Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Det är bara att läsa fupen.
SL:s förhör är på 271 sidor och trots att FL hela tiden misstänkliggör/snärjer henne så svarar hon stringent. Det är svårt ljuga igenom så många förhör som är så ifrågasättande. Att hon inte minns är en sak. Men hon pratar hela tiden genom alla förhör.
Det gör inte MT. Hans förhör är bara 81 sidor. När han fått sin nya advokat så har han fått rådet att tiga. Advokaten är dessutom arrogant. (Här sällan sett att advokaten ta plats i förhör som TM gör.)
Förhören med MT är märkliga. Han tiger och tiger och FL öser på med frågor? Varför?
Det ger bara MT övertag. För varje tigande stärks han och har "vunnit" kampen med FL. Det är inte särskilt smart.
Det finns mycket mer om hur illa förhören har skett. Det gäller att ha analytisk och psykologisk kunskap. Det saknas tyvärr hos de olika FL.
MT har bevisligen ljugit (om hotet till grannen och brevet) och han plågar djur. Det borde ha fått tagit mycket mer plats och satts i ett strukturellt sammanhang. Han går dessutom på SL:s hund. Som sagt; det är så det brukar se ut när våldet och kontrollbehovet eskalerar.
Det är SL som har skött om barnet. I och med barnet och hot om vårdnadstvist har också MT en hållhake på SL. Det finns många vanliga genomgående mönster som igenkännbara här. Inget berörs av polis/åklagare/domstol.
Jag konstaterar också att män som misstänkts brukar byta till kändisadvokater som alltid försvarar misstänkta män, medan kvinnor "får hålla tillgodo med " tingsrättens val. Det är också en struktur.
Den feministiska offerkoftan är rätt stickig att ha på sig va?
Hur vet du att det bara är Sara som skött om barnet? Hur vet du hur ansvarsfördelningen egentligen såg ut hemma hos dem? Självklart har Sara haft ett stort ansvar, hon var ju mammaledig, men hur vet du att Sara inte överdriver när hon säger att Martin inte hjälper till med pojken?
Hur har våldet eskalerat mellan dem menar du?
Sara säger i förhör: "Men till exempel han kan ...när jag blir upprörd så att jag börjar
skrika och då tar han tag med händerna och trycker, håller ner mig. Och då kan bara
allting liksom, i sängen eller liksom att han håller fast mig ner mot marken, så att jag
inte kommer upp så här så att...eh...och då står han ju oftast över mig så, det är ju det
som är dominerande".
Det är säkert jävligt irriterande att vara skitarg, när känslan av underlägsenhet kommer för att man är typ en halvmeter kortare och mycket klenare än den som håller i och man inte kan att ta sig loss.
Vill även påminna dig om att Göran tyckte Saras vredesutbrott var så pass illa att hon borde söka hjälp. Kanske kan ge en hint om exakt HUR arg Sara var de gånger Martin höll i henne?