• 1
  • 2
2014-05-27, 18:27
Medlem
Mina aggressions problem börjar komma tillbaka nu, dock har jag inte fått någon black out av det än, som jag alltid fick förr.
Så tänkte höra om ni har några förslag på lugnande jag kan ta upp med psykolog, helst något som inte ger något riktigt rus eller så, utan så jag inte slår sönder lägenheten igen.
Tror verkligen inte jag kommer få ut stes eller dylikt pga. tidigare missbruk, och så vill jag inte ta det eller andra liknande benso igen, ingen självkontroll på dom för 5 öre.

Vet inte om jag postade i rätt del, hade mod varit vänliga att flytta isåfall?
Citera
2014-05-27, 18:30
Bannlyst
Röka är lugnande men det funkar inte för alla. Googla så kan du hitta strains som passar till dina problem.
Lemon Diesel skulle jag rekomendera.
Citera
2014-05-27, 18:39
Medlem
Som sagt, är inte ute efter något som ger något rus. Jag måste ändå ta en liten paus från rökat.
Det hade inte funkat för mina aggressioner ändå, har provat några gånger, dessutom kostar det för mycket, och så har jag inte tid att sitta och mecka när jag är förbannad.
Senast redigerad av MrSebastior 2014-05-27 kl. 18:41.
Citera
2014-05-27, 19:11
Medlem
psychofoxs avatar
Varifrån kommer dina aggresioner? Antar att du kan pröva SSRI eller ännu hellre mirtazapin och se om det jämnar ut humöret. Och sök någon att prata om det med.
Vissa har goda resultat med att gräva i sitt psyke under psykedeliska rus, men det är absolut ingenting jag kan rekommendera någon som inte själv har förkunskaper och vill söka upp sådana upplevelser.
Citera
2014-05-27, 20:04
Medlem
Pyromenens avatar
Prova mindfulness/Meditation. Finns mycket att läsa inom området. Om du ger det en genuin chans så är risken stor att du kan förbättre ditt liv utan någon drog/medicin alls. Kombinerat med en bra kost och träning för maximalt välmående.
Citera
2014-05-27, 20:53
Medlem
ZethMalkovis avatar
Alkohol
Citera
2014-05-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Alkohol

Gärna i kombination med bensodiazepiner och anabola steroider också.

Nej, men seriöst. Alkohol tycker jag inte är en bra drog för ändamålet, om du nu var seriös.

TS. Ta kontakt med psykiatrin och boka ett möte med en psykolog. Där tycker jag att du kan försöka reda ut dina problem på djupet med hjälp av terapi och sedan i eventuell kombination med medicin som din terapeut ordinerar.
Citera
2014-05-28, 20:35
Medlem
Gått till ett x antal psykologer redan. Blev utkastad från allmänpsyk pga. litet återfall. Vårdcentralen är värdelösa där jag bor, men ska ge dom en till chans och se om dom kanske kan remitera mig över någon annanstans.

Har provat mirtazapine, men det va för depression, OCD och socialfobi/daglig ångest. Slutade för jag blev rätt så självmordsbenägen efter några dagar, så läkaren bad mig sluta med dom.
Är inte så hipp på antidepressiva, för det finns kräkningar/illamående som bieffekter, jag har emetofobi, vilket är grunden till de flesta av mina psykologiska problem.
Är inte så glad för antidepressiva heller, skumma mediciner.

Har börjat träna hemma, varit riktigt skeptisk förr, men efter ett par månader började jag må bättre.
Har tänkt börja med meditation, men får aldrig tummarna ur röven. Har mediterat ett par gånger, men har aldrig riktigt försökt varje dag. Får prova att göra det.
Hur länge tycker du hade varit rimligt? 1 timme eller mer?
Citera
2014-05-28, 21:00
Mina föräldrar tvingade iväg mig till psyket för jag fick såna extrema aggressinsutbrott. Kunde riva hela huset för att min pappa kom hem 10 min för sent typ...

Fick Tegretol, Sobril, Mianserin, Mirtazapin, Imovane o Stilnoct. Inte allt på samma gång naturligtvis. Men det var vad jag fick, 1996-98. Samt psykologsamtal.
Citera
2014-05-29, 00:29
Bannlyst
Mot akuta agressionsproblem funkar neuroleptika bra och är lämpliga då du inte vill ha något rus eller missbruka dem. Testa preparat som Theralen med en dos på 25-200 mg, Seroquel 25-200 mg, Nozinan 5-200 mg. Jag rekommenderar starkt att ta mycket låga doser först. Seroquel kan ge effekt i längden mot depressiva symtom och aggressioner. För mig funkar Seroquel dåligt mot aggressioner samt depressiva och psykotiska symtom i längden. Mot akuta aggressioner funkar den okej, mot akuta psykotiska symtom dåligt. Tror inte du behöver testa tyngre neuroleptika som t.ex Zyprexa eller Haldol.

Beskriv din situation och att du inte vill bli beroende eller få något rus och föreslå neuroleptika för din psykolog och/eller läkare.
Citera
2014-05-29, 01:16
Eller så kan du få polis-skjuts till akuten där en läkare ber en räkna till 10...

Jag hade misshandlat min pappa, skjutit honom med el-pistol, slagit honom med batong, knivhotat honom o sprayat tårgas på honom, så ringde min mamma polisen, som körde mig till akuten. Vilket jävla larv det var! Pappa kom sen o läkaren lyckades iaf. lugna ner mig, för sen gick jag o min pappa hem som goda vänner.

Det var iof. ingen psykiater som tog emot mig, men alla läkare ska ha läst minst 6 månader psykiatri. Va fan är det för jävla svar... Stäng ögonen o räkna lugnt till 10...
Citera
2014-05-29, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Eller så kan du få polis-skjuts till akuten där en läkare ber en räkna till 10...

Jag hade misshandlat min pappa, skjutit honom med el-pistol, slagit honom med batong, knivhotat honom o sprayat tårgas på honom, så ringde min mamma polisen, som körde mig till akuten. Vilket jävla larv det var! Pappa kom sen o läkaren lyckades iaf. lugna ner mig, för sen gick jag o min pappa hem som goda vänner.

Det var iof. ingen psykiater som tog emot mig, men alla läkare ska ha läst minst 6 månader psykiatri. Va fan är det för jävla svar... Stäng ögonen o räkna lugnt till 10...
Jobbigt! Hur funkar din medicinering med neuroleptika mot aggressioner och psykotiska symtom? Akut och i längden. Har läst lite att du tar en del neuroleptika. Skulle själv behöva någon neuroleptika som jag tar vid behov. Inte för många biverkningar, inte för lång verkanstid och inte för tunga preparat. Seroquel fungerar som sagt inte tillräckligt bra, Theralen funkar dåligt oavsett dos. Har provat Haldol och jag kunde inte röra mig eller prata ordentligt. Alla tankar var helt avstängda. Total Zombie. Tog 0.5 mg. Nozinan har jag knaprat för några år sedan men inte mot detta, kan den funka tror du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in