Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-31, 22:15
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror det är en sådan kniv som ni kallar stämkniv?

http://www.hultafors.se/produkter/knivar-yxor-och-stamjarn/knivar/hantverkarknivar/stamkniv-stk/

Stämmer bra. Det var en sån KJ använde på bilden, och skaftet var gult, inte orange. Dock går det ju inte att säkert säga att kniven var hans.
Bilden har som sagt visats i tråden flera gånger.
Citera
2014-03-31, 22:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Olssons försvar känns allt mer desperat

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/olssons-forsvar-kanns-allt-mer-desperat-8388158.aspx

Om Olssons intentioner citerats korrekt i NSD är han chanslös i hovrätten .. Betvivlar att TO kan ha undsluppit sig detta, ens i andemening .. Kan han ha blivit feltolkad ?
Citera
2014-03-31, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om Olssons intentioner citerats korrekt i NSD är han chanslös i hovrätten .. Betvivlar att TO kan ha undsluppit sig detta, ens i andemening .. Kan han ha blivit feltolkad ?
Grandiosos artikel är en krönika och bör tas med en nypa salt.
Citera
2014-03-31, 22:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vad jag vet undersöktes aldrig bastun i KJ:s grannfastighet. KJ gillade ju att basta och han använde den också. Det framgår av en konversation på fejjan mellan honom och RÅ. Fup, sid 803. Aktuell bastu borde väl ligga under samma mast som KJ:s lägenhet?
Och VB gillade inte att basta. Minns det från KJs FB innan den stängdes ner. Var ett gammalt inlägg där det pratades om gruppsex bl a. Var någon som tyckte i en kommentar att det hade varit trevligt och alla haft kul utom den där Pling Plong.

Tolkade det som denna Pling, Plong var Ploy.
Citera
2014-03-31, 22:22
Medlem
Citat:
Stämmer bra. Det var en sån KJ använde på bilden, och skaftet var gult, inte orange. Dock går det ju inte att säkert säga att kniven var hans.
Bilden har som sagt visats i tråden flera gånger.

AB var tydlig med att skaftet var orange. Liksom det verktyg som påfanns i KJs skuff enligt beslagsprotokollet i FUP.

Hur sannolikt är det att det är två skilda verktyg?

Är frågan.
Citera
2014-03-31, 22:22
Medlem
Ni som är kunnigare kring sårskador särskilt de i ryggen och studerat djup vinklar etc. Kan det röra sig om flera gärningsmän? Som har turats om? Tänkte om det kan ha att göra med skillnader i styrka hos den som hugger?
Tror ni dessutom att KJ skulle hålla en sådan överenskommelse med en kompis att hålla käft trots att han riskerar många år i fängelse?
Jag tror att KJ är skyldig men någonting känns inte helt rätt, jag är öppen för teorier om alternativa gm men med KJ känns det som att han inte varit ensam om detta, mest en magkänsla. Jag tror inte att han haft något att göra med MB eller att detta är filmat eller nån satanistkult. Jag tror att han gjort det med en eller två nära vänner som han litar på i så fall, därför kan han sturskt säga att de inte har något på honom för han vet att någon annan hjälper honom utanför. Lite trött i huvudet så tankarna for iväg i den riktningen.
Senast redigerad av Steelmachine33 2014-03-31 kl. 22:24.
Citera
2014-03-31, 22:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Olssons försvar känns allt mer desperat

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/olssons-forsvar-kanns-allt-mer-desperat-8388158.aspx

Bara två dagar återstår nu av rättegången. Min gissning är att Olsson presenterar en dramatisk konspirationsteori under sin slutplädering: att någon, till exempel den hemliga älskaren, planterade blod och tejprulle för att snärja Kristoffer Johansson.

Tja det är bara att lyfta på hatten och inse att även en random journalist inser problematiken kring försvaret. Så är snart detta fallet över med ett lite strängare straff får man hoppas.
Det spelar ingen roll vilken jävla advokat man anlitar i ett bevisläge som i detta fallet. Och vill han konspirera så kan han göra det, men domstolarna köper det sällan.
Se Marinafallet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-31 kl. 22:34.
Citera
2014-03-31, 22:28
Medlem
Citat:
Vad jag vet undersöktes aldrig bastun i KJ:s grannfastighet. KJ gillade ju att basta och han använde den också. Det framgår av en konversation på fejjan mellan honom och RÅ. Fup, sid 803. Aktuell bastu borde väl ligga under samma mast som KJ:s lägenhet?

Det var många som fanns under den masten. Bla pågick en fest ett par 100 meter därifrån där en kille som VB "stalkat" tidigare deltog.

VBs mobil var inte exklusivt bunden till just KJs lägenhet.
Citera
2014-03-31, 22:30
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AB var tydlig med att skaftet var orange. Liksom det verktyg som påfanns i KJs skuff enligt beslagsprotokollet i FUP.

Hur sannolikt är det att det är två skilda verktyg?

Är frågan.
Jag tycker det är ganska sannolikt att det är två olika verktyg eftersom jag inte tycker ABs beskrivning av verktyget i förhör stämmer med att det skulle vara en kniv eller stämkniv som han sett.
Citera
2014-03-31, 22:32
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var många som fanns under den masten. Bla pågick en fest ett par 100 meter därifrån där en kille som VB "stalkat" tidigare deltog.

VBs mobil var inte exklusivt bunden till just KJs lägenhet.

Var hölls festen och vilken/vilka master täckte den lägenheten/huset?
Citera
2014-03-31, 22:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Ni som är kunnigare kring sårskador särskilt de i ryggen och studerat djup vinklar etc. Kan det röra sig om flera gärningsmän? Som har turats om? Tänkte om det kan ha att göra med skillnader i styrka hos den som hugger?
Tror ni dessutom att KJ skulle hålla en sådan överenskommelse med en kompis att hålla käft trots att han riskerar många år i fängelse?
Jag tror att KJ är skyldig men någonting känns inte helt rätt, jag är öppen för teorier om alternativa gm men med KJ känns det som att han inte varit ensam om detta, mest en magkänsla. Jag tror inte att han haft något att göra med MB eller att detta är filmat eller nån satanistkult. Jag tror att han gjort det med en eller två nära vänner som han litar på i så fall, därför kan han sturskt säga att de inte har något på honom. Lite trött i huvudet så tankarna for iväg i den riktningen.
Det man också ska notera är att sticken i ryggen är på samma sida som hjärtat sitter på. En skada skiljer sig från de övriga. Vill minnas det är nr 58. Denna är 4 cm djup, men smalare än övriga djupa skador. Dessutom om jag minns rätt var det enda skadan som trängde in i hö lungsäck.

Att hon huggits i ryggen på samma sida som där hjärtat sitter, kan tyda på att Gm hann tänka ut detta innan hen högg. Dessutom slapp hen se hennes plågade ansikte.
Senast redigerad av highfive 2014-03-31 kl. 22:35.
Citera
2014-03-31, 22:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Var hölls festen och vilken/vilka master täckte den lägenheten/huset?
Batterivägen om jag minns rätt. Samma mast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in