Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-23, 01:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Börjar AT på Sub senare än på till exempel heroin? Var 2 dagar sedan jag senast tog sub och känner inte speciellt mycket AT förutom att jag känner mig nedstämd, har lite ledvärk och huvudvärk. Men det är ju ingen AT att tala om man jämför med hur jag har mått på heroin AT.

Tre dagar har jag hört ska vara vanligt. På grund av den långa halveringstiden.
Citera
2014-12-23, 02:05
Avstängd
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jo så sägs det. Men så är det inte i verkligheten. Jag har fått positivt utslag på sub i upp till tre dagar efter senaste intag i blodprov. Ingen aning om varför dock.

Då måste du ha tagit stora doser under lång tid?
Citera
2014-12-23, 03:20
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tre dagar har jag hört ska vara vanligt. På grund av den långa halveringstiden.

Okej. Tack för informationen. Hoppas jag inte mår allt för dåligt på julafton...
Citera
2014-12-23, 04:19
Medlem
Fick i sista stund tag på 12sub nu innan jul nyår så kan de bli svårt annars.

Tänkte trappa ner då det blir en 3e del till en halva om dagen.
Kan man göra som så att väga vad ett en 8mg väger sen krossa det fint mycket fint pulver sen räknar man ut hur mycket en mg är och väger upp det i små plast bollar så man har 2st 8mg i 16 1mg pulver påsar. Sen dra en morgon en kväll tills de är dags igen då 0,75mg borta kväll dock en 8mg sen 0,75mg morgon och kväll och så vidare??

Bör väll gå? Sen fick ja erbjudande om 10till vilket blev självklart då slipper man jaga sen och kommer ha 7 liggandes tills de är dags att trappa ner igen.

Göra så för de ska bli billigare och tills ja kommer in på LARO.
var uppe i 2st dagen innan så är rätt nöjd redan.
Kanske slutar men funkar inte som människa utan. Tyvärr.
Citera
2014-12-23, 06:19
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Jo så sägs det. Men så är det inte i verkligheten. Jag har fått positivt utslag på sub i upp till tre dagar efter senaste intag i blodprov. Ingen aning om varför dock.

Men då äter du sub varje dag eller gjorde det iaf? om du nu var positiv i blodet efter 3 dygn.
Citera
2014-12-23, 18:23
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ja, det blockerar inte längre efter två dygn, så du kan få effekt av morfin. Dock så är det så här att om man inte har hög tolerans för sub så sitter blockeringen i längre (upp till just två dygn), och om du är väl ingången på sub så sitter blockeringen i kortare tid och du känner effekt av morfinpreparat tidigare.

Hur länge morfin sitter i? Sitter i pissprov menar du eller? Om du menar jonk så syns det i två-tre dagar efter intag.
Nope inte jonk, har en kran för brunt morfin. Alltså rena kristaller moffe.

Nej jag är inte "ingången" men har iofs dratt rätt mycket just senaste veckan så lite tolerans har jag nog skaffat mig endå. Den typen som går över.
Citera
2014-12-23, 18:27
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantflaska
Njaa.. 10 bra benzo och chilla 2-3 dagar så går det över. Men sluta med suben så fort du kan. Det är få människor som klarar att "njut-knarka" vid vissa tillfällen på sub, jag kan inte det, och av ditt inlägg att döma inte du heller. Som en knarkare i samma båt ber jag dig att inte ta mer.
Det var fint att du bryr dig, jag höll upp i två dagar men nu är jag ute och seglar igen. Imorgon är dock skiten slut och tänker inte köpa mer, har haft beroenden innan och vet vad det kostar.
Citera
2014-12-24, 01:25
Medlem
Cakewets avatar
Hur kommer det sig att jag tog kanske en 0.5'a igår och sen ca 24 timmar senare tog minst det dubbla och känner knappt ett piss? :S

EDIT: (Kom på att det kan va värt att nämna att jag tagit 180mg ritalin 40mg'are under dan, senaste 40mg'an vid 3-tiden typ, men körde 120 ritalin går och fick asbra effekt av mkt mindre sub)
Senast redigerad av Cakewet 2014-12-24 kl. 01:36.
Citera
2014-12-25, 03:15
Medlem
Genererar allt bruk av subutex rännskiteavtändningar? Jag mådde riktigt dåligt på bara 2 x 8 mg utspritt över några dagar i rad. Är det bruket under tid som gör att man blir dålig eller mängden?

Hur ska man bruka för att det ska bli så lindrigt som möjligt när man kliver av?
Citera
2014-12-25, 04:41
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Genererar allt bruk av subutex rännskiteavtändningar? Jag mådde riktigt dåligt på bara 2 x 8 mg utspritt över några dagar i rad. Är det bruket under tid som gör att man blir dålig eller mängden?

Hur ska man bruka för att det ska bli så lindrigt som möjligt när man kliver av?

Ett fysiskt beroende tar mycket längre än några dagar att utveckla. Du mådde inte piss av bupr abstinens. Det kanske var sug efter subben som fick dig att må dåligt.

När man blir riktigt beroende då går man först igenom de fysiska abstinens symptomen, och dom är jobbiga. Diarré, rinnande ögon, konstant hjäspande kondition i kroppen som man led av allvarlig sjukdom eller blodbrist och svetten rinner ständigt så ombyte är viktigt. Som submissbrukare och framförallt heroinist vaknar man alltid med dessa känningar och många gånger får man lida igenom det. För mig är psykiska suget efter en drog det som får mig att ta återfall, slita mig i håret och vagga i fosterställning. Men oroa dig inte men tar du dessa doser i ett par månader eller ökar dos och tar dagligen i ett par år då kommer du uppleva fysik abstinens, långt innan år vid dagligt bruk men jag hade svårt i början att skilja abstinensen från influensan då man känner sig sjuk nyser snorar och har ont i leder. dock vet man att den går över dock inte snabbt alls på buprenoephinw inte jämfört med andra droger. Men man har hopp iallafall. Psykiska suget efter ruset, IV bruket eller bara viljan att lämna allt jobbigt bakom än. Den känslan säger vissa sitter hela livet efter tyngre längre missbruk.
Citera
2014-12-25, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Ett fysiskt beroende tar mycket längre än några dagar att utveckla. Du mådde inte piss av bupr abstinens. Det kanske var sug efter subben som fick dig att må dåligt.

När man blir riktigt beroende då går man först igenom de fysiska abstinens symptomen, och dom är jobbiga. Diarré, rinnande ögon, konstant hjäspande kondition i kroppen som man led av allvarlig sjukdom eller blodbrist och svetten rinner ständigt så ombyte är viktigt. Som submissbrukare och framförallt heroinist vaknar man alltid med dessa känningar och många gånger får man lida igenom det. För mig är psykiska suget efter en drog det som får mig att ta återfall, slita mig i håret och vagga i fosterställning. Men oroa dig inte men tar du dessa doser i ett par månader eller ökar dos och tar dagligen i ett par år då kommer du uppleva fysik abstinens, långt innan år vid dagligt bruk men jag hade svårt i början att skilja abstinensen från influensan då man känner sig sjuk nyser snorar och har ont i leder. dock vet man att den går över dock inte snabbt alls på buprenoephinw inte jämfört med andra droger. Men man har hopp iallafall. Psykiska suget efter ruset, IV bruket eller bara viljan att lämna allt jobbigt bakom än. Den känslan säger vissa sitter hela livet efter tyngre längre missbruk.

Okej, ja du har nog rätt. Om man e så färsk på sub som jag är då borde man ju inte gå igenom explotionsartade fysisk at, men det psykiska släpper inte. Jag tänker fan på sub varje dag!
Har motvilligt köpt mer.. Så den där sublängtan sitter alltså livet ut? Kan man inte träna bort det på något sätt eller att det ger med sig med tiden, eller har man ändrat belöningssystemet "för alltid" ?

God Jul!
Senast redigerad av Ginfaxi 2014-12-25 kl. 04:58.
Citera
2014-12-25, 12:06
Medlem
Spinnflugans avatar
Ponera att jag har snortat 2mg sub. Jag går ut och halkar och bryter benet. På sjukhuset ger dom mig morfin för självklart berättar jag inte om mina förehavanden. Frågan är: hur kommer min kropp att reagera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in