2015-02-22, 11:31
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawpawt
Jag tror att deras favoritfärg är röd, men det är bara en väldigt vild gissning.

De har onekligen en röd tråd i sin inredning iaf...

Men, vilka märkliga bilder. Fört det första att välja åskmolnsbilden som startbild och sen ser hälften av bilderna ut att vara tagna med mobilkamera.
Citera
2015-02-22, 14:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ja det är fint! Väldigt genomtänkt och genomfört tycker jag. Tex den rundade altanen som passar perfekt och höjer huset estetiskt.
(De flesta altaner är väl tvärtom - sköna att sitta på men gör intrycket mer rörigt och om de byggts till senare så märks detta).

Tycker också de har renoverat snyggt. Badrummen exempelvis passar in utan att vara retro. Reagerade liksom meetthefockers på det vita köket. Inte jättefult kanske men annan mer dämpad färg eller trä hade gjort sig ännu bättre.

Borrar man i fogen på tegelväggarna när man sätter upp grejer? Tänker att det skulle bli fult om man borrar upp för tavlor och hyllor.

Helhöjdsfönstren i föräldrasovrummet ser i o f s elegant ut men eftersom det verkar vara insyn så skulle jag nog inte velat ha det i ett sovrum. Man vill ha möjlighet att dra från gardiner och titta ut utan ha insyn i sängen.

Men huset är som sagt riktigt fint!

Jag gillade också huset. Reagerade lite över att de tryckt in ett IKEA-kök när de nu skulle renovera den delen, det hade nog inte jag gjort. Det var också den svagaste delen av huset , precis som du påpekar. Jag hade nog satsat på något lite mer nedtonat, gärna i träslag som redan fanns i huset. Det var i alla fall ingen katastrof, jag hoppas bara att den som köper huset också kan hålla fingrarna i styr och inte renoverar sönder det. Det är riktigt fint som det är nu.
Citera
2015-02-22, 14:23
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag gillade också huset. Reagerade lite över att de tryckt in ett IKEA-kök när de nu skulle renovera den delen, det hade nog inte jag gjort. Det var också den svagaste delen av huset , precis som du påpekar. Jag hade nog satsat på något lite mer nedtonat, gärna i träslag som redan fanns i huset. Det var i alla fall ingen katastrof, jag hoppas bara att den som köper huset också kan hålla fingrarna i styr och inte renoverar sönder det. Det är riktigt fint som det är nu.
Jag håller med alla som gillar det, vore ett skönt hem för en 60-talist som mig.

Men redan när jag började kolla på bilderna, med pris och läge i bakhuvudet, så såg jag en köpare iklädd träningsoverall som kommer använda de outgrävda utrymmena till smuggelcigg och gamla serbiska pickadoller från andra världskriget. Och en Q7 brevid AMG'n på uppfarten.
Citera
2015-02-22, 14:27
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag håller med alla som gillar det, vore ett skönt hem för en 60-talist som mig.

Men redan när jag började kolla på bilderna, med pris och läge i bakhuvudet, så såg jag en köpare iklädd träningsoverall som kommer använda de outgrävda utrymmena till smuggelcigg och gamla serbiska pickadoller från andra världskriget. Och en Q7 brevid AMG'n på uppfarten.

Jag tror inte att den typen av köpare du skriver om skulle lockas av det huset. Fördelen med såna här hus är nog att de inte är coola nog för de som vill bo modernt och flådigt a'la vitt och marmor... Överlag ser jag egentligen inget skäl att köpa det här huset om man inte gillar stilen på något plan, det blir väl bara jobbigt att försöka få ordning på det i så fall. Vad gör man åt de bara tegelväggarna? Putsar dem? Jag tror att köparen du nämner skulle må bättre i det här huset som var uppe i tråden för ganska länge sen (och verkar lite trögsålt):
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8r...svagen-6654240
Citera
2015-02-22, 14:57
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Jag tror inte att den typen av köpare du skriver om skulle lockas av det huset. Fördelen med såna här hus är nog att de inte är coola nog för de som vill bo modernt och flådigt a'la vitt och marmor... Överlag ser jag egentligen inget skäl att köpa det här huset om man inte gillar stilen på något plan, det blir väl bara jobbigt att försöka få ordning på det i så fall. Vad gör man åt de bara tegelväggarna? Putsar dem? Jag tror att köparen du nämner skulle må bättre i det här huset som var uppe i tråden för ganska länge sen (och verkar lite trögsålt):
Men det huset ligger ju i Huddinge, och är byggt från grunden av troligen exakt samma slags personer jag är rädd att köper malmövillan. Så hemskt hus, det symboliserar så mycket fel, hoppas det aldrig blir sålt utan står där som ett monument över en annan sida av Sverige.

Jag tror ändå en välställd träningsoverall hägras av huset i Malmö, det ser lite ut som en sydländsk lyxvilla och bara frasen "Huset har presenterats i olika sammanhang, senast i Elle Decoration (mars 2014) och är en riktig klassiker med James Bond- känsla" säljer den. Frugan får känna sig som i ett modemagasin och familjeöverhuvudet som James Bond/Tony Montana.
Citera
2015-02-22, 16:39
Medlem
Citat:

Gillar man inte ikea kökat så är det väl bara att bära upp orginalköket, det ser ut som det är uppmonterat i källaren troligen hobbyrummet http://farm2.pics.objektdata.se/pic/....jpg&sizex=790
Citera
2015-02-22, 16:48
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Nån har vunnit, och vunnit mycket - ett helt rum fullt! http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...-van-2-6968778

Om Kristinebergsvägen 44, vån 2.
Är det koppar för hundmat fastmonterade på väggen i köket?
Troligen. En stor hund verkar ägarna ha.

Mörka färger som svart (och rött) fungerar ännu sämre som lägenhetsfärg än genomgående kliniskt vitt. Tänker på fondväggen i vardagsrummet och Sovrum 3 aka "Game room".

Ojoj, ett flipperspel i lägenheten. Grannarna under måste älska när han(?) spelar på det. Blang, blang, blang, rinn....BANG! TILT! "Jag skall ge dig för tilt!"
Hela huset andas ut när famljen med stora hunden och flipperspelet flyttar ut?
Citera
2015-02-22, 17:46
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Men det huset ligger ju i Huddinge, och är byggt från grunden av troligen exakt samma slags personer jag är rädd att köper malmövillan. Så hemskt hus, det symboliserar så mycket fel, hoppas det aldrig blir sålt utan står där som ett monument över en annan sida av Sverige.

Jag tror ändå en välställd träningsoverall hägras av huset i Malmö, det ser lite ut som en sydländsk lyxvilla och bara frasen "Huset har presenterats i olika sammanhang, senast i Elle Decoration (mars 2014) och är en riktig klassiker med James Bond- känsla" säljer den. Frugan får känna sig som i ett modemagasin och familjeöverhuvudet som James Bond/Tony Montana.

Ja, precis, den där Huddinge-villan känns mer som det den typen av köpare drömmer om, det var precis det som var poängen. Sen är det ju svårt att kontrollera vem som köper vad. Om inte säljarna är aktiva i att välja ut budgivaren som "får" vinna budgivningen, baserat på vilka de tror vårdar huset bäst. Men de flesta säljare vill nog ha så bra betalt som möjligt och då är det förstås svårt att göra så.

Det är nog inte alltid en fördel att huset är dyrt, då begränsas köpkretsen till de som är stadda vid kassa. Hade huset varit billigare så kanske det hade kunnat locka den som inte har så mycket pengar, men som verkligen älskar stilen på huset. Jag såg en inte helt olik villa, men mindre, mycket mer sliten och inte lika pampig, i Vällingby för kanske ett år sen. Den kostade kanske 4,5 miljon eller så, och där hoppas jag att den som köpte den tog vara på den. Den var åtkomlig för väldigt många köpare ekonomiskt sett.
Citera
2015-02-22, 17:52
Medlem
Citat:

Kolla mäklarna! Fd. bilhandlare? Många mäklare ser rätt dryga ut men detta måste ta någon form av pris. Sen att det är i samband med just denna fastighet gör det hela ännu bättre.
Citera
2015-02-22, 17:54
Medlem
Citat:

Nja, det krävs nog lite mer utvecklad smak än så. Men någon trendkänslig "vitt och fräsch"-människa kan säkert vara spekulant. Även om just vitt o fräscht kanske inte är fullt så inne som det har varit.
Citera
2015-02-22, 18:37
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Kolla mäklarna! Fd. bilhandlare? Många mäklare ser rätt dryga ut men detta måste ta någon form av pris. Sen att det är i samband med just denna fastighet gör det hela ännu bättre.
Ha ha, de såg hala ut. Som en parodi.
Citera
2015-02-22, 20:34
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Överlag ser jag egentligen inget skäl att köpa det här huset om man inte gillar stilen på något plan, det blir väl bara jobbigt att försöka få ordning på det i så fall.
Jag ser att det finns något rätt unikt och fint med det här huset men det är inget jag uppskattar och jag tror absolut att jag hade letat vidare då det är en hel del jobb med att få det som jag, och troligen merparten av spekulanter, vill ha det. Jag gillade heller inte det där Bruno Mathssonhuset i Göteborg, såg förvisso det fina även där, men hade aldrig budat på det heller, skulle inte för en sekund velat bo så. Vi gillar olika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in