Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-08, 15:55
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
På Ullared behöver du inte bara hänga på parkeringen, det finns väl ett Harrys eller vad det är iaf... Sätt dig där. Sedan finns det ett mansdagis med i bilmuseet med om nu dessa ställen finns kvar. Där hängde jag de gånger jag blivit med tvingad dit, numera vägrar jag åka.

Bilmuséet finns inte kvar. Sen är ju Ullared som sådant inte särskilt sunkigt, Gekås är välskött å så... men det lockar ju till sig en hel del lustigt folk, men samtidigt är det också bästa stället för milfspaning Massor av nyblivna unga (snygga) mammor handlar barnkläder och annat där.
Citera
2014-02-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
I sommar planerar jag att se mer av mitt eget land och väljer att fokusera på de platser som ingen normalt tipsar om. Förhoppningsvis blir det en turné som innefattar campingplatser, hotell, restauranger, badplatser, evenemang hela städer eller byar. Allt är av intresse så länge det är sunkigt, äckligt nedgånget ofärdigt, trashigt eller allmänt vidrigt. Beskrivningar och bilder av platserna mottages tacksamt. Slå mig med häpnad!

Du vet nog redan att t ex Ullared ger dig en full load av guilty pleasures.

Så, jag skulle rekommendera att åka lite planlöst runt i delar av landet dit få turister åker, typ Västmanland. En gång råkade jag t ex hamna på knuttefest i utkanten av Avesta. Det var soft och allt, men jag brukar alltid associera den natten med popgruppen Drängarna. Om du har bil så kan du dra upp till Borlänge efter det, för det är en hemsk stad där många blir kroniskt deprimerade efter bara några dagar. Även Sandviken är deprimerande, men jag rekommenderar handyxa och/eller pepparspray i bältet i så fall eftersom jag var på vippen att bli rånad den enda gången jag var där.

Norröver tycker jag nog att du har mindre att hämta. Små orter i Norrlands inland av typen Dorotea eller Jokkmokk är nog alldeles för "vänliga" för att vara lämpliga för din tripp. Plus att det finns för många möjligheter där för jakt, fiske, klättring och liknande.

I söder finns det för mycket folk för att det ska bli riktigt sunkigt. Kanske att delar av Västergötland och Småland kunde passa in på din kravspec (tänker på kanske Falköping eller Hult även om jag aldrig varit där). Men det blir för lite "överlevnadskänsla" ifall du befinner dig typ 100 km från Göteborg, Malmö eller Linköping. Så Västmanland/Dalarna/Gästrikland är nog vad jag hade tagit som bas ifall jag ville bli deprimerad över mitt eget land
Citera
2014-02-09, 17:35
Medlem
Ronilles avatar
Lesjöfors är en ort där man blir suicidal bara av att åka igenom.

Tror till och med att de har ett museum och boende lär det säkert finnas i något asbetshus längs med vägen.
Citera
2014-02-09, 17:39
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Lesjöfors är en ort där man blir suicidal bara av att åka igenom.

Tror till och med att de har ett museum och boende lär det säkert finnas i något asbetshus längs med vägen.

Haha!

Vi brukar alltid skämta om det inom familjen, åker alltid igenom där när vi ska till Sälen. Jag håller med, Lesjöfors måste vara det sunkigaste resmålet. Har nog inte sett en människa ute under alla år vi åkt igenom där. Det är helt öde..
Citera
2014-02-09, 17:53
Medlem
rompompoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Jag kommer och tänka på ett ställe som jag tror heter "Dragonland" straxt utanför Gävle. Har själv aldrig varit där men under min värnplikt så åkte vi ofta förbi detta ställe på väg ut mot Marma skjutfält.
Fick inte direkt bra vibbar när man passerade spektaklet...

Det otroligt sunkiga dragon gate som ligger längs E4an är ett givet mål. Klassisk kinasunkbuffe fast i jätteformat i en kinesisk ofärdig borg med tillhörande butik där du kan köpa skräp. Väldigt mäktig känsla att vara där.

http://www.dn.se/ekonomi/dragon-gate-firar-tio-ar/
Citera
2014-02-09, 18:20
Medlem
brianmolkos avatar
Det finns ju en sådan bok nu om fula ställen
boktips http://www.resekoll.se/wp-content/up...evardheter.jpg
Citera
2014-02-09, 19:47
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rompompom
Det otroligt sunkiga dragon gate som ligger längs E4an är ett givet mål. Klassisk kinasunkbuffe fast i jätteformat i en kinesisk ofärdig borg med tillhörande butik där du kan köpa skräp. Väldigt mäktig känsla att vara där.

http://www.dn.se/ekonomi/dragon-gate-firar-tio-ar/
Dragon Gate är fantastiskt! Jag skulle förutom redan nämnda Dragon Gate rekommendera Hofors, Heby och Morgongåva. Otroligt deprimerande orter.
Citera
2014-02-09, 20:14
Avstängd
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det finns ju en sådan bok nu om fula ställen
boktips http://www.resekoll.se/wp-content/up...evardheter.jpg

Dessutom finns bloggarna Rostsverige och Övergivna platser (sistnämnda även i bokform).
Citera
2014-02-10, 08:36
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Haha!

Vi brukar alltid skämta om det inom familjen, åker alltid igenom där när vi ska till Sälen. Jag håller med, Lesjöfors måste vara det sunkigaste resmålet. Har nog inte sett en människa ute under alla år vi åkt igenom där. Det är helt öde..

Hahahah åker också igenom det på väg till Sälen. En gång var det några stackars tyska som stannat till vid Pizzerian med de sönderslagna rutorna. Undrar än idag om de faktiskt åt något eller vände i dörren...
Citera
2014-02-10, 08:55
Bannlyst
Solvalla Camping i Sundbyberg. Inklämd mellan en motorväg och en förorenad å, grannar beståendes av hemlösa och alkisar typ. :-) bästa campingen för lite gött sunk! :-D
Citera
2014-02-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hört att Grums ska vara rätt WT.

Word. Här bör minst en övernattning ske. Med lite tur ligger vinden på från sulfatfabriken. Den har en doft som kan väcka döda.
Citera
2014-02-21, 17:08
Medlem
SysterSovereigns avatar
Jag slår ett slag för Ölands Djurpark. Det är nog lätt det sunkigaste som finns i Sverige. Dekor från 80-talet, solblekt och dammigt. Grusplaner, fallfärdiga karuseller, icke-svensk personal som dessutom är underbetalda. De har en skabbig dinousariepark också, med fula plastdinousarier som står utkastade i den smutsiga skogen. Deprimerade djur också, det är iofs lite hemskt, men det passar in i sunkigheten.

För att toppa det hela så kan ni sedan åka till köpstaden, Färjestadens egna köpcentrum. Det är en hemsk liten låda med lite dåliga butiker och sunkiga matställen. Underbart.

Mörbylånga camping är extremt sunkigt också. "Stranden" är helt täckt av alger, det finns en kiosk/bar/matställe där de lokala alkisarna sitter och dricker, ibland spelar det lokala dansband där. Några villavagnar är utslängda på en gräsplan. Varje vagn har en trasig plaststol. Allt är, återigen, solblekt, dammigt och halvfärdigt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2308337

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in