Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 20:37
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag har kollat med Tb vad som händer i Finland och har fått ett personligt svar som jag inte vill publicera här i sin helhet, eftersom det var personligt till mig, men följande kan jag kopiera:

I Finland har vi en fordringskontrakt, som gir oss muligheten til å selge fordringer.

Dette blir implementert for ca. 3 måneder siden.

For lån med en varighet på opptil 6 måneder i TrustBuddy, vilfordringskontrakten først gi et større tap, deretter hente seg innigjen da rentene for 50% av lånene kommer inn. (20% tap;30%gratislån)

Kontoen vil derfor ikke ha maksimal effekt før det har gått 6 måneder.

Med en fordringskontrakt gir det bedre likviditet og raskere roll-overs, noe som er predikert til å gi en høyere rente påsikt.

På min direkta följdfråga om detta betyder att man inte riskerar att pengarna binds upp i dåliga lån, fick jag följande svar: "Ja, det stemmer."

Alltså tror jag att Finland har alla utsikter att bli den marknad som kommer att gå bäst. I alla fall tills Tb har lyckats skriva motsvarande avtal på andra marknader.

Varför det går dåligt i Danmark har jag ingen aning om. Jag håller på att avsluta mitt engagemang i Danmark och ska koncentrera mig på Finland, med en liten del kvar i Sverige, som i mitt fall går mycket bra.

TB-ubåt, TB ha minst två heltider fördelat på 20-30 ubåtar för att försöka rädda deras rykte på flashback m.m. något.

pressrealeaser med stora institutionella investerare utan att namnge dom, vem fan är så lättlurad? aktien under 10 öre under 2015 spår jag, om inte konkurs före.
Senast redigerad av tgv23000 2015-01-22 kl. 20:45.
Citera
2015-01-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
TB-ubåt, TB ha minst två heltider fördelat på 20-30 ubåtar för att försöka rädda deras rykte på flashback m.m. något.

pressrealeaser med stora institutionella investerare utan att namnge dom, vem fan är så lättlurad? aktien under 10 öre under 2015 spår jag, om inte konkurs före.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar med U-båt, men om du på något vis försöker insinuera att jag skulle ha något samröre med Tb säger jag bara, ta på foliehatten och håll tyst.
Citera
2015-01-22, 21:04
Medlem
tgv23000s avatar
dag, 20:57
Ta bort användare från ignoreralistan
Rase
Det här inlägget är dolt på grund av att Rase är på din ignoreralista.

som du säger, det går helt OK i Finland

DIN INVESTERING HAR ÖKAT MED
0 %
senaste kvartalet
5 %
senaste halvåret
0 %
senaste året
Citera
2015-01-22, 21:42
Medlem
Citat:
Jag är inte riktigt säker på vad du menar med U-båt, men om du på något vis försöker insinuera att jag skulle ha något samröre med Tb säger jag bara, ta på foliehatten och håll tyst.

Han är inget att bry sig om, knarkande självmedicinerande psykfall

Men får att återkoppla till det du skrev så vore det ju skitbra om TB lyckades styra upp de andra marknaderna (speciellt Danmark?) på samma sätt som Finland, så att förluster fungerar såsom det är tänkt.
Citera
2015-01-22, 21:48
Medlem
Jag kan fortfarande märkligt nog inte ens ta ut pengar som är tillgänglig för uttag...
Citera
2015-01-22, 21:52
Medlem
Och jag blev lovad av TB att de skulle ringa mig häromdagen, men de vågade väl inte.
Citera
2015-01-22, 22:27
Medlem
Citat:
Jag har kollat med Tb vad som händer i Finland och har fått ett personligt svar som jag inte vill publicera här i sin helhet, eftersom det var personligt till mig, men följande kan jag kopiera:

I Finland har vi en fordringskontrakt, som gir oss muligheten til å selge fordringer.

Dette blir implementert for ca. 3 måneder siden.

For lån med en varighet på opptil 6 måneder i TrustBuddy, vilfordringskontrakten først gi et større tap, deretter hente seg innigjen da rentene for 50% av lånene kommer inn. (20% tap;30%gratislån)

Kontoen vil derfor ikke ha maksimal effekt før det har gått 6 måneder.

Med en fordringskontrakt gir det bedre likviditet og raskere roll-overs, noe som er predikert til å gi en høyere rente påsikt.

På min direkta följdfråga om detta betyder att man inte riskerar att pengarna binds upp i dåliga lån, fick jag följande svar: "Ja, det stemmer."

Alltså tror jag att Finland har alla utsikter att bli den marknad som kommer att gå bäst. I alla fall tills Tb har lyckats skriva motsvarande avtal på andra marknader.

Varför det går dåligt i Danmark har jag ingen aning om. Jag håller på att avsluta mitt engagemang i Danmark och ska koncentrera mig på Finland, med en liten del kvar i Sverige, som i mitt fall går mycket bra.

Jag kan faktiskt bekräfta att förluster från och med 1/1 2015 verkas tas med viss regelbundenhet i Finland. Ett flertal tillfällen under årets första 22 dagar har förluster registrerats på kontot och jag tycker mig faktiskt märka att det flyter in en del pengar i samband med dessa förluster. (Under de första 2 åren togs mikroskopiska förluster endast vid 2 tillfällen)

Trustbuddy gör riktigt mycket skit som vi kan kritisera dem för, men när de för engångsskull faktiskt gör nått som är bra tycker jag att det är viktigt att erkänna det också...

Tror ni kan vara ganska säkra på att jag inte är nån ubåt eller på nått annat sätt är köpt av trustbuddy men rätt skall vara rätt
Senast redigerad av Repus 2015-01-22 kl. 22:30.
Citera
2015-01-22, 22:41
Medlem
tycker det är intressant att se att det är väldigt få personer i tråden som överhuvudtaget kan läsa ett avtal! eller rättare sagt: skilja på ett avtal och villkor!
eftersom ni hävdar att 90% löftet är ett avtal så tycker jag ni skall läsa villkoren igen och om ni inte förstår så får ni posta en fråga i juridikforumet!
Trusbuddy har under inga som helst omständigheter förbundit sig att återbetala 90% av inlånat kapital!

läs på innan ni investerar och sluta gnälla!
Citera
2015-01-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
tycker det är intressant att se att det är väldigt få personer i tråden som överhuvudtaget kan läsa ett avtal! eller rättare sagt: skilja på ett avtal och villkor!
eftersom ni hävdar att 90% löftet är ett avtal så tycker jag ni skall läsa villkoren igen och om ni inte förstår så får ni posta en fråga i juridikforumet!
Trusbuddy har under inga som helst omständigheter förbundit sig att återbetala 90% av inlånat kapital!

Du som är så duktig kanske också observerade texten (gällande fr.o.m. den 2 december, 2014) vilket iallafall i min värld betyder att man troligen gjorde en uppdatering av villkoren just den 2 december.

Trustbuddy skall enligt avtalet meddela alla uppdateringar som gjorts av villkoren, jag har aldrig fått något meddelande från dem om villkorsförändringar

Jag har av Trustbuddy begärt att få alla villkors ändringar från det att jag blev medlem då mina utstående lån är utställda enligt de villkor som gällde vid den aktuella tillfället detta har man inte hörsammat över huvudtaget.

Om det vore så att avtalen inte alls är ändrade skulle det ju vara en mycket enkel sak att bara svara att villkoren 2012 är de samma som idag i och med att man väljer att inte besvara en begäran att få ut de villkor som samtliga min lån lyder under.
kan jag bara anta att det finns något som man inte vill att jag skall läsa.

Jag har hittills valt att kalla det för en policy förändring och inte en vilkorsförändring. För utan tvekan var det Trustbuddys policy åtminstånde fram till 10 september 2014 att om man begärde 90% uttag betalades pengarna ut efter lite strul (10 september fick jag ut mina pengar)
Senast redigerad av Repus 2015-01-22 kl. 23:34.
Citera
2015-01-23, 00:16
Medlem
Ja, då var de fredag idag och många, eller iaf de flesta, lär troligen få lite lön idag.
Så med lite tur kanske man får tillbaka ytterligare ett par kronor från de hundratal man
vänta pengar ifrån.
Citera
2015-01-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp

Ur TrustBuddys villkor fram tills alldeles nyligen:
Citat:
Långivaren kan därmed begära och erhålla utbetalning av de spärrade tio procenten i den takt de återbetalas av Låntagarna, medan utbetalning av resterande 90 procent alltså kan begäras när som helst.
Citera
2015-01-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mxx
Ur TrustBuddys villkor fram tills alldeles nyligen:

Studera innebörden i texten du citerar!

Visst, alla kan vi begära 90%. Men det står inget om tidpunkten när du/vi erhåller de 90% som har begärts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in