Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-28, 09:18
Medlem
Vindhlers avatar
Så har då Jimmie Åkesson kommit tillbaka genom ett första framträdande i SVT och programmet Skavlan. Det visade sig som förväntat bli en endaste lång mobbningsintervju där Skavlan gång på gång attackerar Åkesson.

Vem eller vilka inom SD är det som bidragit till beslutet att Åkessons första framträdande efter en lång sjukskrivning på grund av utmattningssyndrom skulle vara i SVT och Skavlan? Dessa personer är att betrakta som absoluta fiender till både SD och Åkesson, för vilken idiot som helst kan räkna ut att ett sådant framträdande bara kan sluta på ett sätt: en mobbningsintervju och Åkesson tillbaka till sjuksängen. Utmattningssyndrom är ingenting att leka med, och man kommer inte tillbaka efter det och direkt presterar på den absoluta toppen, som mängder av Åkesson-fans verkar tro.

Det spelar ingen roll hur bra Åkesson en gång har vart, han är ingen supermänniska med superkrafter, och undersökningar visar att det i princip inte är någon alls som en gång ådragit sig utmattningssyndrom som kommer tillbaka till samma nivåer som innan.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är Mattias Karlsson som har tryckt på och påverkat allra mest till att Åkesson framträdde i Skavlan. Den uttänkta planen är givetvis att Åkesson skall skickas tillbaka till sjuksängen, och med tanke på hur intervjun utspelade sig så är det även troligt att så har skett. Karlsson offrar Åkesson för att lättare kunna roffa åt sig partiledarposten och omvandla SD till "ett antirasistiskt mittenparti". Ändåmålen helgar medlen för Karlsson, som tidigare inte dragit sig för att samarbeta med Expo för att attackera lojala Sverigevänner för att tillskansa sig mer och mer makt inom partiet.

När kommer resningen inom SD mot maffialedaren Mattias Karlsson?
Senast redigerad av Vindhler 2015-03-28 kl. 09:24.
Citera
2015-03-28, 09:25
Medlem
Varför så konspiratorisk ?

SD press avd och Jimmie själv hade diskuterat ett framträdande sedan oktober.

Det var väl ett rätt bra forum att komma tillbaka till och berätta sin story.

Sen att Skavlan hugger på allt som de flesta journalister var väl ingen överaskning.
SD fick säkert ännu fler röster
Citera
2015-03-28, 10:25
Medlem
Mobbning? Du tycker inte att han i egenskap att partiledare ska klara av frågor om sin politik?

Jag tycker det är högst ironiskt hur alla förväntar sig att det ska daltas med honom, till en sådan grad när tonläget från samma anhängare är något helt annat mot vuxna och barn som precis kommit från krig efter att ha bevittnat halshuggningar av sina närstående. Ser ni inte ironin?
Citera
2015-03-28, 10:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komonlus
Mobbning? Du tycker inte att han i egenskap att partiledare ska klara av frågor om sin politik?

Jag tycker det är högst ironiskt hur alla förväntar sig att det ska daltas med honom, till en sådan grad när tonläget från samma anhängare är något helt annat mot vuxna och barn som precis kommit från krig efter att ha bevittnat halshuggningar av sina närstående. Ser ni inte ironin?
Du kan ju jämföra med när Stefan Löfven var med i Skavlan.
Citera
2015-03-28, 10:33
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är Mattias Karlsson som har tryckt på och påverkat allra mest till att Åkesson framträdde i Skavlan. Den uttänkta planen är givetvis att Åkesson skall skickas tillbaka till sjuksängen, och med tanke på hur intervjun utspelade sig så är det även troligt att så har skett. Karlsson offrar Åkesson för att lättare kunna roffa åt sig partiledarposten och omvandla SD till "ett antirasistiskt mittenparti". Ändåmålen helgar medlen för Karlsson, som tidigare inte dragit sig för att samarbeta med Expo för att attackera lojala Sverigevänner för att tillskansa sig mer och mer makt inom partiet.

Känns långsökt. Ideologiskt skiljer sig de två herrarna inte åt.

Citat:

Att han behandlas helt annorlunda än andra gäster och politiker som varit där kan ses som en form av subtil mobbning. Att han grillas är väl inte i sig mobbning men att det görs i det här programmet som inte är ett sånt program där INGEN ANNAN politiker blir utsatt för detsamma är mobbnings-tv.

Det hade varit mer logiskt i så fall att en politiker som suttit i regering ställts mot väggen då personen faktiskt ansvarat för vilken politik ett land fört, vilket Jimmie inte gjort. Om vi nu utgår från att nån gäst bör behandlas annorlunda än övriga, vilket jag inte tycker.
Senast redigerad av GusFring 2015-03-28 kl. 10:40.
Citera
2015-03-28, 11:06
Medlem
SvenskOppositions avatar
I retrospekt så är det ju tydligt att framträdandet i Skavlan var ett taktiskt misslyckande för SD. I stället för den mysiga stämning som Skavlan brukar erbjuda makthavare så var det en blek Åkesson som mötte en Skavlan som inte dolde sitt förakt.

Ingenstans fördes ett samtal om partiets politik, istället blev det tröttsamt tjat kring vad uteslutna partigängare sagt eller inte sagt.

Givetvis så blev det också en tittarstorm mot SVT:s webbsida i går kväll. Och detta kommer lika givetvis att utnyttjas av landets fiender för att säga "näthat, offerkofta o.s.v.".

Hade detta kunnat förutses? Ja, jag anser att det är rimligt att detta scenario borde ha förutsetts av partiets taktiker. En bättre lösning hade kanske varit att ge en längre intervju för Avpixlat för publicering under fredagskvällen.

Till skillnad mot TS är jag inte säker på att det handlar om en konspiration mot Åkesson, även om jag inte vill utesluta det. Men jag hoppas verkligen att partiets strategiker och taktiker gör en ordentlig utvärdering var det blev så fel, och hur liknande misstag ska förhindras framöver.
Citera
2015-03-28, 11:07
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:

Och hur många sakpolitiska frågor ställde då Fredrik Skavlan tycker du? Var det mycket om kärnkraften, skolan, vården? Eller var det om uttalande om kackerlackor och gräshoppor för 10+ år sen?
Citera
2015-03-28, 11:11
Bannlyst
Åkesson borde inte ställt upp att närvara hos denna tönt och hans skitprogram.
Citera
2015-03-28, 12:18
Medlem
Förstår inte varför man inte bad om frågorna på förhand för att se vilken sorts intervju det skulle bli? Ett seriöst program som Skavlan har uppfattats som innan skulle nog inte han några problem med detta, dessutom när Åkesson vart sjuk i ett halvår.
Citera
2015-03-28, 13:14
Medlem
SD-Kalles avatar
SD trodde säkerligen att intervjun skulle bli annorlunda, mer politik, en och annan anklagelse, men inte det fullkomliga karaktärsmord som det slutade i. Fel beslut i efterhand eftersom Jimmie Åkesson inte klarade av det och fortfarande är uppenbart påverkad av sin sjukdom.

Ska Åkesson komma tillbaka ska det vara på topp - något annat fungerar inte som partiledare.
Citera
2015-03-28, 13:17
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Åkesson borde inte ställt upp att närvara hos denna tönt och hans skitprogram.
Instämmer. Man kan tycka att de borde ha ett bättre omdöme vad gäller vilka program men deltar i. Tanken är att man ska normalisera Åkesson och då passar ett dylika program bra, men just Skavlan är jag extremt skeptisk till. Och jag verkar vara en av få som ogillar Skavlan, för uppenbarligen är många på forumet chockade över hur han betedde sig.

Jag har alltid tyckt att Skavlan är en råtta, som vänder kappan med vinden och slickar uppåt. En jävligt inställsam och slug människa verkar han vara, och det trodde jag, i min enfaldighet, var en allmän uppfattning om muppen.
Citera
2015-03-28, 14:02
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Känns långsökt. Ideologiskt skiljer sig de två herrarna inte åt.

Vad har ideologi med saken att göra? Jimmie Åkesson är partiledare, och Mattias Karlsson har en biroll men med ambitioner om att bli partiledare, då måste givetvis Åkesson bort. Vad passar då bättre än att säkerställa så att Åkesson förblir sjukskriven genom att få honom att ställa upp i Skavlan där man med säkerhet vet att han kommer bli ordentligt tillmanglad i det kritiska stadiet som Åkesson nu befinner sig i i sin rehabilitering?

Mattias Karlsson har tidigare förklarat att han inte har några moraliska betänkligheter med att samarbeta med den svenskfientliga organisationen Expo, som under årtionden trakasserat och terroriserat Sverigevänner, när det kommer till att manövrera ut potentiella hot mot Karlssons övertagande av partiledarrollen inom partiet. För Karlsson, precis som för kommunister, så helgar ändåmålet alltid medlen, och i det här fallet så är ändåmålet för Karlsson makt - han har gett sig fan på att gripa makten inom SD - och medlet innebär att medvetet bidra till att Åkesson knäcks för all framtid så det inte finns någon möjlighet att han återkommer som partiledare.

Överlag verkar många SD:are vara totalt oinsatta i maktspel, och helt oförmögna att urskilja och tolka handlingar som maktmänniskor - likt Karlsson - gör inom det pågående interna maktspelet. Som om ideologi skulle spela någon roll? Det är svepskäl som används för att manövrera ut motståndare, tro inget annat. Karlsson och hans gäng utgör extremt farliga människotyper som vi absolut inte vill att de skall ges reellt inflytande i Sverige, eftersom de inte har några moraliska betänkligheter när det kommer till att tillskansa sig själva personlig vinning och makt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in