2002-12-07, 00:28
Medlem
... folk r intresserade av mnet, men ingen har kunskap om det.
Snt hnder.
Kanske en dag...

Jag vntar.
Lugna fisken
Citera
2002-12-07, 21:36
Medlem
Jag r p, dock inte alldeles fr insatt. Frskte mig p en trd fr ett tag sen fick dock nstan inga svar. Ja vad ska man skriva, Har du provat p att bli hypnotiserad ngon gng, min broders flickvn har blivit det och hon tyckte att et var en positiv upplevelse, det var i form av en berttelse eller ska man sga saga som inehller suggesioner som p ett snyggt stt r inlagda i den fantasifulla berttelsen.
Det finns ju sna hr ljudband ocks, typ "frestll dig att du befinner dig p en vacker plats, du knner dig totalt avslappnad, s fullstndig avslappnad som du kan frestlla dig att vara o.s.v.
Ja mer orkar jag inte skriv idag
Citera
2003-07-09, 22:25
Medlem
Funkar verkligen hypnos s som det visas i t ex filmer? Dr kan man ju frga de hypnotiserade vad som helst och f dem att gra konstiga saker.
Eller r det mer som att man r rikitgt, riktigt avkopplad och lugnt frker komma ihg gammla hndelser?
Citera
2003-07-09, 23:22
Medlem
Min morsa har vart p hypnos.. det r ungefr som att dagdrmma.. du kan inte f ngon att tex.. bertta sanningar fr dig o s.. man r nstan helt medveten...
Citera
2003-07-15, 04:14
Medlem
snuffiss avatar
Jag r riktigt intresserad av hypnos och ven sjlvhypnos...
Fick erbjudandet om att bli hypnotiserad fr ett par r sedan, nr jag gick i terapi, men tyckte d att jag inte var redo.
Skulle vara intressant nu dock.
Citera
2003-08-15, 12:45
Medlem
Fr att hamna i riktigt djup trans under hypnos mste du vara en s kallad djuptransare, ca. 5% av sveriges befolkning r det. Om du r det och blir hypnotiserad kan man f dig att gra vad som helst, d r du s att sga i en annan vrld, det gr dock inte att f dig att gra saker som kraftigt strider mot din vilja, tex. att skjuta ngon. Men det gr dremot att tex. f dig att tro att du hller i en vattenpistol och ska skoja med ngon fast det r en riktig. Fr att kolla om man r djuptransare stller man sig rakt upp med hnderna ner lngs sidan, luta sen huvudet s lngt bakt du kan och titta upp i taket, om kroppen brjar svaja och balansen inte fungerar riktigt s r du djuptransare, ha grna ngon bakom nr du prvar fr en djuptransare kan ltt falla bakt.
ven sna som inte r djuptransare kan hypnotiseras men det gr inte lika ltt att behandla en sdan person i terapisyfte.
Hoppas det gav svar p end el av era frgor.
Citera
2003-09-01, 01:10
Bannlyst
Hypnos r mycket intressant!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här