Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Nu kan ju jag bara lita på vad jag läst mig till och mina egna misstag.
Du tror säkert du skulle vilja ha brevet för du har inte just gjort slut med honom. Du sitter inte just nu och tittar på X med förälskade ögon. Men med TS flickvän är det annorlunda. Hon har just lämnat honom och gjorde det väl knappast för att hon tyckte han var attraktiv. Snarare har hon intalat sig att han är en oattraktiv och patetisk tönt. Och bingo där får hon brevet som bevisar det!
Jag tror att misstaget du och andra som tycker det är ett bra brev att skicka gör är att ni tänker att flickvännen nog egentligen vill fortsätta. Men det vill hon ju inte. Hon har lämnat honom.
Liknande brev har för mig bara ökat distansen.
(Missförstå mig nu inte. Det är ett jättefint brev.)
Förstår din poäng, men håller dock inte med dig. Jag tror absolut inte att tjejen vill ha tillbaka honom. Men jag anser inte heller att blotta sina känslor via ett brev som TS skrivit per automatik gör en oakttraktiv och patetiskt tönt. Vi vet ju inte, det är kanske just detta hon har velat ha innan men inte fått.
Känslor, uppskattning och veta att hennes kille verkligen VILL HA HENNE.
Men det jag lägger mer tyngd på är att man inte borde göra vissa handlingar som man egentligen inte står bakom för att få den andra att tycka och reagera på ett visst sätt, med andra ord..."spela spel". Som TS gör om han ska verka vara lugn och kall, för det är ju inte hans sanna känslor.
Det jag är rädd för är att när man gör så och slutresultatet blir något man inte vill (hon gör slut). Så kan man endast tänka..."tänk om jag sagt det där"....hade det gjort någon skillnad om jag bara varit ärlig om vad jag känt.
Att slippa den ångesten man kan få när man låtsas vara på ett sätt man inte är eller mår. Att hålla inne det man känner, för att sedan ångra det....den ångern ska man akta sig för. För den kan äta upp dig månader efteråt...