• 1
  • 2
2013-11-14, 01:50
Medlem
hej,

finns ju strains som r riktigt hallucinogena, weed med kanske 20% + thc halt.
rkte mycket av det ett tag, en snubbe informerade mig om att om du rker detta s kommer du trippa etc.

rkte det, och fick flashbacks frn nr jag var 10-11 r etc, r 20+ nu, fick hrselhallisar (tyckte ngon sa ngot till mig som stog jmte etc), fick innanfr huden knslor som att det var en boll som flg runt innanfr huden och kte ver ryggen etc.

detta var 2-3 mn sen. antog att det var frvntade upplevelser, de andra som rkte fick massa flashbacks etc av det ocks.

detta var p en festival som varade i drygt 2 veckor.

har rkt lite brunt sedan dess bara, men brjar nu misstnka att jag r psykotisk, varit vaken i princip i 2 veckor, kan inte sova alls, nr jag tnker p minnen s r det snarare som att en liten film spelas upp i huvudet, knner inte alls igen mig i mitt psyke, rker jag cigaretter nu s blir det ngorlunda normalt i huvudet ett tag med fokus, kunna tnka organiserat.

r nojig som fan att jag hller p o utveckal schizo, r bara hemma nu utan jobb s har ju tid iallafall.
men r enbart sjlv.

jag visste vl ngonstans nr jag rkte att knselhallucinationerna inte var riktiga, har nog inget thc i mig nu men r fortfarande jvligt konstig i huvudet och kan inte sova etc.

ngon som har ngon feedback?
Citera
2013-11-14, 01:57
Medlem
morpdeuss avatar
Det rus du beskriver lter helt normalt, srskilt efter riktigt potent rka. Du knner dig konstig p grund av smnbrist. Hjrnan behver vila upp sig, det r drfr vi sover. Om man har varit vaken fr lnge s kan det hnda att man somnar in fr gott vid nsta smntillflle.
Senast redigerad av morpdeus 2013-11-14 kl. 02:00.
Citera
2013-11-14, 01:59
Medlem
Har du inte sovit p tv veckor s kommer du d snart.
Citera
2013-11-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Har du inte sovit p tv veckor s kommer du d snart.
helt serist s har jag nog sovit max 6-10 timmar p den hr tiden.
sjukt.
Citera
2013-11-14, 02:20
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtblaa
helt serist s har jag nog sovit max 6-10 timmar p den hr tiden.
sjukt.

P 2 veckor? Inte illa pinkat du.

Jag r 99.99% sker p att du inte hller p att bli schizo s det br du sluta tnka p. Det r bara ondigt att gna tankarna t det.
Ngot du br se till r att f smn. Smnbrist kan leda till diverse onskade saker och kan f ditt minne och hela dina tankebana t helvete. Se till att sova!
Citera
2013-11-14, 02:42
Medlem
beregistains avatar
Jo tjena, 10 timmar p 2 veckor. Jag sger inte att du ljuger men sluta verdriva. Fattar du inte att br sova s kan vi redan nu konstatera en hjrnskada. Godnatt kallas det
Citera
2013-11-14, 03:07
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Jo tjena, 10 timmar p 2 veckor. Jag sger inte att du ljuger men sluta verdriva. Fattar du inte att br sova s kan vi redan nu konstatera en hjrnskada. Godnatt kallas det
Att inte sova kallas smnlshet din dumma nickedocka.

Till TS vill jag bara nska en lycklig framtid, genomlevt "samma sak" som dig och personligen blev jag bara sjukare av att ska en diagnos, faktum r att mnniskan r konstruerad individuellt och p s stt ska vi genomleva livet individuellt, inte enligt en form som kan skrivas ner p papper. Sluta oroa dig, live on coffee and flowers, try not to wonder what the weather will be.

Edit: Personligen anser jag att Cannabis_ruderalis r en svrslagen elit i cb-familjen. Framavlade och genmanipulerade vxter fr "din absolut bsta upplevelse"/deras strsta penga-tjn kan inte vara bra, drav tycker jag hg THC r duuuumt! Sjlv har jag slutat undvika rka hg THC grs, skit samma...
Senast redigerad av psykoshippien 2013-11-14 kl. 03:12.
Citera
2013-11-14, 03:10
Medlem
ojdos avatar
Jaaa du... hur ska vi hjlpa dig...

Du kan ju brja med att sova
Citera
2013-11-14, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojdo
Jaaa du... hur ska vi hjlpa dig...

Du kan ju brja med att sova

Problemet r att det r ngon form av smnlshet som jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Hade nog kunnat ta 200 smnpiller utan att somna i dagslget.
Nr jag lser om vad det innebr att vara psykotisk s stmmer allt in.
Citera
2013-11-14, 03:21
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtblaa
Problemet r att det r ngon form av smnlshet som jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Hade nog kunnat ta 200 smnpiller utan att somna i dagslget.
Nr jag lser om vad det innebr att vara psykotisk s stmmer allt in.
Det kan vara psykotiskt att vara manisk ocks, men inte stoppar det formgivare att vara i sitt flow under en lng period, och komma ur det vlmende.

Ett tips rent sdr r att inte slnga ur dig diagnoser rakt upp och ner ssom "r jag psykotisk?", leder ofta inte till ngot gott. . . vad fr dig att inte kunna somna?

Edit: Klart du inte kan sova om du hller p att grubbla hela tiden, noterade i dina 5 andra startade trdar att du verkar grubbla .... stt pli p din skalle, diciplin skapar hlsa och vlstnd.
Edit2: Handlar dina smnsvrigheter om skuld? (https://www.flashback.org/t2193125)
Senast redigerad av psykoshippien 2013-11-14 kl. 03:31.
Citera
2013-11-14, 03:26
Medlem
Ring ngon lkare imorgon och sg som det r. Att du inte sovit osv.. Du lr f ngot piller du ska somna p. Detta r ej bra on du fortstter vara vaken.
Citera
2013-11-14, 19:16
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Personligen anser jag att Cannabis_ruderalis r en svrslagen elit i cb-familjen.

Vart har du sett att ruderalis finns? Vore intressant att se.

A chemotaxonomic analysis of cannabinoid variation in Cannabis (Cannabaceae)

Recognition of C. ruderalis is not supported by the chemotaxonomic evidence because no significant differences were found between ruderal accessions from central Asia and eastern Europe. These results are consistent with Vavilov's two-species concept and his interpretation that C. ruderalis is synonymous with C. sativa

http://www.amjbot.org/content/91/6/966.full
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in