Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-15, 16:59
Medlem
H8reds avatar
Märkligt hur vissa alltid tjatar om hur samhället kan bidra till deras framfart, men aldrig hur de själva kan bidra till samhället?

Vissa ser helt enkelt bara en stor, oändlig plånbok som ska fördelas till den som skriker högst och inga som helst skyldigheter att fylla den.
Citera
2014-03-15, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Deklarationen om de mänskliga rättigheterna:

Artikel 1
Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.

Artikel 2
Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt. Ingen åtskillnad får heller göras på grund av den politiska, rättsliga eller internationella status som råder i det land eller det område som en person tillhör, vare sig detta land eller område är oberoende, står under förvaltarskap, är icke-självstyrande eller är underkastat någon annan begränsning av sin suveränitet.

Artikel 9
Ingen får godtyckligt anhållas, hållas fängslad eller landsförvisas.

Flashbacks fascister vill åsidosätta allas lika värde, dela in människor enligt en värderingsprincip utifrån hur bra de tjänar staten, det kom inte som en överraskning precis.

Jag såg absolut inget om gratis tandvård, gratis pension eller gratis låneböcker. Jag missade säkert bara de avsnitten. Eftersom det är vanligt förekommande i alla andra länder, så borde det ju rimligtvis även gälla här.
Citera
2014-03-15, 17:38
Medlem
HerrPs avatar
Kan man inte bara göra slag i saken och upplösa landet och sedan ta bort alla skatter. Folk får sen betala för vad de vill ha, så kan alla röra sig fritt som de vill. Det är ju dit vi är på väg i alla fall.
Citera
2014-03-15, 17:48
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:

Artikel 1
Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.

Artikel 2
Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt. Ingen åtskillnad får heller göras på grund av den politiska, rättsliga eller internationella status som råder i det land eller det område som en person tillhör, vare sig detta land eller område är oberoende, står under förvaltarskap, är icke-självstyrande eller är underkastat någon annan begränsning av sin suveränitet.

Artikel 9

Flashbacks fascister vill åsidosätta allas lika värde, dela in människor enligt en värderingsprincip utifrån hur bra de tjänar staten, det kom inte som en överraskning precis.
Det är inget godtyckligt med att fängsla och deportera kriminella.
Citera
2014-03-16, 02:51
Medlem
bara bra om det finns ett skyddsnät även för de. utan adress och personnummer är
det nog svårt som det är
Citera
2014-03-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalal007
Alla människor har och ska ha lika rättigheter oavsett nationalitet. Du är ren rasist i denna fråga måste jag säga.

Kommer de lika rättigheterna med lika skyldigheter?
Citera
2014-03-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Kan man inte bara göra slag i saken och upplösa landet och sedan ta bort alla skatter. Folk får sen betala för vad de vill ha, så kan alla röra sig fritt som de vill. Det är ju dit vi är på väg i alla fall.

Är det vad som krävs för att jag ska få kontroll över min produktion så är jag med!
Citera
2014-03-16, 09:57
Medlem
Citat:

Artikel 1

Artikel 2

Artikel 9

FNs mänskliga rättigheter behandlar inte allas lika värde. Det är en svensk (medveten?) felöversättning.
Man talar om lika rätt till värdighet.
Citera
2014-03-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Jag såg absolut inget om gratis tandvård, gratis pension eller gratis låneböcker. Jag missade säkert bara de avsnitten. Eftersom det är vanligt förekommande i alla andra länder, så borde det ju rimligtvis även gälla här.

I så fall får man ju stipulera att fri sjuk- och tandvård är en rättighet och att välfärden inte ska finansieras med skatt eller privat utan finansieras med luft.
Citera
2014-03-16, 10:55
Medlem
Citat:
Alla människor har och ska ha lika rättigheter oavsett nationalitet. Du är ren rasist i denna fråga måste jag säga.

Nä det tycker jag inte!
Illegala ska inte vistas i landet, alltså så ska de inte ha några som helst rättigheter!

Man har byggt Sverige på att alla ska dra samma strå till stacken för det ska fungera. Detta börjar ju försvinna och det är bara dumma svenskar som jobbar och betalar skatt och ändå får vi minst av alla jämfört med dessa asylsökande etc som kommer hit!
Citera
2014-03-16, 11:05
Medlem
Citat:

Då finns det ingen mening med det svenska skattesystemet där människor som inte bidrar till det får större rättigheter än de som bidrar till system i form utav skatt.
Citera
2014-03-16, 11:08
Moderator
skunkensunes avatar
Politik - Inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem