Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2013-12-01, 10:32
Medlem
wingsawieis avatar
Substanser: Två jointar med potent gräs, lustgas samt några öl.

Tidigare erfarenheter: Cannabis, mefedron, LSD, diazepam (Valium), metylfenidat (Ritalin), tramadol, MDMA, ketamin, amfetamin, kokain, DMAA och lustgas.

Info om mig: Jag är man i 20-årsåldern.

Jag hade länge tänkt införskaffa en gräddsifon och några lustgaspatroner eftersom jag hört mycket gott om lustgasens potential att boosta andra droger, speciellt cannabis. Lätt sagt och lätt gjort. Någon dag efter beställningen hade jag både sifon och patroner.

Min kompis Laban* är precis som jag intresserad och fascinerad av droger i alla dess former, så jag antog att han inte skulle ha något emot att slänga i sig lite lustgas. Direkt när jag kommit innanför dörren tog vi en patron var av lustgasen. Vi fyllde två ballonger och drog in gasen, skrattade en del och betedde oss allmänt onormalt i ca 30 sekunder. Helkul. Och verkligen spännande hur sinnesintrycken kan förvrängas så mycket på så kort tid, speciellt hörseln.

Vi öppnar varnsin öl och Laban tar fram en halvrökt joint som vi röker upp. Efter 10-15 minuter tittar vi på varandra och inser inser att det måste vara en typisk joint mekad i ett aspackat tillstånd där man är övertygad om att ju mer gräs i jointen, desto bättre upplevelse (stämmer i och för sig ofta). Vi dricker lite bira, lyssnar på rap music och jag mekar en ny joint av någon ny grässort som Laban fått tag på. Det var fin fint gräs precis som langaren påstod (även om dom alltid påstår det).

Ruset
Stenade som aldrig förr (eller jo, har hänt förr... men rejält stenade i alla fall) ger vi oss på lustgasen igen. Svårigheter med motoriken uppstår men tillsammans lyckas vi fylla två ballonger med en patron i varje. Vi sätter på en schysst låt, gör någon slags inräkning och fyller lungorna med gasen. Efter kanske 10 sekunder smyger sig den lustiga känslan på. Till en början känner jag hur jag sjunker ner i soffan mer och mer för varje ögonblick. Jag känner hur känseln i fingrar och fötter gradvis försvinner. Känseln i munnen är också märkbart nedsatt. Jag minns hur jag försökte säga något, men det som kom ur min mun måste ha varit ungefär lika svårt att tolka som en livetripprapport på 500µg syra.

Hörseln blir också enormt förvrängd. Det kan beskrivas som ett konstant snabbt eko. Nästan som snabba slag på en virveltrumma, fast med väldigt mycket reverb. Skulle också kunna beskriva det som att man sitter i någon slags metallåda, med en metall som har världens bästa eko-egenskaper (inte som i något som har med ekosystem att göra). Själva rummet känns också förändrat, konstigt helt enkelt. Eller lustigt.

Här tar det fart ordentligt. Trots att jag i princip inte rör mig alls så känns det som att jag skjuts ut i rymden i full fart. Jag håller i mig i soffan och tar tag i Laban... med ett stort leende på läpparna åker jag i full fart. Det swooshar som fan och det är verkligen bara att hålla i sig. Hjärnverksamheten går i slowmotion samtidigt som allt annat går så otroligt snabbt. Det är en jävligt intensiv upplevelse. Jag kände också en väldigt skön känsla genom hela kroppen, något orgasmliknande faktiskt. Efter ett tag saktar berg- och dalbanan ner och vi känner oss båda plötsligt väldigt lugna, mycket lugnare än vi var innan lustgasintaget. Denna lugna känslan som infinner sig efter ruset är väldigt lik landningen på MDMA, även om det så klart inte alls är så omtumlande och starkt. Här i efterdyningen sitter jag och tittar i ett kalejdoskop och har helt tokiga fantasier. Det är väldigt lätt att föreställa sig figurer och personer i mönsterna och fantasin är många snäpp bättre än i nyktert tillstånd. Den intensiva delen av lustgasruset varade i 1-2 minuter, tråkigt nog mer åt 1-hållet.

Efter ha suttit och tagit det väldigt lugnt ett tag så mekar vi en joint till. På något sätt sitter väl lustgasen fortfarande i eftersom hjärnan inte är riktigt vad den brukar vara. Alltså värre än på endast gräs. Vi lyckas i alla fall meka en joint till och någon öl slinker ner.

Jointen tänds och vi blir så klart ännu mer jävligt bänga än förut. Så varför inte toppa med lite mer lustgas? Vi laddar upp varsin ballong och fyller sifonen med den sista patronen (jag lyckas också slå igång lite techno eftersom vi kommit fram till att det är lustgasens genre). Laban går helt bananers och påstår i efterhand att han varit totalt inne i ett 90-tals rave. Jag står och gapskrattar åt honom medans han utför en totalt megamaxad "tjack-dans" där hans armar befinner sig precis överallt på samma gång. Efteråt infinner sig den lugna landningskänslan igen. Det är väldigt skönt och avslappande, även om man är enormt sugen på mer lustgas. Lustgasen har vi dock tagit slut på.

Reflektioner
Sammanfattningsvis skulle jag säga att lustgas har många likheter med ketamin men att det tillsammans med cannabis blir det så mycket mer intensivt, lite som att ett stimulantrus slår på samtidigt. Dessutom är det lite psykedeliskt eftersom sinnesintrycken blir såpass annorlunda. Värt att påpeka är dock att det inte alls har den läskiga känsla som till exempel LSD kan ha, det är inte trippigt på det sättet. Man vet i princip vart man är, vad man gör och närminnet är helt ok.
Jag förväntade mig inte alls en sån här galen upplevelse och måste säga att detta hör till mina bättre drogerupplevelser, nackdelen är väl rustiden (högst 2 min) och återdoseringsbehovet. Kan också konstatera att påståendet om att lustgas är tillfälligt beroendeframkallande stämmer samt att jag antagligen aldrig kommer ta lustgas utan att vara rejält stenad innan.

*Laban är i detta sammanhang inget spöke
Citera
2013-12-03, 12:34
Medlem
stuffexs avatar
Känner igen mig i din historia! 5/5 patroner av mig.
Citera
2013-12-24, 22:06
Medlem
Bra tripp rapport, kan säga att jag upplevt liknande rus när jag kombinerade cannabis och lustgas. Dock kan jag säga att ruset inte var lika intensivt som du beskrev, men man försvinner långt bort ett tag och extremt kraftig eufori (vilket leder till att man skrattar som fan). Lustgas förstäker lite på en soft kväll, använd dock inte för ofta!

4/5 patroner
Citera
2013-12-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffex
Känner igen mig i din historia! 5/5 patroner av mig.
Och more to come right?
Citera
2014-01-09, 22:12
Medlem
ex69-dtrs avatar
Mycket bra förklarat, man skulle kunna tro att du beskriver när jag rökte och tog lustgas!
Du får 5/5 patroner av mig också!

Mvh
Citera
2014-03-11, 22:26
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerMuscles
Och more to come right?

Har egentligen massa kul att berätta om! Får se när man orkar skriva ner det
Citera
2014-03-11, 22:43
Medlem
wingsawieis avatar
Blev förresten lite väl nyfrälst i lustgasen och köpte på mig några hundra patroner eller så.

Det slutade med en väldigt obehaglig upplevelse när jag tagit runt 20-30 patroner i rad och rökt en del gräs. Tog några dagar att återhämta sig från denna 1-2 minuters snetripp. Min kropp var helt bedövad och min hjärna totalt borttappad. Så se upp folk!
Citera
2014-03-12, 00:19
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Blev förresten lite väl nyfrälst i lustgasen och köpte på mig några hundra patroner eller så.

Det slutade med en väldigt obehaglig upplevelse när jag tagit runt 20-30 patroner i rad och rökt en del gräs. Tog några dagar att återhämta sig från denna 1-2 minuters snetripp. Min kropp var helt bedövad och min hjärna totalt borttappad. Så se upp folk!
Kändes det som att du fastnade i någon scen som du var 100% säker på att du varit med om förr?
Citera
2014-03-25, 12:33
Medlem
lugnbaralugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Kändes det som att du fastnade i någon scen som du var 100% säker på att du varit med om förr?

Fyfan vad sjukt det är när det händer, kommer ner i skoltiden ibland saker som jag varit med om, precis som om mitt undermedvetna spelar ett spratt.
Citera
2014-03-31, 14:39
Medlem
brybjörns avatar
Liknar mina upplevelser av lustgas väldigt mycket, speciellt det här med det metalliska delayet. Allt ljud brukar också bli väldigt diskant och vasst för mig. Fast första gången jag provade så fick jag två patroner på en gång, och jag hade i princip ingen aning om hur lustgas är före det. Väldigt intensivt, men väldigt roligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in