2013-06-30, 19:11
Medlem
khrysothemiss avatar
Rökte för mycket ur en vattenpipa en gång (med nån rökmix i, alltså), det blev derealisation och konstiga mönster för hela slanten. Såg i princip inget, bara färger och olika minnesbilder. Sjukt höga ljudhallisar som dränkte allt annat... och så dödsångesten, ofc. Inga kramper, som tur är! Var nog påväg ditåt.

Var jävligt kul på väg ner dock, tänkte HELT sjukt och hittade på nya ord för de koncept som behövdes i mina tankekedjor ~ som jag såklart glömde bort helt sedan.
Citera
2014-01-20, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juvass
Precis spice JHW 018 är ju ingenting man blir sådär av precis! Så Spice va de då verkligen inte!

Känns som att alla ångrar att dom pundade ner sig på Spice för ett par år sedan eller något.
Ni försvarar den sortens spice som ni brukade och verkligen hatar och trycker ner alla som röker dom nya sorterna. När ni i själva verket inte vet om JHW har värre biverkningar.
Citera
2014-01-20, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Känns som att alla ångrar att dom pundade ner sig på Spice för ett par år sedan eller något.
Ni försvarar den sortens spice som ni brukade och verkligen hatar och trycker ner alla som röker dom nya sorterna. När ni i själva verket inte vet om JHW har värre biverkningar.

Indeed.. Precious.. Precious JWH indeed...
Citera
2014-01-21, 10:24
Medlem
Citat:

Du har nog en poäng. Tror vi är många som ångrade att vi började betrakta noider som noider och därför bara bytte missbruk i takt med klassningarna. För bi-effekterna på några av de nyare (AKB och Fubben främst) är helt extrem i jämförelse.

Jag började med Spice för många år sedan, ångrar vetefan, svårt att veta vad som hänt annars, är ju t.ex. lite suicidal och har använt detta för att döva känslorna, kanske hade jag hängt mig annars.

Men däremot, när jag klev av 5F-AKB-48 var jag helt förstörd, man blir verkligen trasig av skiten.

Det är inte långsiktiga biverkningar många gnäller på utan renodlade avtändningar och överdoser. Jag tror dock att en mycket stor faktor är att det är många fler som röker rent idag. Rena noider är svårhanterligt och de flesta som börjat på den banan bygger vansinnig tolerans. När Spice kom, ja Spice Gold t.ex. skulle nog de flesta idag inte vara nöjda med. Man har vant sig vid de mycket starkare highsen med tiden och lyckas odla någon sorts mental tolerans. Man blir inte nöjd vid första "påverkan" som innan utan personligen vill jag nästan bli utslagen.
Citera
2014-01-21, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du har nog en poäng. Tror vi är många som ångrade att vi började betrakta noider som noider och därför bara bytte missbruk i takt med klassningarna. För bi-effekterna på några av de nyare (AKB och Fubben främst) är helt extrem i jämförelse.

Jag började med Spice för många år sedan, ångrar vetefan, svårt att veta vad som hänt annars, är ju t.ex. lite suicidal och har använt detta för att döva känslorna, kanske hade jag hängt mig annars.

Men däremot, när jag klev av 5F-AKB-48 var jag helt förstörd, man blir verkligen trasig av skiten.

Det är inte långsiktiga biverkningar många gnäller på utan renodlade avtändningar och överdoser. Jag tror dock att en mycket stor faktor är att det är många fler som röker rent idag. Rena noider är svårhanterligt och de flesta som börjat på den banan bygger vansinnig tolerans. När Spice kom, ja Spice Gold t.ex. skulle nog de flesta idag inte vara nöjda med. Man har vant sig vid de mycket starkare highsen med tiden och lyckas odla någon sorts mental tolerans. Man blir inte nöjd vid första "påverkan" som innan utan personligen vill jag nästan bli utslagen.

Helt ärligt så tror jag inte att dom nya noiderna är så mycket farligare. Det är dosen som du säger, toleranser hos väldigt många är skjuten i taket och det förekommer en tävling om att få det starkaste spicet.

Förut var det vanligt med 1g / 80 g. Nu är det 10/100 i vissa fall, jag drar alltså slutsatsen om att Spice Gold, JWH's och dom andra äldre noiderna inte är så mycket säkrare. Den större skillnaden är att folk inte lyckades överdosera dom äldre och pundade ner sig totalt på dem.

Utslagen är ordet, blir man inte tillräckligt stek så är det ju bara och mecka en till.
Det räcker aldrig länge... Ångrar att jag började röka så mycket rena kristaller.
Citera
2014-01-21, 11:25
Bannlyst
På tal om överdoseringar...

Bjöd min polare på en pipa, med ett lager som täcker tobaken av spice kristaller. Som jag alltid röker själv och funderade inte så mycket, då min polare också har rökt kristaller med mig.

"FY HELVETE VAD HAR DU LAGT I?!?!?!?"
"va...?"
"har inte rökt på en två veckor det slog som ett cp"

Han drog alltså i sig 0.3-0.4g kristaller BB-21 utan någon som helst tolerans.
Han kunde inte röra sina armar eller prata, andningen blev tung. Är glad att det slutade bra iallafall..

Man ska inte pyssla med RC's om man inte har någon koll, i efterhand kanske jag skulle frågat han när han rökte senast osv. Men han borde hålla koll över sin egen tolerans samt drog-användning.
Citera
2014-01-22, 20:47
Medlem
Jamen sluta att droga dig med "spice", sluta ring efter ambulans. Du kan inte hantera droger.
Citera
2014-01-23, 09:04
Medlem
Citat:
På tal om överdoseringar...

Bjöd min polare på en pipa, med ett lager som täcker tobaken av spice kristaller. Som jag alltid röker själv och funderade inte så mycket, då min polare också har rökt kristaller med mig.

"FY HELVETE VAD HAR DU LAGT I?!?!?!?"
"va...?"
"har inte rökt på en två veckor det slog som ett cp"

Han drog alltså i sig 0.3-0.4g kristaller BB-21 utan någon som helst tolerans.
Han kunde inte röra sina armar eller prata, andningen blev tung. Är glad att det slutade bra iallafall..

Man ska inte pyssla med RC's om man inte har någon koll, i efterhand kanske jag skulle frågat han när han rökte senast osv. Men han borde hålla koll över sin egen tolerans samt drog-användning.

Du äger ingen våg förstår jag... 3-400mg I en pipa låter ju vansinnigt, menar du verkligen att du röker 300mg noid per bloss?

Blir ju uppriktigt orolig om dina uppskattningar är riktiga, det är ju vansinnigt mycket. Du har köpt det inrikes va? Kan verkligen inte föreställa mig att det var en ren produkt, eller är bb-22 svag?

Sköt om dig, med den toleransen undrar jag om du ens blir hög längre.

Sedan vill jag flika in att jag började röka rent pulver hösten 09 och det är en enorm skillnad i vad folk söker, tror det har att göra med toleransutveckling.
Citera
2014-01-23, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av Rhtm80
Ska man ändå ge sig på det så blanda 1g med 80-100g för av ren t pulver behövs endast 1mg för att få ett rus. då mfattar ni hur starkt dom gör det.

Verkar blivit en jävla tävling med om vilken som kan göra starkast rök mix men beställ blå lotus ja alla lotus sorter som e torkade och blanda 1g med 80g av lotus alla sorter torkade så har ni en relativt safe mix där även lotus ger mild effekt. Så var spice från början blandat.
Blandade 3g pulver på 30g färdig mix rök massor av Spice. Blandningen beror på vad för substans det är !
Citera
2014-01-23, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du äger ingen våg förstår jag... 3-400mg I en pipa låter ju vansinnigt, menar du verkligen att du röker 300mg noid per bloss?

Blir ju uppriktigt orolig om dina uppskattningar är riktiga, det är ju vansinnigt mycket. Du har köpt det inrikes va? Kan verkligen inte föreställa mig att det var en ren produkt, eller är bb-22 svag?

Sköt om dig, med den toleransen undrar jag om du ens blir hög längre.

Sedan vill jag flika in att jag började röka rent pulver hösten 09 och det är en enorm skillnad i vad folk söker, tror det har att göra med toleransutveckling.

Jag blir beng på dom mängderna kristaller - JA.
Annars, stillar det bara suget och inget händer... tragiskt nog.

Japp äger en våg, men mina uppskattningar har blivit så bra på senaste tiden så den används ej till annat än att väga upp mitt kära tjo så jag kan vara 100% på mängden vid köp.
Citera
2014-01-23, 23:20
Medlem
Citat:
Jag blir beng på dom mängderna kristaller - JA.
Annars, stillar det bara suget och inget händer... tragiskt nog.

Japp äger en våg, men mina uppskattningar har blivit så bra på senaste tiden så den används ej till annat än att väga upp mitt kära tjo så jag kan vara 100% på mängden vid köp.

Men det låter ju helt sjukt, noider är aktiva i milligram. När jag haft som värst tolerans har man ju rökt något gram om dagen, men det blir ju 10-20 röktillfällen minst.

400 mg, är det just BB som är svag eller hade du samma behov av andra noider? Sedan undrar jag om du köper det inrikes, för jag tycker mycket jag köpt inrikes har varit bankat.
Citera
2014-01-24, 01:37
Medlem
Spaders avatar
Det är nuvarande generation (4:e? jag tappade räkningen) spice som är skräp helt enkelt. Jag har provat alla generationer och det går bara neråt och neråt. Första var bäst helt klart (Spice Gold, mfl), andra var helt okay, men hade pissiga rustider på max 30 minuter.

Spice är egentligen bara ett samlingsnamn för lagliga cannabinoider. Namnet kommer från en av de populärare 1:a -generations "potpurris". Med andra ord så är den spice som finns nu INTE på långa vägar likadan som första generationen. Du har kanske massor med kompisar som rökt spice redan, men det är inte samma sak som du har rökt (speciellt inte om dina polare snackar om 5år gamla minnen eller så.)

Dagens generation spice är SKRÄP av flera anledningar:
Det är kortare rustider, snabbare toleransökning, mycket fler bieffekter och mycket högre risk att överdosera på skiten som finns idag. När jag rökte 5F-AKB48 (nuvarande generation) så upplevde jag att det hade hallucinogena egenskaper - så jag kan mycket väl tänka mig att någon som överdoserar på dagens skräp kan få kraftiga CEVs så som du fick. Jag tog två jävla saltkorn 5F-AKB48 i bong första gången jag rökte det, tyckte det var ansvarsfullt och vuxet att inte ta mer men det var fan på gränsen till komplett obehag. Efter det första dygnet så blev drogen oerhört tråkig - en knockout-drog. Jag rökte lite, hade ett 30-minuters rus, rökte lite till, blev så jävla trött att jag somna i 4 timmar. Vaknar och processen görs om.

Mitt råd är att du håller dig undan från skiten. Spicets glansdagar är förbi för länge sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in