2015-02-19, 14:12
Avstängd
Jag hörde från en person att det inte är olagligt att bara ladda ner utan att sprida om man inte fått en skriftlig varning, stämmer de? Isf kan man ladda ner tills man får en skriftlig varning? Låter konstigt!
Citera
2015-02-19, 14:17
Medlem
ladda ner vad och skriftlig varning av vem?
Citera
2015-02-19, 14:24
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Jag hörde från en person att det inte är olagligt att bara ladda ner utan att sprida om man inte fått en skriftlig varning, stämmer de? Isf kan man ladda ner tills man får en skriftlig varning? Låter konstigt!

Det är väldigt konstigt också. Så funderar det nämligen inte.
Citera
2015-02-19, 14:33
Bannlyst
Den skriftliga varningen kommer i stort sett alltid från internetleverantören och ska inte ses som något annat än en påminnelse om att du bryter mot ditt avtal med dem genom att ladda ner upphovsrättsskyddat material. Sköter du dig inte i fortsättningen har de laglig rätt att stänga av din internetuppkoppling.

Så går det åtminstone till i USA.
Citera
2015-02-19, 14:34
Moderator
Du kan testa det och hävda det mot alla bolag som håller copyright. Du får inte kopiera saker som har copyright utan att be om lov och få klartecken först. Om det finns undantag vet jag inte men ingen skulle åka fast om reglerna var som du beskriver
Citera
2015-02-19, 14:35
Medlem
Codens avatar
Citat:

90-talister

Nej det stämmer inte.
Citera
2015-02-19, 14:46
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det stämmer absolut inte. Din kompis har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in