Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2014-09-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ta och läs på lagen eller det tekniska bakom ett hack/intrång, md5 klassas inte som det.
Beror givetvis på hur du får fram hashen. Om du gör ett dataintrång för att få ut den så är det ett intrång.
Citera
2014-09-10, 18:14
Medlem
TheBasterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Det är väl rimligt att anta? Rimligtvis dataintrång.

Jo men det påstår ju att de fått den i mailen, och då är det ju inte de själva som gjort intrånget.
Citera
2014-09-10, 18:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux
Om de har haft databasen i ett halvår så har de den mail du hade för ett halvår sedan. Däremot kan det ju vara en bra idé för framtida läckor.
Var det inte många som bytte mejl redan vid Avpixlat och PI avslöjandet?
Frågan är hur gammal den är?
Sen lär det bli svårt att outa hundratusentals avändare.
1000 användare blir jobbigt bara det, folk orkar inte bry sig.
Några hundra kan funka, mer troligt 200-300 hundra och de bör ha någon maktposition annars blir det rätt poänglöst.
Citera
2014-09-10, 18:16
Medlem
ant's avatar
Citat:
Jo, ni alla skrek ju ang. intrång när det var uppe på tapeten ang. disqus också, inte heller det var något intrång. Ta och läs på lagen eller det tekniska bakom ett hack/intrång, md5 klassas inte som det. Men som sagt för all del, ta tag i det och gör en anmälan istället för att sitta här och grina.
Ursäkta?
Citera
Medlem
jackelinas avatar
Löjligt av alternativmedia att ta upp detta. "Researchgruppen" är ett gäng pajasar, som inte har kommit över ett skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Var det inte många som bytte mejl redan vid Avpixlat och PI avslöjandet?
Frågan är hur gammal den är?
Sen lär det bli svårt att outa hundratusentals avändare.
1000 användare blir jobbigt bara det, folk orkar inte bry sig.
Några hundra kan funka, mer troligt 200-300 hundra och de bör ha någon maktposition annars blir det rätt poänglöst.
Ja, de lär väl fokusera på Flashbacks stora näthatare med 5000+ inlägg.

Sedan tror jag att de mestadels är ute efter att nypa åt SD-politiker också. Tveksamt om de öht. kommer att ge sig på privatpersoner, även om dessa möjligtvis registreras i Piscatus.
Citera
2014-09-10, 18:17
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast något jag funderar över är de skumma PM som skickats det senaste halvåret. Med länkar.

Jag raderade dessa PM utan att titta närmare på den, men jag såg att andra diskuterat dem.

Antag att varje länk var unik. Då kan ju de på detta sätt koppla en IP-adress till ett konto. Och med hjälp av IP-adressen kan de i många fall få en ganska bra bild över var varje medlem bor. Plus att de kan använda IP-adressen vid annat spårningsarbete.

Jag var också misstänksam mot dem och har konsekvent vägrat klicka på länkar i PM. Men för att de ska koppla det till enskilda individer krävs det ju att din ISP outar dig. Jag tror inte det är sannolikt, än. Men med det sagt så TOR och VPN tunnel är ju ytterligare ett skydd, då kan inte din ISP outa dig heller utan det krävs att FRA eller liknande är inblandade. Tror knappast FRA skulle ta order från nedsupna kommunister.
Citera
2014-09-10, 18:17
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux
Beror givetvis på hur du får fram hashen. Om du gör ett dataintrång för att få ut den så är det ett intrång.

De har ju själva uppgett att de fått uppgifterna genom mejl. Men i.o.m din polisanmälan så kan nog snuten reda ut det
Citera
2014-09-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Det är väl rimligt att anta? Rimligtvis dataintrång.

Vilken institution i samhället menar du skulle vara stark nog att driva ett sådant fall. Hela det politiska + media etablisemanget står ju bakom Expo (+ deras satellit-grupper).

Expo levererar underlag till all gammelmedia. DN, Expressen, SvD, Public Service. Expo stöds av den yttersta politiska eliten. Och runt om Expo finns sådant som Researchgruppen som gör lite smutsiga jobb.

Vem kan utmana det?
Citera
Medlem
Citat:
Du är nummer ett nu, de väntar på träpoken. Glöm nu inte att trolljägarna heller, Aschberg har ju sitt eget baseboll trä

haha ja det hoppas jag dom gör, om dom har mage att hänga ut folk så borde de knacka på hos de berörda med, och jag välkomnar de små fega vänsterextremistsvinen, bara o ringa ambulans i god tid innan för att vara säker på att de inte avlider i väntan på ambulans!
Citera
Medlem
grevenplasts avatar
Vad ska de med med uppgifterna? Det lär ju ta ett bra jävla tag att kolla vad alla användare har skrivit. Eller kollar de bara upp vem som har mail adressen plus vad den har skrivit.
Hur vet vi att de ens har datan som de påstår?. De har ju inte bevistat att de har den atm.
Citera
Medlem
Golonkas avatar
Lustigt att Flashback fortfarande har Pippi-grejen och Bitcoin-grejen på löpsedeln längst upp. Är inte detta en PRIORITERAD nyhet nog, säg?

Och fortfarande inget från admin.....

Det vore väl på sin plats med ett pressmeddelande i det här sammanhanget? Vad har hänt? När hände det? Vem gjorde det?

Vi kan ju alltid ta fram det där inlägget från användaren 1915 där han säger att det är så jävla kul med våld....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in