Citat:
Ursprungligen postat av
Ginfaxi
Genererar allt bruk av subutex rännskiteavtändningar? Jag mådde riktigt dåligt på bara 2 x 8 mg utspritt över några dagar i rad. Är det bruket under tid som gör att man blir dålig eller mängden?
Hur ska man bruka för att det ska bli så lindrigt som möjligt när man kliver av?
Ett fysiskt beroende tar mycket längre än några dagar att utveckla. Du mådde inte piss av bupr abstinens. Det kanske var sug efter subben som fick dig att må dåligt.
När man blir riktigt beroende då går man först igenom de fysiska abstinens symptomen, och dom är jobbiga. Diarré, rinnande ögon, konstant hjäspande kondition i kroppen som man led av allvarlig sjukdom eller blodbrist och svetten rinner ständigt så ombyte är viktigt. Som submissbrukare och framförallt heroinist vaknar man alltid med dessa känningar och många gånger får man lida igenom det. För mig är psykiska suget efter en drog det som får mig att ta återfall, slita mig i håret och vagga i fosterställning. Men oroa dig inte men tar du dessa doser i ett par månader eller ökar dos och tar dagligen i ett par år då kommer du uppleva fysik abstinens, långt innan år vid dagligt bruk men jag hade svårt i början att skilja abstinensen från influensan då man känner sig sjuk nyser snorar och har ont i leder. dock vet man att den går över dock inte snabbt alls på buprenoephinw inte jämfört med andra droger. Men man har hopp iallafall. Psykiska suget efter ruset, IV bruket eller bara viljan att lämna allt jobbigt bakom än. Den känslan säger vissa sitter hela livet efter tyngre längre missbruk.