Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Då så, så svårt var det väl inte?
För att citera Skogsvatte
"Rasismen är, till skillnad från många andra ideologier, baserad på vedertagna och vetenskapliga sanningar om mänsklig natur, biologiska överlevnadsprinciper och samhällsvetenskapliga faktum."
Känns rätt bra.
Vadå, var det någon slags vinst enligt dig? Jag förstår fortfarande inte din poäng.
Rent teoretiskt så skulle mänskligheten kunna avla fram människor med vissa egenskaper, likt man gör med hundar eller boskap. Samhället skulle också kunna införa tvångsabort på mongolida foster och inte tillåta människor med anlag för psykiska sjukdomar att föröka sig.
Med den kunskapen vi har inom genetiken så kan man också modifiera fram vissa egenskaper. Man kan exempelvis på artificiell väg skapa florocerande djur och djur som har längre livslängd eller är mycket starkare än normalt. Det är alltså fullt möjligt att designa barn, producera genetiska supermänniskor och abortera de som inte uppfyller kraven.
Att jag inser att det går att göra dessa saker betyder inte att jag är rasist, att det är något att sträva efter, eller vill att samhället ska införa sådana utrensningssystem.