2014-04-21, 18:04
Medlem
Kan jag på något vis få tag i texter jag skrivit på hermods? Alltså gamla uppgifter och dylikt.

Mitt konto är nämligen inaktiverat då det var ett bra tag sedan jag avslutade mina studier hos dem.
Citera
2014-04-21, 18:36
Medlem
Vad händer om man skippar examination och får g på alla uppdrag, någon som vet eller har gjort detta för? För min del gäller matte B
Citera
2014-04-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelonler
Vad händer om man skippar examination och får g på alla uppdrag, någon som vet eller har gjort detta för? För min del gäller matte B

Du får underkänt på hela kursen självklart.
Muntliga är allt kan man säga.
Citera
2014-04-22, 12:05
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol
Du får underkänt på hela kursen självklart.
Muntliga är allt kan man säga.
Gäller även detta om muntliga är dålig? Hur kan frågeställningen på en muntlig se ut, t.ex Fysik eller Kemi?

Visst att man väger det muntliga tungt men varför finns det uppdrag/inlämningar överhuvudtaget om man ändå i slutändan skiter i dem?
Citera
2014-04-22, 12:13
Medlem
Och är Det Seriöst Ingen Som Har Läst Kemi 2 På Hermods????
Citera
2014-04-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Gäller även detta om muntliga är dålig? Hur kan frågeställningen på en muntlig se ut, t.ex Fysik eller Kemi?

Visst att man väger det muntliga tungt men varför finns det uppdrag/inlämningar överhuvudtaget om man ändå i slutändan skiter i dem?

Du måste ju göra uppdragen! tex, om du gör alla uppdrag och får F på dom och sen på muntliga klarar dig väl så kmr du klara kursen. men glr du alla uppdrag och failar muntliga helt så kmr du du få ett F i kursen

på kemi 1 fick jag mycket frågor om bindingar. dvs kovalent.väte,polär osv. kan du dom så kmr du klara kursen. fick även en fråga om galvanisk element.

Men kemi 2 har jag ingen aning och vill ha info sjäölv men ingen verkar ha gjort klart kemi 2?
Citera
2014-04-24, 12:22
Medlem
Har prov i Fysik 1a1 snart och är ganska nervös, mest p.g.a att jag har en del socialfobi. Det här med att man ska sitta och prata över skype är extremt jobbigt tycker jag.

Är det nån här som har gjort Fysik 1 som kan berätta om hur det muntliga provet gick? D.v.s. vad det var för typ av frågor.

Har pluggat en del olika naturvetenskapliga på Hermods nu och muntliga proven kan se väldigt annorlunda ut. På t.ex. Biologi 1 så ställde de bara exakt samma frågor som fanns i uppdragen. Men i Naturvetenskap så ställde de en massa frågor ur boken, och inget om det jag hade skrivit uppdrag om. Så jag är osäker om jag ska försöka plugga en massa från boken, eller om det räcker om jag bara gå igenom mina uppdrag igen (jag fick A på alla uppdrag dessutom).

e: En till (dålig) fråga. Hur uttalar man uttryck som 2^2 och 2^3 på svenska? Egentligen?
Senast redigerad av saltine 2014-04-24 kl. 12:29.
Citera
2014-04-24, 12:55
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltine
Har prov i Fysik 1a1 snart och är ganska nervös, mest p.g.a att jag har en del socialfobi. Det här med att man ska sitta och prata över skype är extremt jobbigt tycker jag.

Är det nån här som har gjort Fysik 1 som kan berätta om hur det muntliga provet gick? D.v.s. vad det var för typ av frågor.

Har pluggat en del olika naturvetenskapliga på Hermods nu och muntliga proven kan se väldigt annorlunda ut. På t.ex. Biologi 1 så ställde de bara exakt samma frågor som fanns i uppdragen. Men i Naturvetenskap så ställde de en massa frågor ur boken, och inget om det jag hade skrivit uppdrag om. Så jag är osäker om jag ska försöka plugga en massa från boken, eller om det räcker om jag bara gå igenom mina uppdrag igen (jag fick A på alla uppdrag dessutom).

e: En till (dålig) fråga. Hur uttalar man uttryck som 2^2 och 2^3 på svenska? Egentligen?
Se PM i din inkorg!

Vad gäller t.ex. 2^2 så säger man väl bara "2 i kvadrat" eller om det är 2^3 så kan man också korrekt säga "2 upphöjt till 3"
Citera
2014-04-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Se PM i din inkorg!

Vad gäller t.ex. 2^2 så säger man väl bara "2 i kvadrat" eller om det är 2^3 så kan man också korrekt säga "2 upphöjt till 3"

Kan jag också få ett PM om hur det gick till? Vilken lärare hade du i fysik 1?
Citera
2014-04-24, 15:15
Medlem
PMet handlade inte om hur det gick till! Så jag är fortfarande ute efter den informationen

Jag ska komma ihåg att skriva här hur det gick för mig i alla fall.
Citera
2014-04-24, 15:48
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltine
PMet handlade inte om hur det gick till! Så jag är fortfarande ute efter den informationen

Jag ska komma ihåg att skriva här hur det gick för mig i alla fall.

Jag har beskrivit mina upplevelser av examinationen i Fysik 1a (som 1a1 och 1a2 sammanslaget) här: (FB) Allt om Hermods - diskussioner, frågor och rop efter hjälp

Men kontentan är att hur examinationen ser ut beror helt på läraren. Vissa fokuserar på uppdragen, andra ger dig en massa uppgifter att lösa medan de ser på, en del nöjer sig med att diskutera begrepp i kursen.
Citera
2014-04-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Jag har beskrivit mina upplevelser av examinationen i Fysik 1a (som 1a1 och 1a2 sammanslaget) här: (FB) Allt om Hermods - diskussioner, frågor och rop efter hjälp

Men kontentan är att hur examinationen ser ut beror helt på läraren. Vissa fokuserar på uppdragen, andra ger dig en massa uppgifter att lösa medan de ser på, en del nöjer sig med att diskutera begrepp i kursen.

Får man har formler och tabeller boken med sig eller måste man kunna alla formler utantill?

e: Ah, jag ser nu i din post att man får ha formler med sig. Låter ganska bra i så fall!
Senast redigerad av saltine 2014-04-24 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in