Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-21, 18:58
  #169
Medlem
Mindflayers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=-yAWTAA-Hvw
Såhär ska det gå till på dansgolvet om man ska lyckas
Citera
2013-03-24, 22:20
  #170
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=hiE8sC5GtCY

Så här! Jag är seriös. Kanske inte bästa videon men lite moves kan ni nog ta ut av.
Citera
2014-04-18, 14:45
  #171
Medlem
nestesaippuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disc0rd
http://www.youtube.com/watch?v=hiE8sC5GtCY

Så här! Jag är seriös. Kanske inte bästa videon men lite moves kan ni nog ta ut av.

Va i helvete? Var tvungen att ta en nypa frisk luft efter det där klippet. Nä, jämfört med det där så dansar jag hellre Svampbobdansen en hel natt på krogen.
Citera
2014-04-18, 16:16
  #172
Medlem
Stubbstocks avatar
Fäkta med armarna, rotera med höften. Där har du det i ett nötskal. Om du vill lägga till lite extra feeling i parningsdansandet så ser du till att ha några järn innanför västen. Du ska vara lite full alltså, det lättar liksom upp det hela - kopplar bort intellektet som så att säga.
Citera
2014-04-18, 19:20
  #173
Medlem
ReiseReises avatar
Ror mycket med armarna men sta inte och flaxa som en fagel.
Sta inte stilla pa en och samma ruta utan ror pa fotterna, du behover dock inte kanna till nagra speciella "moves", racker med att bara rora dig fram och tillbaks eller i en liten cirkel typ..
Var lite berusad sa du inte "tanker pa vad du gor" helt enkelt, annars ar det svart att dansa enligt mig. Nar man dansar brukar man heller inte kanna av alkoholen.
Sok hela tiden ogonkontakt med en tjej annars kommer ingenting att handa. Sta inte med ansiktet vand mot en vagg eller titta mot ingenting. Det racker med ogonkontakt pa 3 sekunder for att veta om denna tjejen ar intreserad att traffa nagon eller inte.
Dansa inte med en ol i handen om du ska stota pa en tjej, det kanske kanns avslappnande for dig men du behover bada handerna fria om det ska funka.
Sjung garna med i musiken om det kommer nagon bra lat med drag i och vifta lite extra med armarna i luften.

Typ sa som jag dansar.
Citera
2014-04-29, 13:27
  #174
Medlem
Med risk som att låta som en tonårig bög tycker jag att Darin dansar sjukt snyggt!
Citera
2014-11-07, 21:41
  #175
Medlem
Det är en bro code av Barney stinson att killar inte dansar med händerna ovanför huvudet
Citera
2014-11-08, 01:21
  #176
Medlem
En man bör behärska de mest basala danserna , dvs tango, vals, foxtrot, och "club" som verkligen är ett samlingsnamn men avser allt utan fysisk kontakt med partner..gör man inte det är man WT.
Citera
2014-12-23, 19:58
  #177
Medlem
Äh, äkta män dansar över huvud taget inte. Dans är för bögfjollor och kvinnor. De äkta männen lurpassar i baren och super skallen av sig.
Citera
2015-01-02, 19:56
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindflayer
http://www.youtube.com/watch?v=-yAWTAA-Hvw
Såhär ska det gå till på dansgolvet om man ska lyckas
Wow, en romsk raggare som inte druckit för mycket sprit! (eller?) Diggar traktorn, önskar jag hade en sån...
Går mycket på psy-rave så när jag går ut och dansar så blir jag väl introvert som en autist och står i mitten för att digga musiken ... om jag vågar mig ur mitt skal i det skeendet så blir det väl inte orimligt som videon du länkade nu, med lite mer triangelrörelser kanske...
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
En man bör behärska de mest basala danserna , dvs tango, vals, foxtrot, och "club" som verkligen är ett samlingsnamn men avser allt utan fysisk kontakt med partner..gör man inte det är man WT.
du glömde bugg.
Edit; nu missade jag ju totalt skriva min åsikt i TS fråga. Anser att bugg är en god grund i dans, inte så sofistikerat och går i alla skarpa lägen, hehe. Kan inte påstå att du kommer bli klok av videos, dans ska erfaras. (dra ut på rave! Där beter sig alla som idioter dansmässigt, schyst grund att bygga upp sin premiss på, själv radierar jag igång dans bland folk när jag dansar, (rave-skadad kanske) för att jag gillar musik och vibrationer)
En kille, riktig man ska dansa såsom han själv känner sig bekväm och för att vara attraktiv i sin rörelse så ska han också idka ömsesidig respekt till både marken och societeten.
__________________
Senast redigerad av lolicon 2015-01-02 kl. 20:11.
Citera
2015-01-02, 20:11
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Wow, en romsk raggare som inte druckit för mycket sprit! (eller?) Diggar traktorn, önskar jag hade en sån...
Går mycket på psy-rave så när jag går ut och dansar så blir jag väl introvert som en autist och står i mitten för att digga musiken ... om jag vågar mig ur mitt skal i det skeendet så blir det väl inte orimligt som videon du länkade nu, med lite mer triangelrörelser kanske...
du glömde bugg.
Nja men kanske det. Dessutom verkar de flesta ha glömt dansens syfte, i alla fall vid flera tillfällen.
I hänseendet " hitta damer" verkar det idag vara totalt förbisett.Men en man som kan-KAN dansa är alltid attaktiv, hur han än ser ut. Särskilt om han kan något annat än att enbart röra sig fritt till musik, vilket en två åring gör och kan.

OCH;
Inget är som Tango
https://www.youtube.com/watch?v=eTaxHav5mww
__________________
Senast redigerad av Zigga 2015-01-02 kl. 20:19.
Citera
2015-01-02, 20:19
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Nja men kanske det. Dessutom verkar de flesta ha glömt dansens syfte, i alla fall vid flera tillfällen.

Inget är som Tango
https://www.youtube.com/watch?v=eTaxHav5mww
Ska absolut ta lektion(?) i Tango i framtiden. Förstår vad du menar, som framförhållande människa så har "de" tillfällena uppstått och så klart har tillfället även utartat i pardans som genomförts med lyckat resultat, något jag personligen inte orkat hålla upp alltid men som hållits upp, slutförts och upprätthållits av en grupp gemensamma agenda. Men just den tangovideon (A womans scent) är så vacker, oha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback