2014-07-31, 16:57
Bannlyst
det dunkar ju inte. muslimer och judar hatar varandra extremt mycket.
Citera
2014-07-31, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Eller för att i deras ögon driva ut ockupanter från deras mark! Israel har med sina gärningar inget egentligt existensberättingande i mina ögon, att terrorisera en hel befolkning med sin militär är ej mänskligt!

OnT: Att dom ligger i konflikt med sina grannländer lär förvärras mångfalt i fall dom går in med trupper!

Vad dom gör mot Gaza är väldigt likt vad Ryssland gjorde mot Ukraia. Skillnaden är att Hamas gör lite motstånd. Givetvis borde det inte vara acceptabelt.

Men som sagt, Israel krigar bara defensiva krig i hopp om att få behålla sitt land. Ett land som mer eller mindre varit i krig sedan Jesus föddes. Dom skulle aldrig blanda sig i krig som inte har med dom att göra.
Citera
2014-08-01, 01:03
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Saudi, Irak, Afghanistan kräver Visum lång process.
UAE får man som EU medborgare 1-2 dagars visum eller så kan man köpa några dagars visum.

Nej, till Emiraten man behöver inget visum. När man kommer till passgranskningen, får man en stämpel i passet med 30 dagars vistelserätt. Var där en kort tid sedan så detta är säkert.

Dom tar även ett foto på dig, som till staterna. Inga fingeravtryck som till staterna.
Citera
2014-08-01, 01:57
Medlem
HRTs avatar
UAE får du en stämpel I passet och den gäller I 24 el 48 dygn är lite osäker.
På mitten av 2000 talet frågade de om man skulle stanna I mer än 3 dagar och fick då betala en summa som 5-10 Dir.
När jag flugit in den vägen efter 2010 har de bara frågat om jag ska stanna eller är I transit mode dvs mellan 2 destinationer. Betänk på att vi då rest från lander som Irak, Afghanistan
De sista gångerna reste jag med Svenskt o EU diplomatpass
OBS! flera EU länder måste söka visum där bla estländare, letter..m.m
Citera
2014-08-01, 12:37
Bannlyst
varför skickar inte israel trupper till afghanistan och irak? varför släcker inte brandkåren bränder med bensin?

israeliska trupper i afgh. och irak skulle nog göra mer skada än nytta
Citera
2014-08-01, 14:03
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
UAE får du en stämpel I passet och den gäller I 24 el 48 dygn är lite osäker.
......OBS! flera EU länder måste söka visum där bla estländare, letter..m.m

Jag var där mindre än 2 veckor sedan.

Om du inte tror mig så

Citat:
If your country of nationality appears on the list below, no advance visa arrangements are required to visit the UAE. Simply disembark your flight at Dubai International Airport and proceed to Immigration, where your passport will be stamped with a 30-day visit visa free of charge. This can be extended for an additional 30 days at an additional charge.

Andorra
Australia
Austria
Belgium
Brunei
Bulgaria
Canada
Croatia
Cyprus
Czech Republic
Denmark
Estonia
Finland
France
Germany
Greece
Hong Kong
Hungary
Iceland
Ireland
Italy
Japan
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Malaysia
Malta
Monaco
Netherlands
New Zealand
Norway Poland
Portugal
Romania
San Marino
Singapore
Slovakia
Slovenia
South Korea
Spain
Sweden
Switzerland
United Kingdom
United States of America
Vatican City
från http://www.emirates.com/english/plan...uae_visas.aspx
Citera
2015-04-04, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adam7
Jag var där mindre än 2 veckor sedan.

Om du inte tror mig så

från http://www.emirates.com/english/plan...uae_visas.aspx

Jag tycker att Israelerna borde delta i FN insatser, med tanke på att Israel är ett ganska väl utvecklad land, annars vad tycker ni om det ?
Citera
2015-04-04, 21:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Jag tycker att Israelerna borde delta i FN insatser, med tanke på att Israel är ett ganska väl utvecklad land, annars vad tycker ni om det ?
Det kan de gott göra men kanske inte i länder där deras närvaro ställer till mer problem än den gör nytta såsom diverse arabländer. Jag har inte tänkt på det förut men Israel har tydligen inte ställt upp med någon trupp för FN förrän så sent som förra året och då med så mycket som en man och med kontorstjänst. http://www.ynetnews.com/articles/0,7...572065,00.html

"From peace in Israel, to peace worldwide, the IDF will take on new responsibilities soon when an Israeli officer will become the nation's first contribution to the United Nation's Peacekeeping forces.

The officer, a major by rank, will be stationed at UN offices in New York where he will help in efforts to organize equipment and peacekeeping troops located in conflict zones across the globe.

"This is our small contribution to peace and security in the world, but it's only the beginning of the road," said a senior source in the Foreign Ministry."

Rätt svagt för att vara ett rikt land med stark militärmakt, bättre kan ni Israel!
Citera
2015-04-05, 16:00
Medlem
Varför skulle dom åka utomlands för att slåss mot pack dom kan slåss mot i eget land ?
Citera
2015-04-05, 16:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarmeisteren
Varför skulle dom åka utomlands för att slåss mot pack dom kan slåss mot i eget land ?
Nu har du nog missuppfattat FN:s fredsbevarande styrkors roll fullständigt. FN går inte in för att de gillar att slåss.
Citera
2015-04-05, 17:36
Medlem
Savoys avatar
Israel skulle vara en ypperligt lämpad makt, faktiskt bäst av alla, att sända eventuell fredsbevarande trupp till östra Ukraina som det eventuellt kan bli tal om. Bra relationer med både Ryssland och Ukraina och av kompetenta militärmakter har man överlägset flest som förstår det lokala språket på plats (drygt 1/6 av israelerna talar ryska och har emigrerat från både Ryssland och Ukraina).
Citera
2015-04-06, 06:39
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Varför gör de inte Demokrati en tjänst i dessa länder nu när USA spenderat flera triljarder på det?

Det är bara en Ide eller en tanke.

Annars vad tycker ni om den här tråden argumentera för och emot.

Inget illa menat men din fråga väcker ett stort fråge tecken på vilka kunskaper du har om just mellan östern och dess konflikter. Är du helt knäpp???? Alla dessa muslimska staterna har vägrat accepterat Israel, tvärtom har de förvägrat deras rätt att ens existera. Hatet och fördömmandet att allt ont kommer från Israel och USA. Att 99% av Muslimska länder vägrar släppa in västerlänningar med en stämpel från Israel i sitt pass säger en del om problemet. Därför har de som jobbar i länder som Irak, Saudi osv och tidigare rest till Israel dubbla pass!!! sk tvillingpass.
Man får inte ha något med Israel att göra om man vill jobba i Irak. Alla vapen i regionen är riktade mot just Israel, därför har de en hård försvarspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in