2015-04-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PawPaw
Sorry, mitt Nopomil-filter är sedan länge fullt påslaget och fungerar alldeles utmärkt.
Effektivt mot troll, obefintlig läsförståelse och noll slutledningsförmåga.

Det förstår jag att du gör. Du är inte särskilt kunnig i fupen och följer strömmen.
Citera
2015-04-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det förstår jag att du gör. Du är inte särskilt kunnig i fupen och följer strömmen.

Påståendet var inte riktat till mig.

Alla har vi samma FUP att luta oss mot. Vilka slutsatser man drar, utifrån hur man värderar/tolkar innehållet, varierar.

Nu har vi TR/HR som avgör.
Citera
2015-04-03, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Erkänner att jag först nu läst igen hela Fup:en.

MT kan verkligen blanda om korten rejält, en liten dos sanning med en stor dos lögner. Och däremellan är det mest "det vet jag ingenting om, det får ni ta med dom", alternativt inget svar alls.

Han kommer inte ut i första taget.

Mycket stora mått med lögner från den pojkens mun, eller snarare snedvriden verklighetsuppfattning. Det finns ju en anledning att han åkt på stryk ett antal gånger under sin studietid pga sitt beteende...... Men det är oviktigt i detta sammanhang....
Citera
2015-04-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Visst kan nycklar kopieras, har du registrerat att mordet troligen begicks när "hanen gol" typ kl 7? Tvivlar på att "skytten" ville möta en satt GL vid köksbordet, ett äldre manligt vittne i tr, beskrev hur GL kastat ut den dömde mannen förr, med kraftfullt grepp i bakrumpan😄Varför riskera en kopp hett kaffe i fejan o förnedrad bli utkastad tätt följt av ett hagelgevär som vore ett dåligt plagiat av konstnären C F Reutenswärds kända verk"Den knutna pistolen"

Dock ska man kanske ta i beaktning att om det händelsevis är en kopieringsskyddad nyckel kan inte vem som helst, hur som helst kopiera nyckeln.
Teoretiskt sett är det inte helt omöjligt att så kan vara fallet med tanke på att villan i fråga hade installerat direktlarm. Vilket är något man potentiellt ska räkna in när man spekulerar om kopierade nycklar eller inte....
Citera
2015-04-03, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SL kan ha vetat att GL var död, utan att ha varit med om mordet. Men det gäller i så fall att hon harklar sig ordentligt för lite skönsång när rätten sammanträder igen...

Precis så.

Utan att vara säker på vart SL ska ha befunnit sig den aktuella mordnatten/morgonen. Så har jag dock funderat på två saker:
a) om SL var i samma hus som Göran, varför vaknar hon då inte av skottet och ringer polisen?
b) om SL sov hos MT, och denne begått mordet. Varför nämns i sådana fall aldrig att han försvunnit en period och eventuellt kan ha haft med mordet att göra, eller ett hon "misstänkt" att MT har med pappans "försvinnande" att göra. Vilket förvisso öppnar för en möjlighet att "någon annan" faktiskt varit skytten och de båda "röjt undan" bevisen senare.

Jag tycker saker talar för sig själv tydligt att BÅDA på ett eller annat sätt varit inblandade. Det är inget snack om saken.
Citera
2015-04-03, 01:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmigSekreterare
Precis så.

Utan att vara säker på vart SL ska ha befunnit sig den aktuella mordnatten/morgonen. Så har jag dock funderat på två saker:
a) om SL var i samma hus som Göran, varför vaknar hon då inte av skottet och ringer polisen?
b) om SL sov hos MT, och denne begått mordet. Varför nämns i sådana fall aldrig att han försvunnit en period och eventuellt kan ha haft med mordet att göra, eller ett hon "misstänkt" att MT har med pappans "försvinnande" att göra. Vilket förvisso öppnar för en möjlighet att "någon annan" faktiskt varit skytten och de båda "röjt undan" bevisen senare.

Jag tycker saker talar för sig själv tydligt att BÅDA på ett eller annat sätt varit inblandade. Det är inget snack om saken.
Ja, #countrychick har skrivit ett inlägg som visar att det finns bevis som undanröjer rimligt tvivel om SL:s skuld, (FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad). Men skuld bortom skyddande av brottsling är inte bevisat. Hon kan i samband med mordet eller direkt efteråt ha fått veta om det och skyddat sin fästman. Hon kan t.o.m ha fått vet det i förväg, passivitet är i så fall inte lagbrott.

Hon har lärt sig vad det hon sa i tingsrätten leder till. Är sanningen annorlunda så måste hon börja sjunga i hovrätten för att det ska bli någon skillnad. Och det får inte bli en litania eller barnvisa.
Citera
2015-04-03, 01:43
Medlem
Citat:
Arvlös blir man om man blir dömd för att döda arvlåtaren, oavsett om man har begått brottet eller inte. Pga MT:s lösmynthet riskerar SL och sedermera hennes son att bli arvlös. Därav meddelandet. Det bevisar inte deltagande i dödandet.

Att sonen i fråga inte var född när GL togs av daga påverkar även att han inte har rätt att ärva.
Citera
2015-04-03, 01:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Att sonen i fråga inte var född när GL togs av daga påverkar även att han inte har rätt att ärva.
Han kommer att få ärva sina föräldrar, vad de än har.
Citera
2015-04-03, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Ang katten är det längesedan jag ögnade igenom fub, men tror mig minnas att ägaren ville ha bort den

Jag vill minnas att det konkret nämndes något i stil med att SL ville att MT skulle "göra sig av med katten". Kan ha fel, men något i mitt bakhuvud får för sig att de hade skaffat en hund som inte kom överens med katten?
Citera
2015-04-03, 02:06
Medlem
Citat:
Han kommer att få ärva sina föräldrar, vad de än har.

MT och SL:s son ärver självklart dessa. Ett barn ärver alltid sina föräldrar så länge de inte mördat dem

Men någon hade påstått att sonen i sin tur borde fått ärva de medel från morfar GL som SL nu
går miste om pga sin inblandning i mordet. Vilket är omöjligt, eftersom SL:s son ej ännu var född när GL bragts om livet.
OM sonen däremot varit född innan morfar GL mördades, hade denne haft möjlighet att ärva (istället för SL) trots SL:s inblandning i mordet.

Vi har en lag som säger att den som mördar en nära anhörig, har förverkat både sin och sina (vid tidpunkten för mordet) ej ännu födda ättlingars arvsrätt efter den som bragts om livet.

Är du med då hur jag menar?
Citera
2015-04-03, 02:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
MT och SL:s son ärver självklart dessa. Ett barn ärver alltid sina föräldrar så länge de inte mördat dem

Men någon hade påstått att sonen i sin tur borde fått ärva de medel från morfar GL som SL nu
går miste om pga sin inblandning i mordet. Vilket är omöjligt, eftersom SL:s son ej ännu var född när GL bragts om livet.
OM sonen däremot varit född innan morfar GL mördades, hade denne haft möjlighet att ärva (istället för SL) trots SL:s inblandning i mordet.

Vi har en lag som säger att den som mördar en nära anhörig, har förverkat både sin och sina (vid tidpunkten för mordet) ej ännu födda ättlingars arvsrätt efter den som bragts om livet.

Är du med då hur jag menar?
Ja, men den som skyddar arvlåtarens mördare är inte skyldig till mordet, och blir inte arvlös. Är du med på vad jag menar?
Citera
2015-04-03, 08:05
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att det konkret nämndes något i stil med att SL ville att MT skulle "göra sig av med katten". Kan ha fel, men något i mitt bakhuvud får för sig att de hade skaffat en hund som inte kom överens med katten?
Stämmer. Se inlägg #2236.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in