Grepp/ mage varje dag *

Lätt cardio varannan dag

Dag 1

OHP 4x8
Frontböj 4x8
Tricep pressdowns 4x8
Nån rodd 4x12
Dips 3x10

dag 2

squat 4x8
Clean and press 4x8
Deadlift variation 3x10
Dips 3xf
Sidolyft 4x12

Dag 3
deadlift!!! 3x8
Bänk 4x8
chins 3x10
Hög rodd baksida axlar 3x12
bicepcurls 4x8

dag 4

sprints 4 x backen
Jogg runt kype
flip dat tire x f
Press dem logs 3xf
Chins 3xf

Kör cykler av 4x8, 5x5, 7x2 setsxreps på basövningar förutom marklyft där jag drar ner volymen lite eftersom den tar så otroligt mycket på ens CNS
Senast redigerad av Malay.Tiger 2013-11-11 kl. 17:57.
Citera
2013-11-11, 19:05
Medlem
General.Maximus.s avatar
Imponerande OHP i förhållande till resten
Citera
2013-11-11, 19:16
Medlem
Malay.Tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Imponerande OHP i förhållande till resten

Tackar tackar, är mest nöjd ned den eller böjjen
Citera
2013-11-11, 22:29
Medlem
Malay.Tigers avatar
tänkte jag kunde skriva lite om min kost också. jag äter allt jag kommer över, men har en viss grundkost jag äter varje dag

Frukost: Shake 500 ml röd mjölk, 1½ msk jordnötssmör, 3 dl havregryn, 3 skopor bodyscience Whey
Mellanmål: 500 g kvarg
Lunch: gigantiskt lass skolmat
pwo meal: 1.5 dl ris (okokt) och 500 g kycklinglår
Efter träning: spaghetti och falukorv, mängden varierar

ovanpå detta kan det bli snickers, pizza, chips, allt jag kan komma över som sagt.

Är lite mysig runt magen men styrkan ökar iaf
Citera
2013-11-12, 18:48
Medlem
Malay.Tigers avatar
Ok, så idag skulle egentligen varit dagen med sprintar osv, men pga dålig sömn inatt + sprang som en idiot på idrotten så får det räcka. Ligger dödstrött i min säng i skrivande stund. Imorgon blir det passet "dag 1"
Citera
2013-11-12, 20:24
Medlem
manhofs avatar
Allt under grammet och du är ren!

Lite oroväckande att du börjar med röids redan, du har ju nyss lagt blöjan, men det som krokigt ska bli ska bockas i tid.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in