Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
På individnivå finns säkert bra resp dåliga gener. Annars så är det miljön som formar människan. Hur barndomen varit, vilka ståndpunkter föräldrarna haft mm. Där formas man, inte beroende på gener.
Nej, människor är inte totala slavar inför den miljö de växer upp i. Vad skulle två personers olika sätt att uppfatta saker och ting bero på om inte gener, när de har vuxit upp i så gott som identiska hem? Tror du att om man lät en grupp vita och en grupp svarta växa upp under lika förhållanden, om än separerade, så skulle de båda bete sig likadant i vuxen ålder?

Jag kan köpa att ens uppväxt spelar roll för vilka influenser man bär med sig i livet, men inte hur man tar sig an och använder sig av dem.
Senast redigerad av Folktro 2013-02-05 kl. 19:28. Anledning: Tilläggning av text
Citera
2013-02-05, 19:37
Bannlyst
Det är kul att se Sverigedemokrater argumentera ur ett klassiskt judekommunistiskt perspektiv om arv och kollektiva gener är ointressanta i förlängningen. Snacka om att anta sina tidigare motståndares världsbild fullständigt.

Vad skulle Klarström ha sagt?
Citera
2013-02-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folktro
Nej, människor är inte totala slavar inför den miljö de växer upp i. Vad skulle två personers olika sätt att uppfatta saker och ting bero på om inte gener, när de har vuxit upp i så gott som identiska hem? Tror du att om man lät en grupp vita och en grupp svarta växa upp under lika förhållanden, om än separerade, så skulle de båda bete sig likadant i vuxen ålder?

Jag kan köpa att ens uppväxt spelar roll för vilka influenser man bär med sig i livet, men inte hur man tar sig an och använder sig av dem.
Syskon är inte heller identiskt lika duktig eller intresserad av samma saker. Hudfärgen är inte relevant.
Citera
2013-02-05, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Syskon är inte heller identiskt lika duktig eller intresserad av samma saker. Hudfärgen är inte relevant.
Nej men det genetiska arvet är naturligtvis det. Det är inte bara det som påverkar, men att förneka nedärvda förmågors betydelse är både ignorant och direkt korkat.

Lite som när radikalfeminister menar att "könet bara är en konstruktion".
Antivetenskapligt babbel.
Citera
2013-02-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej men det genetiska arvet är naturligtvis det. Det är inte bara det som påverkar, men att förneka nedärvda förmågors betydelse är både ignorant och direkt korkat.

Lite som när radikalfeminister menar att "könet bara är en konstruktion".
Antivetenskapligt babbel.
Det är ingen som förnekar att individer har olika nedärvda biologiska förmågor och förutsättningar. Det inkuderar även hjärnan, man kan ärva anlag för psykiska sjukdomar exempelvis. Det är en fullständig självklarhet att man brås på sina föräldrar och andra biologiska ättlingar. Och skillnader mellan könen är inte bara en social konstruktion, men på det mentala planet är skillnader mellan individer oavsett kön är mycket större. Vad är din poäng?
Citera
2013-02-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Det är en fullständig självklarhet att man brås på sina föräldrar och andra biologiska ättlingar.
Då så, så svårt var det väl inte?

För att citera Skogsvatte
"Rasismen är, till skillnad från många andra ideologier, baserad på vedertagna och vetenskapliga sanningar om mänsklig natur, biologiska överlevnadsprinciper och samhällsvetenskapliga faktum."

Känns rätt bra.
Citera
2013-02-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Då så, så svårt var det väl inte?

För att citera Skogsvatte
"Rasismen är, till skillnad från många andra ideologier, baserad på vedertagna och vetenskapliga sanningar om mänsklig natur, biologiska överlevnadsprinciper och samhällsvetenskapliga faktum."

Känns rätt bra.
Vadå, var det någon slags vinst enligt dig? Jag förstår fortfarande inte din poäng.

Rent teoretiskt så skulle mänskligheten kunna avla fram människor med vissa egenskaper, likt man gör med hundar eller boskap. Samhället skulle också kunna införa tvångsabort på mongolida foster och inte tillåta människor med anlag för psykiska sjukdomar att föröka sig.

Med den kunskapen vi har inom genetiken så kan man också modifiera fram vissa egenskaper. Man kan exempelvis på artificiell väg skapa florocerande djur och djur som har längre livslängd eller är mycket starkare än normalt. Det är alltså fullt möjligt att designa barn, producera genetiska supermänniskor och abortera de som inte uppfyller kraven.

Att jag inser att det går att göra dessa saker betyder inte att jag är rasist, att det är något att sträva efter, eller vill att samhället ska införa sådana utrensningssystem.
Senast redigerad av Macbajs 2013-02-06 kl. 00:24.
Citera
2013-02-06, 07:46
Medlem
Det nämns flera gånger om det "uberliberala" sverige. Det fick mig att hajja till, nypamig i armen sucka djupt och inse att sverige rycärr bara är en masssa kommunistälskande sossar med ett gäng ostimulerade nazipojkar i spetsen.
Citera
2014-01-04, 21:26
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Jo. SD är svenskarnas parti!

Sverige har under många många år tagit hand om varandra och haft en god syn på djur och människor till skillnad från andra länder. SD är det parti som vill skruva tillbaka klockan några år för att rätta till det som har gått snett. Det gör man enklast med värdekonservatismen.

Att säga att SD är inte svenskarnas parti är felaktigt då SD följer efter den svenska kulturen.
Är det verkligen svensk kultur att dela in folk i olika raser och säga att en ras kan aldrig bli svensk, oavsett hur bra den talar eller vilken utbildning den har? Sjävklart inte. Svenskheten har alltid varit öppen inom den svenska kulturen.

Så jag håller inte direkt med att man försöker stämpla särrättigheter, kvoteringar och segregation som svenskthet

(TS = SvP:are är desperat för att jaga SD-väljare)

- Gooby

Trams. Det handlar givetvis även om gener. En neger som heter Martin Eriksson är givetvis inte lika svensk som den etniska vita svensken Johan Johansson. Och heter man Muhammed och kommer från Somalia så blir man inte det minsta svensk hur man än bär sig åt.
Senast redigerad av TheBurden 2014-01-04 kl. 21:38.
Citera
2014-01-04, 21:45
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Tids nog blir deras barn barn barn etniska svenskar.
Jag är inte kulturmarxist så du vet det. Är kapitalist och nationalist.

- Gooby

Jag börjar störa mig något rejält på dessa "kulturnationalister" som förespråkar "öppen svenskhet". Klart som fan att det även har med gener att göra. En adopterad kines kan aldrig fullt ut bli helt svensk.
Senast redigerad av TheBurden 2014-01-04 kl. 22:05.
Citera
2014-01-05, 01:08
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
SD är inte svenskarnas parti.

SD vill till skillnad från de andra partierna minska invandringen med 90%. Har du missat den "detaljen"?
Citera
2014-01-05, 01:14
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
SD vill till skillnad från de andra partierna minska invandringen med 90%. Har du missat den "detaljen"?

Men samtidigt ändå fortsätta fylla på med invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in