Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdertackan
Jag undrar vad nationalisterna gör till vardags för att bidra till samhället. Jag har lite svårt att koppla ihop mänkiskor som fyller en viktig samhällsfunktion med dagens extremister.
Öppen fråga till sympatisörerna i tråden: vad är ni rädda för? Varför detta hat? Har ni någonsin befunnit er i ett etniskt homogent land någon gång?
Ja det Sverige jag växte upp i på 80 talet var betydligt mer etniskt homogent, trevligt och tryggt att bo i än dagens mångkulturella dito och många av oss längtar tillbaka till en tillvaro då man kunde vistas ute utan att behöva riskera att rånas, misshandlas eller våldtas av folk från diverse bananrepubliker som inte vet hur man uppför sig i ett civiliserat samhälle. Däremot hatar jag inte direkt diverse invandrargrupper utan de politiker som bär ansvaret för att ha tagit hit dem.
Vad vi jobbar med är väl rätt olika från person till person, själv är jag utbildad till ett akademiskt yrke men arbetslös för tillfället. Jag skulle tippa på att 90% av partiets medlemmar tillhör det som vänstern brukar beteckna som arbetarklassen men visst finns det undantag.
En person i SvP:s styrelse är utbildad molekylärbiolog med inriktning mot genetik och en annan är sjökapten. Andra personer jag känner till inom partiet jobbar inom vitt skilda branscher tex med IT, flera egenföretagare inom diverse branscher samt en överläkare.