2014-08-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Varför ger du inte upp med svensk sjukvård? Oavsett om du läser på ISOP eller Flashback så finns ingen patient som någonsin fått tag på en bra urolog här, och nu har du ju varit hos dussintals olika läkare. Jag försökte också ett tag men insåg att det bara var slöseri på min tid, min kraft och den lilla respekt jag hade för svensk sjukvård.

Om du ändå vill försöka få hjälp här, så kolla med UroClinic och då Mikael Lagerkvist. Han nämnde för mig att han inte var främmande för att injicera antibiotika i prostata eller sädesblåsor. Lite dyrare alternativ eftersom de är privata men ändå.

Hej!

Det är väl som med goda råd, man måste gå på några nitar innan man fattar

Tack för tipset om Mikael!
Citera
2014-08-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Hur går det för dig nu? Äter du Antibiotikan du fått utskriven och masserar?

Just idag har jag knapp märkt av några symptom från prostatovestikuliten. Men jag vet att det bara är tillfälligt. Slutade med Cedaxkuren för tre dagar sen. Har masserat varannan dag. Störst fokus har legat på sädesblåsorna. Lyckats massera ut den mest groteska sörjan ur mina sädesblåsor, bilder kommer. Det jag har masserat ut har mer fibrer, inte bara röda utan svarta/blå fibrer, svarta små prickar mm. Prostatan är liten och inte så öm. Toppen av sädesblåsorna gör ont. Hittat en bättre teknik med staven som gör att jag kan mjölka ut det mesta ur sädesblåsorna. Men, toppen utav sädesblåsorna verkar vara förstoppade eller något, lyckas inte massera ut den vätskan. Där kommer det behövas injektioner antagligen.

Jag är ganska säker på att alla mina symptom men urinering, ont i höger ljumske, ont ovan pubisben, ont snett nedanför naveln båda sidor och strålning ned till pungen har med mina infekterade sädesblåsorna att göra. Även utstrålningen/köldkänsla i penis. Efter massage utav sädesblåsor har urineringen blivit mycket bättre, med starkare stråle och jag kan hålla mer urin i blåsan! Även de andra symptomen har blivit mycket bättre.

Träffade den privata urologen som Skojarn tipsade om. Han ville att vi skulle göra flera odlingar samt eventuellt koppla in en infektionsläkare. Kändes seriöst.

Igår var jag på sesammottagningen igen, fick lämna spermaprov för odling. Jag fick själv massera ut vätska ur sädesblåsor och prostata på mottagningen . Vätskan innehöll dessa trådar, men han var inte intresserad av att undersöka dem. I och med att jag precis slutat med antibiotikan så får vi se om provet visar något. Jag fråga om de kunde kolla efter annat än bakterier men det gick inte.

Har läst på en del om sjukdomen morgellons senaste veckan. Finns en jävla massa strunt och skumma teorier på nätet gällande den sjukdomen. Jag tror att morgellons har att göra med bakterier, alt en kombination mellan bakterier och svamp.
Får se hur det utvecklar sig med dessa mystiska fibrer. Blir nog att ta fram ett protokoll för det också. Finns även studier som visar på att många som har morgellons också har borrelia. Jag har haft borrelia två gånger, senast för 10 år sedan. Sammanträffande?

Värt att tillägga är att jag märkte av dessa fibrer i samma veva som jag åt D-mannosen. D-mannosen har den egenskapen att bakterierna fäster sig på detta och spolas ut ur kroppen. Det kändes som om det va då utbrottet började. Då hade jag hemskt mycket röda fibrer i urin och avföring. Det va som de växte runt arslet och på förhuden då. Nu är det i något mindre omfattning. Det är nog bra att de kommer ut i alla fall, va de nu är för något.
Kanske ska jag börja samla ihop alla fibrer som kommer ut, räcker nog till ett par egentillverkade jeans innan årsskiftet..

Att gå till sjukvården och nämna morgellons finns inte på världskartan, i Sverige stämplas det som en psykiskt sjukdom. Jag får ju knappt någon hjälp med prostatiten, så att få hjälp med en sjukdom som "inte finns" är ju bara att glömma.

Symptom som jag har utöver prostatiten,

1. Svettningar
2. Muskelryckningar i biceps, bröstmuskelatur, låren, ansiktet.
3. Synrubbningar, suddig syn, känns som grus i ögonen. (ska in till ögonakuten imorgon med detta)
4. Sticker och kliar i hårbotten och på kroppen. (har haft det sen april, trodde de va en biverkning av selexiden jag åt)
5. Ont i bukspottkörtel/njuren på vänster sida.
6. Hjärtrusningar/dubbelslag, ont i hjärtat.
7. Låg feber, ca 37,5-38 i snart ett halvår. (även ett symptom för bakteriell prostatit )
8. Huvudvärk
9. Smärta i bröstryggen
10. Munsår
11. Ont i halsen.

Sista veckan på cedax, av totalt 24 dagar, provade jag att kombinera med silvervatten. Både prostatitbesvären och ovan nämnda symtom blev bättre då. Kanske ett sammanträffande, men blev intresserad av kombinationen då jag läst att silvervatten kan öka effekten på antibiotika. Upplevde även att jag blev klarare i huvudet. Jag är fullt medveten att allt kan vara placebo också.

Detta har jag ätit dagligen med cedaxen,

Allicinmax 6 tab/dag + vitlök
Gurkmejaextrakt 3 tab
Grönteextrakt 3 tab
L-arginin 2 tab
Colostrum 3 tab
Bromelain 2 tab
Querecetin 2 tab
Betaglukans 2 tab (innehåller även selen och zink)
Omega 3
Whey protein
Silvevatten, 2 msk/dag i 1 vecka.
Probiotika 2 tab
Laktobakteria, 2 tsk

Urovaxom, e-coli vaccin.

Dagliga gröna juicer med bla massor av ingefära, chlorella, vetegräs och broccoligroddar.

En sak är säker, jag kommer behöva en stor dos tålamod för att råda bot på prostatovestikuliten och fibersjukdomen.

När jag läser min sjukdomshistoria, och skriver allt detta så känns det på ett sätt helt overkligt. Att allt detta faktiskt händer mig.
Citera
2014-08-27, 23:22
Medlem
Skojarns avatar
Ge inte upp. Mitt liv idag är relativt bekymmersfritt. Ägnar mig åter åt grovkapitalism, investerar, tränar gym, idrottar, presterar. Jag mådde dåligt ett tag i somras över att jag beställde min nya BMW i fel färg, jag tänkte liksom inte på nåt annat.

Men ibland mitt i vardagen slår det mig, att det inte alls var länge sen jag satt helt ensam på bänkar i New York och funderade på hur länge till jag orkade leva. Jag hade gått all in och det verkade inte fungera. Läkaren verkade uppgiven och jag hade ingen mer läkare i hela världen som ville hjälpa mig. Jag hade ingen annan distraktion heller, inget jobb egentligen, ingen familj, flickvän eller nåt. Jag satt där helt ensam i världen största stad och visste inte vad jag skulle göra. Jag undrade varför detta hände just mig. Jag var ett sånt vrak av sjukdom och mediciner att jag knappt kunde stå och gå. Minns speciellt när jag gick runt på ett zoo ensam men inte riktigt klarade det utan hittade nåt mörkt svalt rum där jag kunde sätta mig ner och försöka samla kraft att ta mig tillbaka hem. Går man tillbaka något år och läser mina inlägg därifrån så är det allt annat än munter lösning.

Lite prostatabesvär - tänker folk. Som att hänga upp sig för mycket på ryggvärk? Låter så banalt för omgivningen men det fick en 24-åring att bara önska ett slut på sitt liv. Jag skulle aldrig klaga på någonting mer om jag bara blev frisk, men hur skulle jag bli det när jag redan provat allt?

Men det blev jag som sagt. Med lite ihärdighet kommer du också vara där en dag. Men det är helt sjukt vilka saker man mår dåligt över istället, att det gick så snabbt att tappa ödmjukheten igen.
Citera
2014-08-28, 02:38
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade

Symptom som jag har utöver prostatiten,

1. Svettningar
2. Muskelryckningar i biceps, bröstmuskelatur, låren, ansiktet.
3. Synrubbningar, suddig syn, känns som grus i ögonen. (ska in till ögonakuten imorgon med detta)
4. Sticker och kliar i hårbotten och på kroppen. (har haft det sen april, trodde de va en biverkning av selexiden jag åt)
5. Ont i bukspottkörtel/njuren på vänster sida.
6. Hjärtrusningar/dubbelslag, ont i hjärtat.
7. Låg feber, ca 37,5-38 i snart ett halvår. (även ett symptom för bakteriell prostatit )
8. Huvudvärk
9. Smärta i bröstryggen
10. Munsår
11. Ont i halsen.

Funderar lite över punkt 5....Kan det röra sig om mjälten och inte njuren eller bukspottkörteln, tror du? Mjälten är ju en del av lymfsystemet och kan bli förstorad och ge smärtor till vänster i buken vid b.l.a infektioner och parasiter.
Har någon läkare kollat på den?

Ett par symptom på förstorad mjälte, förutom smärtan, är oförmåga att äta en större måltid samt hicka.

Fan, det här liknar ju mer och mer ett rent deckarjobb, ju!

Kämpa på...förr eller senare kommer lösningen på din mystiska sjukdom och förhoppningsvis boten.
Citera
2014-08-28, 17:46
Medlem
slaskpacks avatar
Nu får vi ta i med alla medel för att hjälpa till här!

Jag börjar med Occam's razor...ang morgellans.

Bort med Chemtrails och nanoskit/psyksjuka o.s.v och fokusera på "fibrerna" istället.

Vad i naturen motsvarar bäst bildandet av fibrer?

Min tanke går direkt till svamp. De bildar långa myeceler och lever i symbios med andra växter/organismer. Om man tillintetgör deras "värdorganismer" så dör svampen ut.

Man kan se på de olika svamparna i naturen i vilken symbios de livnär sig på...t.ex aspsopp...ser du en sådan, så ser du också en asp i närheten...börjar du förstå hur mina funderingar går nu?

Jag tror att om man hittar källan till svampens förutsättningar och dödar den, så försvinner förhoppningsvis "svamptrådarna" och besvären också...

Tja, hur blir man nu av med svamp....kom igen med alla ide'er..någon av dem kan kanske hjälpa Hajades och andra med samma besvär.

Kom igen nu, klart vi ska göra vad vi kan
Citera
2014-08-28, 18:01
Medlem
Jag lider också av svettningar,muskelkramper och led värk.. Oftast är allmäntillståndet jobbigare än smärtan.

EDTA kanske skulle hjälpa för att få bort lite förkalkningar i sädesblåsorna! På youtube finns det tips hur man blir av med fibrerna fast det är nog mer riktat åt huden.
Citera
2014-08-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Funderar lite över punkt 5....Kan det röra sig om mjälten och inte njuren eller bukspottkörteln, tror du? Mjälten är ju en del av lymfsystemet och kan bli förstorad och ge smärtor till vänster i buken vid b.l.a infektioner och parasiter.
Har någon läkare kollat på den?

Ett par symptom på förstorad mjälte, förutom smärtan, är oförmåga att äta en större måltid samt hicka.

Fan, det här liknar ju mer och mer ett rent deckarjobb, ju!

Kämpa på...förr eller senare kommer lösningen på din mystiska sjukdom och förhoppningsvis boten.

Skulle kunna vara mjälten, jag har något svullna lymfkörtlar under armar, halsen och knäväcken. Under mars månad var även mina lymfkörtlar i ljumskarna svullna. Ingen läkare har visat något intresse för smärtan där då CRP varit normalt. Aptiten är god, men lägger inte på mig någon vikt snarare tvärt om. Kan ha att göra med att jag snålar in på socker och mjölprodukter.
Smärtan har inte varit konstant utan kommer och går, just nu är smärtan inte närvarande. Börja synas på kroppen att jag är sjuk, även fast många säger att jag inte ser sjuk ut.
Alkohol och socker tycks förvärra besvären.

För två år sedan var jag och reste runt i Kalifornien i två månader. Klättrade, vandrade och bilade runt i delstaten.. Bästa resan jag gjort!
Väldigt många morgellonsfall finns just i Kalifornien. När vi var där så insjuknande jag i en influensa med hög feber som höll i sig i nästan 1 vecka. Sen har jag varit frisk till jag vart sjuk i Indien. Lite långsökt men kanske har något samband. Ska nog anlita Ture Sventon, känns som han behövs nu
Citera
2014-08-28, 23:33
Medlem
slaskpacks avatar
Hej igen, Ture Sventon här...hehe

Har läst på lite och hittat följande angående CRP (a.k.a "snabbsänkan")..

CRP-värdet är en ganska så opålitlig måttstock för infektions- och inflammationstillstånd. Vid ledbesvär, typ reumatism kan värdena vara väldigt höga, eller som vid luftvägsinfektioner, där det kan ligga på 100 mg/l, medans det kan ligga väldigt lågt hos personer med urinvägsinfektion...jag citerar från 1177 Vårdguiden;

"....Vid vissa typer av infektioner kan lägre värden tyda på allvarligare infektioner. Ett exempel på detta är infektioner i urinvägarna. Där kan måttliga stegringar tyda på att infektionen har spritt sig upp till njurarna. Då kan ett värde på 30 milligram per liter tala för en mer allvarlig infektion."

Jag vet inte vilka värden du haft, men som du ser så är en siffra inte mycket att lite på när det gäller att mäta en pågående sjukdom i kroppen...

Om jag skulle spinna vidare på svamptråden...så stötte jag på något intressant i en länk som jag vill dela med mig av;
http://www.zervital.se/#

Läs och ta dig en funderare...kanske börjar vi komma på rätt spår här...
Senast redigerad av slaskpack 2014-08-28 kl. 23:49.
Citera
2014-08-29, 00:01
Medlem
slaskpacks avatar
...och om det skulle vara någon form av svamp, så gör du helt rätt i att inte "mata" den med socker eller annan kolhydratrik kost. Undvik öl och vin...ta en whiskeypinne om du är sugen istället och kör LCHF ett tag för att se om det ger någon skillnad i hur du mår

/Ture S
Citera
2014-08-29, 12:41
Medlem
slaskpacks avatar
CDC undersöker kopplingen mellan genmodifierade grödor och Morgellon
http://www.gmo-guiden.se/

....
http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=2477

Mycket intressant!
Citera
2014-08-30, 23:19
Medlem
Fick provsvar från Italien igår, lite försenat då labbet där haft semester.
Jag testades positiv för Gardnerella vaginalis.
Denna var känslig mot flertalet antibiotika.
Tydligen kan man utveckla prostatit av denna bakterier, men bakterien drabbar i huvudsak kvinnor.
Precis som klamydia så kan man bära på denna utan att ha några symptom.

Men jag testades återigen negativt för klamydia.

Kan de va så att testet vi gjorde i Grekland var falsk positivt för både mig och min fru?

Läkaren på sesammottagning sa att vi antagligen inte är bärare av klamydia, då vi båda testas negativt för de här i Sverige..

Inte vet jag men det känns skumt.
Senast redigerad av Hajade 2014-08-30 kl. 23:22.
Citera
2014-08-31, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Fick provsvar från Italien igår, lite försenat då labbet där haft semester.
Jag testades positiv för Gardnerella vaginalis.
Denna var känslig mot flertalet antibiotika.
Tydligen kan man utveckla prostatit av denna bakterier, men bakterien drabbar i huvudsak kvinnor.
Precis som klamydia så kan man bära på denna utan att ha några symptom.

Men jag testades återigen negativt för klamydia.

Kan de va så att testet vi gjorde i Grekland var falsk positivt för både mig och min fru?

Läkaren på sesammottagning sa att vi antagligen inte är bärare av klamydia, då vi båda testas negativt för de här i Sverige..

Inte vet jag men det känns skumt.

Du har rätt det låter skumt! Jag har ju bara varit hos guercini och han tog prov på prostatasekret som han mjölkade fram mycket av på en sekund typ och urin och säd och detta odlades i ett bra labb med PCR/DNA för clamydia! Och sen fick jag mail två veckor senare där dom i princip testat för alla sexuellt överförda organismer +svamp.

Jag testades positivt för uraplasma och candida och fick resistent bedömning med i mailet! Nu vet jag inte hur noga greken är men gurecinis tester litar då jag på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in