Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-03, 00:03
Medlem
mogs avatar
Satt och små surfade innan läggdags och hittar denna på Webhallen:

Broken Sword: The Angel of Death

Bara jag som ser framemot denna 4:e del i denna underbara (även om dom 2 första var/är bäst hitills)?

Citera
2006-08-03, 01:24
Medlem
SC sXes avatar
Underbart! Jag är ett stort fan av den serien, men jag trodde förra delen skulle bli den sista så detta var en kul överraskning.
Det känns som äventysgenren kommit tillbaks något på sistone, mitt i all fps-noja. Fahrenheit var ju en höjdare t.ex.
Steget bort från peka-klickasystemet funkade bra förra delen, men förhoppningsvis är det lite längre. Man sträckkörde det ju på några timmar.
Citera
2006-08-03, 09:54
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Underbart! Jag är ett stort fan av den serien, men jag trodde förra delen skulle bli den sista så detta var en kul överraskning.
Det känns som äventysgenren kommit tillbaks något på sistone, mitt i all fps-noja. Fahrenheit var ju en höjdare t.ex.
Steget bort från peka-klickasystemet funkade bra förra delen, men förhoppningsvis är det lite längre. Man sträckkörde det ju på några timmar.
Håller med, jag trodde med det var slutet eftersom 3:an blev ju lite sågad av div. speljournalister.

Jag längtar dock tillbaks till den tecknade "peka & klicka" stilen. Jag tycker 3:an var lite för lätt med sin nya kontroll stil. Fast visst fastnade man på en del ställen.
Citera
2006-08-03, 10:33
Medlem
KönsKlass avatar
Har sett fram mot det här. Älskar hela serien även om jag tyckte interfacet i trean var lite småjobbigt på sina håll, det kunde faktiskt ha gjorts mycket bättre. Nu blev jag i alla fall sugen på att installera det igen för jag hann aldrig lira klart trean då jag fick en hdd-krasch nånstans mitt i spelet. Det är rätt dåligt med bra äventyr idag, men för er som aldrig testat Syberia-spelen så kan jag starkt rekommendera dom i väntan på att det här ska komma ut. Ettan var helt gudomligt och jag fick fan tårar ibland över hur vackert och mysigt det var.

Ett par sidor screens från ettan:
http://media.pc.ign.com/articles/354/354403/imgs_1.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in