Citat:
Ursprungligen postat av
pyttefnax
Men det huset ligger ju i Huddinge, och är byggt från grunden av troligen exakt samma slags personer jag är rädd att köper malmövillan. Så hemskt hus, det symboliserar så mycket fel, hoppas det aldrig blir sålt utan står där som ett monument över en annan sida av Sverige.
Jag tror ändå en välställd träningsoverall hägras av huset i Malmö, det ser lite ut som en sydländsk lyxvilla och bara frasen "Huset har presenterats i olika sammanhang, senast i Elle Decoration (mars 2014) och är en riktig klassiker med James Bond- känsla" säljer den. Frugan får känna sig som i ett modemagasin och familjeöverhuvudet som James Bond/Tony Montana.
Ja, precis, den där Huddinge-villan känns mer som det den typen av köpare drömmer om, det var precis det som var poängen. Sen är det ju svårt att kontrollera vem som köper vad. Om inte säljarna är aktiva i att välja ut budgivaren som "får" vinna budgivningen, baserat på vilka de tror vårdar huset bäst. Men de flesta säljare vill nog ha så bra betalt som möjligt och då är det förstås svårt att göra så.
Det är nog inte alltid en fördel att huset är dyrt, då begränsas köpkretsen till de som är stadda vid kassa. Hade huset varit billigare så kanske det hade kunnat locka den som inte har så mycket pengar, men som verkligen älskar stilen på huset. Jag såg en inte helt olik villa, men mindre, mycket mer sliten och inte lika pampig, i Vällingby för kanske ett år sen. Den kostade kanske 4,5 miljon eller så, och där hoppas jag att den som köpte den tog vara på den. Den var åtkomlig för väldigt många köpare ekonomiskt sett.