2015-02-17, 14:47
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kanske dykt upp, men en av mina favoriter r karamellfabrikr K.A Ramell.

Inte illa, kontrar med en av mina favoriter gruvdirektr Sten Grusberg. Skert 15 r sedan jag lste de namnet i Kalle och glmmer de nog aldrig fr jag som 10 ring skrattade rtt bra t de
Citera
2015-02-17, 20:42
Medlem
Bilingualbverns avatar
Sngerskan Skrla Hckvift, nn gng p 80-talet hehe
Citera
2015-02-18, 22:23
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Sngerskan Skrla Hckvift, nn gng p 80-talet hehe
1984 tror jag, fritt ur minnet, men vet ej nummer. Serien heter vl nt med lyckokakor och r vl tecknad av Barks?
Citera
2015-03-02, 23:51
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friendslayer
Inte illa, kontrar med en av mina favoriter gruvdirektr Sten Grusberg. Skert 15 r sedan jag lste de namnet i Kalle och glmmer de nog aldrig fr jag som 10 ring skrattade rtt bra t de

Sgrunt...
Citera
2015-03-05, 22:48
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Har en 80-tals nummer (ligger ngonstanns) lste den i veckan, d kallar Bjrnbusarna ngon (kalle) fr flatlss. Tyckte de var komiskt.
Citera
2015-07-14, 00:42
Medlem
Elementarts avatar
I en spoof p Aladdin s hade man en karaktr som hette Fanfar istllet fr Jafar.
Citera
2015-07-14, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Jag minns en serie som var en uppenbar av rip-off av The Shining(!). Kalle och knattarna ska ta hand om ett hotell som inte heter Overlook men dremot verkokt.
Jag har ocks sttt p sna serier, som r baserade p knda filmer/bcker.

En p The Adams Family, dr jag tror det var Bjrnligan som kom till ett mystiskt hus, dr bl.a Joakim o Gittan bodde som i TV-serien, samt Lurchben (Lngben/Lurch)...

Sen nn som r baserad p Twin Peaks, Musse o Lngben ker till Twin Kex fr att leta efter den frsvunna Laura Kringler...

O s minns jag en som r baserad p James Bond-filmen Goldfinger. Med bl.a. Bucko som kan kasta sina hemska hngslen (Oddjob o hans hatt i Goldfinger)...

Alla r i pocketarna.
Citera
2015-07-14, 14:38
Medlem
Lite namn frn kalle anka,

Sam .U Raj
Putte-Pistol
Pjatman & Robert

Uttryck,

- Farbror Joakim, "Bah, humbug!"
- Kalle Anka p lyx restaurang, "Utskt rgng p denna lskeblasken"

Ngot dock som alltid jag undrat ver r ju att Lngben har ju en son vid namn Max.
D mste ju Lngbens fru dtt?
ven knattarnas frldrar?
Citera
2015-07-14, 15:53
Enligt Don Rosa r knattarnas mamma Dumbella "Della" Anka, s egentligen r farbror Kalle "morbror" Kalle. Vem fadern r r dock ett stort mysterium... Har lst nnstans, att knattarna sprngde honom i samband med ett busstreck... Men jag tror inte p det.
Citera
2015-07-14, 22:52
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Enligt Don Rosa r knattarnas mamma Dumbella "Della" Anka, s egentligen r farbror Kalle "morbror" Kalle. Vem fadern r r dock ett stort mysterium... Har lst nnstans, att knattarna sprngde honom i samband med ett busstreck... Men jag tror inte p det.
Likas r ju Joakim von Anka Kalles morbror (Kalles mor r Joakims lillasyster Hortensia)
Det hela r ju en versttning av Uncle som ju kan betyda bde farbror och morbror p engelska. Men versttningen gjordes ju ocks innan Don Rosa tog fram hela slkttrdet, s jag vet inte hur original morbrorsrelationen r

Nr knattarna kom till Kalle, s var de ena riktiga busungar. De sprngde inte sin farsa, men de gjorde slut p hans nerver (med smllare under stolen). Nr Kalle fr ta ver knattarna, s r det fr att knattarnas frldrar skall kunna ta en semester p obestmd tid fr att vila upp sig.
(en av de lngsta semestrarna i serievrlden)
Citera
2015-07-14, 23:12
Medlem
Galopperande gangstergrodor
Citera
2015-08-23, 22:08
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonyalol
Ngot dock som alltid jag undrat ver r ju att Lngben har ju en son vid namn Max.
D mste ju Lngbens fru dtt?
ven knattarnas frldrar?
I den animerade serien Goof Troop s nmns det i ett avsnitt att Lngbens fru r dd. I de ldre filmerna dr Max r yngre s minns jag dock att hon r vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in