2014-01-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Enda chansen för dem är att hosta upp mer stålar än henne. Detta kommer troligtvis dock att bli svårt eftersom dem redan blivit blåsta på en del stålar under resans lopp.

En hämndlysten rysk mor till mordoffer med stålar och kontakter är ej att rekommendera att ha efter sig i ett land som Thailand.

nej lite jobbigt när det är money talks..
har du nån inblick i de faktum att bara för några veckor sedan verkade det som att ljung skulle frikännas från mord, vad hände? mamma-russia som tog fram och skrev en fet check eller??
Citera
2014-01-24, 12:46
Medlem
http://blogg.jankallman.com/?p=19360

"En chockad Sebastian Ljung dömdes idag till livstids fängelse för mord på svensk-ryssen Maksim Schantz den 1 augusti 2011 på Phuket. Han dömdes också att betala 12, 5 miljoner baht (2,3 miljoner kronor) i skadestånd till Maksims mamma Yvonne vilket är hälften av den summa hon yrkat på.

Den andra halvan kommer förmodligen i domen mot Viktor Söderlund (avkunnas 3 mars). Han förnekar mord. Ljung dömdes även till två års fängelse för innehav av en pistol på en offentlig plats och sex månader för att ha burit en kniv."
Citera
2014-01-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spit123
nej lite jobbigt när det är money talks..
har du nån inblick i de faktum att bara för några veckor sedan verkade det som att ljung skulle frikännas från mord, vad hände? mamma-russia som tog fram och skrev en fet check eller??

Nej det har jag inte. Kan dock tänka mig att dem blev blåsta på ytterligare stålar av någon som lovat att fixa ut honom eller få till stånd ett mildare straff. Sånt händer hela tiden i Thailand och ju närmare den åtalade kommer domedagen desto mer desperat blir man. Då löper man ännu större risk att bli blåst.

Det går absolut att köpa sig loss från problem i Thailand men hela den grejen har utvecklats till att bli en stor affärsverksamhet. Inom alla områden där det finns snabba cash att tjäna uppstår även möjligheter för blåsare att hitta offer.
Senast redigerad av ManilaTT 2014-01-24 kl. 12:58.
Citera
2014-01-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spit123
http://blogg.jankallman.com/?p=19360

"En chockad Sebastian Ljung dömdes idag till livstids fängelse för mord på svensk-ryssen Maksim Schantz den 1 augusti 2011 på Phuket. Han dömdes också att betala 12, 5 miljoner baht (2,3 miljoner kronor) i skadestånd till Maksims mamma Yvonne vilket är hälften av den summa hon yrkat på.

Den andra halvan kommer förmodligen i domen mot Viktor Söderlund (avkunnas 3 mars). Han förnekar mord. Ljung dömdes även till två års fängelse för innehav av en pistol på en offentlig plats och sex månader för att ha burit en kniv."

Enligt TT-rapporteringen skulle det vara "över 200 000 kr" och enligt aftonbladet "motsvarande 230 000 kr" han dömts att betala till de anhöriga.
Citera
2014-01-24, 13:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Enligt TT-rapporteringen skulle det vara "över 200 000 kr" och enligt aftonbladet "motsvarande 230 000 kr" han dömts att betala till de anhöriga.

Snacka om att anhöriga fick ett barn som de kunde dra högvinsten ur. Det hade de nog aldrig räknat med.
Citera
2014-01-24, 13:09
Medlem
SevenStarss avatar
Någon som skulle kunna klargöra lite lätt om S.L?
Det står på Aftonbladet att "Mannen kom ursprungligen från Göteborgstrakten men var sedan flera år bosatt i Thailand."... på Östersundsposten så står det rubrik "Jämte dömd till livstids fängelse" och "En 28-årig man, uppvuxen i Jämtland, har dömts till livstids fängelse för ett knivmord i thailändska Phuket."... handlar väl om S.L det med...?

http://op.se/lanet/1.6756712-jamte-d...tid-i-thailand

EDIT: Ursäkta, min feber verkar göra mig helt hjärndöd.
offret var från gbgtrakten ja. Men ändå nyfiken på S.L... bodde han alltså i Jämtland sedan åkte han till en vän någonstans i landet där de hade business och sedan åkte de till Thailand?
Senast redigerad av SevenStars 2014-01-24 kl. 13:20.
Citera
2014-01-24, 13:22
Medlem
Wajis avatar
Vad betyder i Livstid i Thailand? Kommer man ut efter hur många år eller är det livstid?
Citera
2014-01-24, 13:30
Medlem
För en svensk medborgare inbebär det att man efter avtjänade 8 år kan ansöka om att få avtjäna återstoden av straffet i Sverige.

För att Thailändska myndigheterna ska gå med på det måste svenska myndigheter garantera att den dömde skall avtjäna x tid i Svenskt fängelse innan han kan släppas fri.

I och med att den ryska modern är så hämndlysten finns det mycket som talar för att han kommer att få stanna i Thailand mycket längre än dessa 8 år eller att thailändska myndigheter kommer att kräva en mycket lång återstod av straff i svenskt fängelse för att gå med på förflyttning efter 8 avtjänade år.
Citera
2014-01-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Någon som skulle kunna klargöra lite lätt om S.L?
Det står på Aftonbladet att "Mannen kom ursprungligen från Göteborgstrakten men var sedan flera år bosatt i Thailand."... på Östersundsposten så står det rubrik "Jämte dömd till livstids fängelse" och "En 28-årig man, uppvuxen i Jämtland, har dömts till livstids fängelse för ett knivmord i thailändska Phuket."... handlar väl om S.L det med...?

http://op.se/lanet/1.6756712-jamte-d...tid-i-thailand

EDIT: Ursäkta, min feber verkar göra mig helt hjärndöd.
offret var från gbgtrakten ja. Men ändå nyfiken på S.L... bodde han alltså i Jämtland sedan åkte han till en vän någonstans i landet där de hade business och sedan åkte de till Thailand?

Sebastian kommer ursprungligen från Strömsund, Jämtland. Det var en av hans polare som fick honom att flytta till Thailand.

Umgicks lite smått i Sebbes sällskap för ett antal år sedan, han var väl då kanske 20-21. En riktig jobbig damp-unge var mitt intryck. Blev rätt förvånad när jag fick höra talas om att han hade haft ihjäl någon men tvivlar absolut inte på att det var något han inte skulle vara kapabel till. Den grabben gick ju att lura till det mesta som jag förstod det.

Sjukt
Citera
2014-01-24, 14:23
Medlem
Blizzaks avatar
Min fru är från Strömsund och har berättat mycket om Sebastian. Skulle han ha fått ett par tre fyra år som han själv trodde, så skulle han troligtvis varit på den gamla banan ganska snabbt. Det han behöver är minst 10 år i Thailand och minst 10-15 år i Sverige med rehabilitering och långsam utslussning för att bli en säker Svensk medborgare.

Offrets Mamma kommer troligtvis putta in en rejäl summa pengar till domare vid varje tillfälle det blåser frihetsvindar förbi Sebastians näsa... han sitter där han sitter och det kommer han göra.
Citera
2014-01-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Snacka om att anhöriga fick ett barn som de kunde dra högvinsten ur. Det hade de nog aldrig räknat med.

Du kan inte ha egna barn när du postar något så jävla idiotiskt. Skulle du mot förmodan ha egna barn så tycker jag synd om dem.

Föräldrarna till den mördade har drabbats av alla föräldrars värsta mardröm, och du sitter bakom dataskärmen och gör dig lustig över deras öde.

Fy fan vilken tragisk figur du är!
Citera
2014-01-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Du kan inte ha egna barn när du postar något så jävla idiotiskt. Skulle du mot förmodan ha egna barn så tycker jag synd om dem.

Föräldrarna till den mördade har drabbats av alla föräldrars värsta mardröm, och du sitter bakom dataskärmen och gör dig lustig över deras öde.

Fy fan vilken tragisk figur du är!

Folk kan gå långt för sina barn och detta är ett sådant exempel. Jag har själv barn och skulle göra samma sak som Maxims Moder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in