Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-08-26, 18:47
Medlem
Hej
Jag har flera sjukdomar och lever med kronisk smarta. Efter att ha atit citodon i 15 ar sa fungerar de inte langde och nu ater jag 40mg oxycodon 3 ggr per dag. Jag har aven minst ett diskbrack. Har haft det i 4 ar och det har inte lakt ut. Nar de har rontgat sager de att de inte ser tillrackligt for att kunna gora en operation, sa jag gar aven pa en nervsmartstillande medicin som heter gabapentin.
Jag har aven kronisk huvudvark och kronisk migran. Nu far jag botoxinjektioner mot migranen och de har antligen borjat fungera. Fran att ha legat runt 18 dygn per manad i migran sa ar jaf nere pa runt 5.
Jag har tvingats slappa alla mina drommar, jag ar 31, men har aldrig fatt vara ung. Jag kan inte arbeta, har inga arbetskamrater att traffa, jag bara ar har hemma sjalv nar killen jobbar.
Jag har tre drommar kvar i livet, att gifta mig, fa barn, och bo i ett hus pa landet. Min kille sager att "aktenskap ar helt meningslost" om det da ar sa meningslost, varfor kan han inte gora det for min skull, sa att jag bara en enda dag i mitt liv kan fa kanna mig fin och speciell?

Min andra drom, att fa barn, hur ska det kunna ga med de medeciner jag behover, jag ar radd att smartan utan dem gor att jag kommer att ta livet av mig, samtidigt som jag vet att manga med fibromyalgi (som bara at en av de sjukdomar jag har) mar mycket battre nar de ar gravida, battre an de gjorde innan med medicin.

Drom dtre, vad ar det for vits med den, jag kan val lika garna sitta ensam och ha ont i en lagenhet som i ett hus.

Jag skulle sa garna vija fa ut nagonting av livet. jag vill ha ett barn jag kan ge allt jag inte fick.

Jag orkar inte, vad ska jag gora?
Citera
2014-08-26, 23:23
Medlem
Fr det frsta mste jag frga : om din kille tycker att ktenskap r helt vrdelsa och det r en av dina strsta drmmar , varfr r du med honom ?

Sen smrtan , jag har fibromyalgi , jag frstr din smrta och det r fruktansvrt. Jag har dock inte samma problem som dig d jag jobbar heltid men gr p starka mediciner men trnar mycket och ter rtt.

Det som fick mig att g frn att vara deprimerad och se livets slut var dels nr jag blev kr ( nu sambo ) och fick en helt ny syn p livet och nr jag genom kbt fick mjligheten att mer acceptera min fibro n att stndigt hata den och kmpa mot den fr hur mycket du n frsker frsvinner aldrig smrtan och d inte lta den styra mitt liv utan bli en del av mitt liv har hjlpt mig enormt !!!
Citera
2014-08-27, 08:11
Avstngd
Ditt problem kommer knappast vara graviditeten. Ska du ha barn mste du ha en man som stller upp till 110%, annars kommer du inte klara av det. Fr din egna skull r det nog bst att inte skaffa barn.
Citera
2014-08-27, 10:01
Medlem
provocative77s avatar
Med tanke p de mediciner du behver varje dag fr att gra ingenting s ska du inte ha barn. Finns inga mediciner i vrlden som kan f dig s pass smrtfri att du klarar en dag med barn.
Sedan skriver du att du utver fibromyalgin har skelettproblem, eller vad det nu var. Kan du ens skaffa barn utan att bli rullstolsbunden, resten av livet?
En katt vore nog lmpligare.
Citera
2014-08-27, 10:35
Medlem
kama888s avatar
Jag tycker du ska prata om detta med din lkare och se vad h*n sger.
Har du frskt med alternativ smrtlindring? Akupunktur, kostomlggning, ltt trning ect?
Citera
2014-08-27, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ditt problem kommer knappast vara graviditeten. Ska du ha barn mste du ha en man som stller upp till 110%, annars kommer du inte klara av det. Fr din egna skull r det nog bst att inte skaffa barn.

N de flesta tjejer lyfter sig nr de skaffar barn och d jag rknar jag mig sjlv. Fick barn vid 16 men var vldigt stkig innan. Men i ts fall s behvs skert en make som stller upp. Har man s mycket smrta och sna sjukdomar s r det det enda rimliga.
Ett barn klarar ni av ltt.
Citera
2014-08-27, 15:56
Medlem
ekerilars avatar
Som tidigare skrivits. Det hr r en sak som du ska tala dels med din partner om, vad gller det du vill ha ut av livet. En kommande graviditet r nog ngot du frst och frmst ska tala med din huslkare om. Vi p Flashback vet dessvrre fr lite om ditt hlsotillstnd och hur detta skulle pverkas av en graviditet.
Citera
2014-08-27, 18:35
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
N de flesta tjejer lyfter sig nr de skaffar barn och d jag rknar jag mig sjlv. Fick barn vid 16 men var vldigt stkig innan. Men i ts fall s behvs skert en make som stller upp. Har man s mycket smrta och sna sjukdomar s r det det enda rimliga.
Ett barn klarar ni av ltt.
Och det var ju precis sjukdomarna/smrtproblematiken jag syftade p hr...
Citera
2014-08-27, 19:13
Bannlyst
Citat:
Och det var ju precis sjukdomarna/smrtproblematiken jag syftade p hr...

frsker du vara ironisk? eller r du dum
vad annars skulle du syfte p menar du?
Citera
2014-08-27, 19:26
Avstngd
Citat:
frsker du vara ironisk? eller r du dum
vad annars skulle du syfte p menar du?
Frsker du vara ironisk? Vad har en sjukpensionr med smrta med en stkig 16-ring att gra?
Citera
2014-08-27, 19:28
Bannlyst
Citat:
Frsker du vara ironisk? Vad har en sjukpensionr med smrta med en stkig 16-ring att gra?

Bda kan ses som en funktionsnedsttning nr det gller att skaffa och ha barn.
Citera
2014-08-27, 19:31
Avstngd
Citat:
Bda kan ses som en funktionsnedsttning nr det gller att skaffa och ha barn.
Nej, verkligen inte. Lika opassande dremot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in