2013-08-20, 14:13
Medlem
Nej, nej och åter nej.

Låt bara bli.
Citera
2013-08-20, 14:15
Medlem
Vivus.se är gratis första gången. Men att låna 500kr? Du borde kunna lösa den rödingen på annat håll. Du får ju lön om tre dagar. Käka knäckebröd eller något.
Citera
2013-08-20, 15:06
Medlem
Om du är någon drogtorsk - kör hårt.
Annars bör du fan ha vett att hålla dig ifrån detta.
Citera
2013-09-03, 17:36
Medlem
Står säkert nånstans men pallar inte läsa igenom allt.
Men är det helt omöjligt att få ta ett sms lån då man har skulder hos fogden och lever på CSN?

Tacksam för snabba svar ifall någon vet en sida där det går att låna
Citera
2013-09-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waoh
Står säkert nånstans men pallar inte läsa igenom allt.
Men är det helt omöjligt att få ta ett sms lån då man har skulder hos fogden och lever på CSN?

Tacksam för snabba svar ifall någon vet en sida där det går att låna

kolla med trustbuddy.
Citera
2013-09-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
kolla med trustbuddy.

Funkade ej. Men tack endå. Någon annan?
Citera
2013-09-04, 17:22
Medlem
Finansmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Ar lite daligt med jobb har dar jag bor for tillfallet och det borjar bli knapert i planboken. Om en manad dock sa kommer det att finnas massa med arbetstillfallen for min del sa att betala tillbaka ett lan ar inga problem, men man vill ju inte heller dra pa sig onodigt hoga rantor. Vilket foretag erbjuder de basta villkoren for en person med noll betalningsanmarkningar och noll fast inkomst?

Jag kommer inte att ha rad med mat eller tak over huvudet om tva veckor och da ater jag mat for 4 dollar om dagen just nu (enda utgift forutom hyra) sa att dra ner pa konsumptionen gar liksom inte utan att svalta.

Bara att google så ser du att det finns flera företag som lånar ut gratis första gången. Se bara till att betala i tid så är det lungt!
http://www.bästasmslån.se
http://www.smslånonline.se

Där hittar du dom som lånar ut gratis till dig som är ny.
Citera
2013-11-13, 01:11
Medlem
Har också varit dum nog att ta dessa SMS lån.
Dock bara det första lånet som är gratis.

Har ett lån på 6000kr som ska vara återbetalat den 24e, får in cirka
7000kr på Kontot den 25e (Mer än så men 7000kr som blir över)

Med andra ord ska jag kunna återbetala det här lånet men precis efter.

Någon som har något tips på vad man ska göra?
Eller får man "bita i det sura äpplet" och betala runt 300kr för att förlänga lånet
en vecka och sedan betala in de 6000kr efter att lönen kommit?
Citera
2013-11-19, 11:00
Medlem
SexyBeasts avatar
Finns det något större lån med längre betalningstid? Jag har 4 månader kvar på mina studier, är klar i mars, men studielånet tog slut i juni. Trodde att jag skulle klara av att leva på besparingar och extraarbete fram tills mars men flera oväntade utgifter och intäktsbortfall: akut tandläkarbesök, brutet ben som lett till ett omfattande intäktsbortfall, hyreshöjning och ett par andra mindre utgifter har lett till att jag knappt har några pengar kvar.

Eftersom att jag skriver mitt examensarbete åt ett företag kan jag inte gärna avbryta för att ta ett jobb på heltid i ett kvartal tills jag har jobbat ihop tillräckligt mycket pengar för att slutföra studierna.

Vänta, det är kanske inte ett sms-lån jag söker egentligen. Så jag är kanske i fel tråd.
Citera
2013-11-19, 16:17
Medlem
Finansmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DageN
Har också varit dum nog att ta dessa SMS lån.
Dock bara det första lånet som är gratis.

Har ett lån på 6000kr som ska vara återbetalat den 24e, får in cirka
7000kr på Kontot den 25e (Mer än så men 7000kr som blir över)

Med andra ord ska jag kunna återbetala det här lånet men precis efter.

Någon som har något tips på vad man ska göra?
Eller får man "bita i det sura äpplet" och betala runt 300kr för att förlänga lånet
en vecka och sedan betala in de 6000kr efter att lönen kommit?

Jag skulle prova att ringa dom och berätta som det är. Dom kan nog låta dig betala en dag senare för att göra dig till en nöjd kund.
Citera
2013-11-19, 16:24
Medlem
Finansmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Finns det något större lån med längre betalningstid? Jag har 4 månader kvar på mina studier, är klar i mars, men studielånet tog slut i juni. Trodde att jag skulle klara av att leva på besparingar och extraarbete fram tills mars men flera oväntade utgifter och intäktsbortfall: akut tandläkarbesök, brutet ben som lett till ett omfattande intäktsbortfall, hyreshöjning och ett par andra mindre utgifter har lett till att jag knappt har några pengar kvar.

Eftersom att jag skriver mitt examensarbete åt ett företag kan jag inte gärna avbryta för att ta ett jobb på heltid i ett kvartal tills jag har jobbat ihop tillräckligt mycket pengar för att slutföra studierna.

Vänta, det är kanske inte ett sms-lån jag söker egentligen. Så jag är kanske i fel tråd.

Du ska i så fall ta ett privatlån, läs mer här: http://nätlån.se/department/privatlan/
Vanligtvis kan du låna mellan 20 tusen till 400 tusen och så måste du kunna visa upp en viss inkomst eller fast anställning men du behöver inte lägga något i "pant" som man gör med bolån.

Är det en mindre summa du vill låna typ 15-20 tusen och betala tillbaka under ett år så kan du prova hos Folkia: http://nätlån.se/products/folkia/ där kan du låna 20 tusen kr i 1 år vilket kostar dig totalt 25 365 kr alltså en avgift på 5365kr.

Inte så mycket om du verkligen behöver pengarna men det är smartare att låna av en släkting eller liknande.
Citera
2013-11-22, 11:50
Medlem
TheSituations avatar
Jag ska strax köpa en bostadsrätt. En släkting kommer att vara borgensman på lånet på cirka 1,1 milj. kronor.

Jag har tidigare tagit ett lån på en annan bank. Kommer den bank jag tar lån av nu att kunna se att jag även har ett lån på en annan bank och eventuellt opponera sig mot lånet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in