Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Sändningen börjar i denna stund. Det snackas mycket om att det kan bli kantvind idag.
Etappen går mellan Arras och Reims, 194 km och två fjärdekategoriberg.
Kittel?
Om det blir kantvind tror jag det spricker upp idag igen..kan bli en stökig etapp med bra action i så fall.
Minns kantvinden då Froome fick totalt panik o skrek i radion medan han försökte cykla ikapp Saxo själv o brände ut sig. Rogers o ngn till hade varit o hämtat langpåsar o snackat med DS o såg ju på vägen upp att Sky var ostrukturerade o på väg ner för att hämta dryck etc så Froome var ensam med ngn till bara...då tröck de till o lämnade Froome i panik. Har för mig att Valverde (såklart) sjabblade som fan den etappen o fick jaga ännu längre ner (eller fick han punka)?
Anledningen till att jag tror på stökig etapp som spricker upp är att om det blir bra kantvind idag så blir det jävligt jobbigt för många pga gårdagens svintuffa etapp med hårdkörning i bra många mil på ett underlag som suger musten ur folk.
Dessutom fick en hel del cyklister som normalt sett kör för GC åkare lite friare tyglar igår eller rent av bara hamnade i vissa grupper o sen var det bara att köra. Så flera hjälpryttare per lag kan vara lite ovanligt sega idag.