2015-04-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najje08
150? Haha ja dom fick knappt ihop 50 man i rets viktigaste fight vs WM, dfg r ett sjukande skepp!
Kan vara de bsta raderna som skrivits p internet,tack.
Citera
2015-04-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero

Ja du Pistolen. Erat "nya DFG" r fga imponerande. Jag har inte sett ngra av era ldre vara med i de tv senaste fighterna mot KGB. Det r en knatteliga ni stller upp med. Bde i Huddinge och vid Globen. Ni samlar inte ver 100pers. De flesta ldre verkar lagt handskarna p hyllan. Kr egna samlingar och tar sig anonymt till arenan.
Citera
2015-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Ja du Pistolen. Erat "nya DFG" r fga imponerande. Jag har inte sett ngra av era ldre vara med i de tv senaste fighterna mot KGB. Det r en knatteliga ni stller upp med. Bde i Huddinge och vid Globen. Ni samlar inte ver 100pers. De flesta ldre verkar lagt handskarna p hyllan. Kr egna samlingar och tar sig anonymt till arenan.

Precis som i allt annat hr i vrlden s sker det generationsskifte d och d.
Det tar tid att bli sammansvetsade samt f sammanhllningen i en gruppen och dessutom f lite erfarenhet.
Citera
2015-04-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Men Pistongen r ju med nu, och en sa att han var med innan 2009, men du sger att du aldrig sett de ldre grabbarna, s d blir ju slutsatsen att du missat en av de ldre, eller att det var som jag trodde.

Eller hur lngt tillbaka tnker du, nr du sger de ldre, nr var de med?

Edit: jag tror jag garvar ihjl mig.

Killen var inte gammal nr han blev medlem, helt nollad om gng, om prepp, om allt. Sen brjade han skriva i denna trden 4 r senare, 2011, och du r ju en jvla fljt, du r nd ver 25 nr du frgar som en fjortis, och du r knappast stor, du r ju iaf inte lng, haha, jag r bra mycket lngre, s helvete vad min bild av dig ndrades nu. Du mste ha hamnat i detta sent, jag VISSTE att nt var fel, jag bara knde det.

Du var ju en mupp d, spass gammal, snackade om kurer, kunde inget, du var inte med DFG 2009 och innan, du r med nu, du r inte alls p riktigt, fr helvete. Jag sa det, jag visste det!!
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-11 kl. 12:53.
Citera
2015-04-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Du har fel p samtliga punkter. Det r vl inte olagligt att bemta saker som skrivs om sig sjlv och den liga man representerar, eller hur? Han talar fr sig sjlv, inte fr DFG som grupp.
Du sjlv sitter ju och hvdar gng p gng att du r sju resor bttre, att du suttit p kken och var kungen, att du r fett kta fighter and so on. Jag betvivlar inte det en sekund, och jag bryr mig faktiskt inte ett skit om det heller, du fr vara hur tuff du vill. Du kr ju nd inte med ngon liga, varfr ens attackera ngon som faktiskt gr det och skriver om det han upplever tillskillnad frn 90% av alla i denna trd?
Jas, hade jag fel?

Varfr skriver killen som en lantis nr han blev medlem hr, och sedan, 4 r senare, 2011, brjade han frsiktigt skriva i denna trden, han kunde inget om gng, han efterfrgade hjlp om kurer, han var s okunnig s jag tycker synd om honom. Och nej, han r inte stor, kanske biffig, men r bra mycket kortare n jag, och jag vger garanterat mer, s den att han var en stor , stark psykopat fr du ta tillbaka.

r man som ett barn nr man r ver 25 och ber folk p ntet om rd om kurer s vet jag att han inte har den dr mentaliteten som jag vet krvs. Visst fr man vara annorlunda i delar av sitt liv, m,en hans frvandling r ju s typisk, och det r ju drfr han kaxar nu, fr d var han som en fjolla. Inte alls en riktig DFG frn 2008-tiden.

Som jag sa, jag knde det p mig, ngot stmmer inte, man sitter inte och laxar om man r en gammal rv, och du fick han till ngot han verkligen inte r.

Han r det som jag trodde, en kille som ftt sjlvfrtroende, inte varit med lnge, och nu fattar jag varfr han r sstolt ver DFG, han var ju en spinkig fjolla vid 25. Nu r han kaxig, men nu vet jag vem han innerst inne r, och jag knde det p mig, och han har mitt nr, och nu med denna vetskap s kommer jag slita honom i stycken den jvla clownen.

Sitt inte och frga hur man preppar och sen kalla blvitt fr frknar, pistolen. Jag krossar dig, du har samma ryggmrg, samma grundpsyke som d, ven om du sjlv frndrat bilden av dig sjlv. Du var ju helt offside p den tiden. Men du var dig sjlv. Du r inte det dr som krvs nda in i mrgen.

Du har mitt nr, jag har alltid knt att jag kommer ta dig, men nu nr jag vet att din lngd, din i
innersta mentalitet, s kommer du f.

Ingen kta av de ldre skulle sitta sdr, jag sa ju det, och s var det.
Citera
2015-04-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Du, jag r inte s erfaren inom firmor, men du vet ju att jag ifrgasatt varfr du ska vara detaljerad om mten, om samtal, om trffar, och ven varfr du flikar in 'frken blvitt'.

Du r med i DFG, det tvivlar jag inte p. En kta firmagrabb.

Har du lrt dig vad steroiderna heter nu? Vilka Mc-gng som r vilka? Har du lrt dig det? 8 r senare nu, 4 senare sen ditt frsta inlgg i denna forumdelen. 4 r.

Jag vet hur hormoner pverkar mnniskan, och i det kan vara bra om man skter allt annat. Men psyket, attityden, mentaliteten, kan sjlvklart upplevas som grandios, i synnerhet om man knde sig liten innan.

Men man r den man r. Framfr allt nr det gller, s, kan inte du brja vara lite trevligare, d du r en snll kille, egentligen?

Nu kommer jag aldrig kunna bli arg p dig igen, du r ju den dr firmakillen som r en av anledningarna till att jag inte r med. Du r vrdels, men du har glmt vem du r, s nu r du med i grupp och slss. Men man kan inte vara ett lamm vid 26, ett lamm, och frvandlas till lejon, hur grna man n vill tro det.

Jag var inget lamm nr jag var 26, jag var i den vrlden du frgade om, d nr det inte bara var UG-prepp, du vet. Men jag r ingenting.

Men jag r nyfiken p det du hller p med, verkar vara scary, men man r nyfiken.
Citera
2015-04-11, 19:50
Medlem
Djurgrn hade en rtt tuff grabb, jag tror att han va typ DMG d .

Sist sg jag honom i "Old School Reunion 2007" nr tv halvfulla gnagare fick fr sig att skrika "Vaaaart e DFG, Vaaaart e DFG" framfr sprrarna i Solna Centrum och han dyker upp med 8-10 grabbar mitt bland folkmassan och svarar "Hr e DFG, Hr e DFG" medans han och hans grupp misshandlar gnagarna rejlt.

Han va ochs med i Farsta Strand mot YYY, vad hnde med honom, han verkade engagerad.

Sen har jag alltid undrat om en av DFG:s gamla legender L**din fortfarande kr eller inte?
Citera
2015-04-11, 21:02
Medlem
S fort ngra som enligt sig sjlva r med i olika firmor brjar kommentera gr det t helvete direkt. Adonis bjuder iaf p lite komedi, nr ni brjar skriva s blir det full retard
Citera
2015-04-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradox88
Djurgrn hade en rtt tuff grabb, jag tror att han va typ DMG d .

Sist sg jag honom i "Old School Reunion 2007" nr tv halvfulla gnagare fick fr sig att skrika "Vaaaart e DFG, Vaaaart e DFG" framfr sprrarna i Solna Centrum och han dyker upp med 8-10 grabbar mitt bland folkmassan och svarar "Hr e DFG, Hr e DFG" medans han och hans grupp misshandlar gnagarna rejlt.

Han va ochs med i Farsta Strand mot YYY, vad hnde med honom, han verkade engagerad.

Sen har jag alltid undrat om en av DFG:s gamla legender L**din fortfarande kr eller inte?

Misstnker du menar Sun*in??
*=d
Citera
2015-04-12, 05:28
Medlem
Citat:
Jag kan intyga dig att Pistolen r stor, stark, helt sjuk i huvudet och sist men inte minst, DFG.
Egentligen r det du som ljugit fr att backa honom, det r inte han som sagt det.

NU vet jag att under medellngd, relativt ny, knappast psykopat 'r nrmare sanningen.
Citat:
Du har fel p samtliga punkter. Det r vl inte olagligt att bemta saker som skrivs om sig sjlv och den liga man representerar, eller hur? Han talar fr sig sjlv, inte fr DFG som grupp.
Du sjlv sitter ju och hvdar gng p gng att du r sju resor bttre, att du suttit p kken och var kungen, att du r fett kta fighter and so on. Jag betvivlar inte det en sekund, och jag bryr mig faktiskt inte ett skit om det heller, du fr vara hur tuff du vill. Du kr ju nd inte med ngon liga, varfr ens attackera ngon som faktiskt gr det och skriver om det han upplever tillskillnad frn 90% av alla i denna trd?
Jag mste sga att jag min magknsla var grym, jag sa att det inte var en ur DFG innan 2009. Det var fel sa du.

D sa jag att d sger ju du att DFGs gamla elit debatterar, det vgrar jag tro. Inte med den frekvensen. S det r du som utmlat honom till flera ondiga lgner men att p st att DFG har en av de goa grabbarna hr att han var en stor, stark psyko.

Det du gjorde var knappast ndvndigt, och inte speciellt snllt mot Pistongen. Och s ljuger du in han i deras ldre garde, han r skert ldre n mnga, men du krnkte ju DFG som jag efterfrgade, de p 2000-talet, mitt/slutet, dr r han inte uppfostrad.

Tnk om jag mtt om Pistongen, och fixat det, d hade jag ju trott att han var en riktig DFG frn frr.

Nej, det hade mrkts ganska fort. '

Och du sa att TFC r tntigt
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-12 kl. 05:31.
Citera
2015-04-12, 07:28
Medlem
Ni som kr frtjnar all cred!
Jag r sjlv ingen grabb d jag "tyvrr" valde familjen istllet fr att g all in 06.
Det som drog mig mest och tilltalade mig var i stort stt endast adrenalinkicken. Inte s mycket att sl ngon utan knslan av att rusa mot en annan grupp.
Att st tillsammans, st upp fr klubben och sina kamrater.
Hra allas rop och skrik knna hur adrenalinet pumpas mer och mer och sen rusa. Bsta knslan som jag hittills har knt. Tusen gnger bttre n sex, men det r snt som utomstende inte frstr.
Satan vad stolta ni ska vara alla som kr.
Jag avundas er verkligen.

Dock s tycker jag att att ni som kr matchdagar och verkligen sker fight under den dagen, eller sklart str upp andra dagar med om ni stter ihop med andra p stan eller vart det nu kan vara r dem riktiga legenderna. Vet att det r svrt att f till ngot p matchdag men ser det inte som "reel passion" att mtas p ett flt eller industri omrde. Tycker ocks att det r lite fr mycket mma style i alla ligor. skert fr att jag sjlv skulle ka i backen 7/10 mten med en sn. Vet inte om det jag som r fr nostalgisk eller gammeldags men fr mig personligen lg charmen i att veta att en liga skulle komma till oss p matchdagen och se till att den inte fick hrga fritt i vra kvarter.
Jag lyfter p hatten fr er alla.
Citera
2015-04-12, 09:00
Medlem
Vid en ngot samlad analys, s kan jag frst den grymma knslan av samhrighet, vi mot dem.

Men jag r nyfiken p ngra saker.

Nr ngon kommer med ex 100 man, r det d antalet (som frmodligen r efter verenskommelse) r viktigare n att alla man stller upp med ska vara bra? Och kan ngon sga att ni kan samla 100 som r bra? Jag frgar fr att jag trffat mnga som berttat om fighter, och det r sjlvklart att ingen kan gra mer n sitt bsta, men jag tycker inte det r kldsamt att lyssna p ngon om slagsml i tid och otid, och som man vet att man skulle sprcka struphuvudet p.

r det viktigare att komma med flest folk, eller r det s enkelt att de som r flest brukar vinna?

Psamma stt som det r en naturlighet att stlla sig i fronten, s har vi en annan grupp som skert deltar, men inte helt ovanligt att mnga r i bak-mitten och som kan lta jvligt arg.

Eller r det som fotboll, man stller upp med de som kan spela, p om vriga inte kan.

Och vilka i Sthlm har haft den hgsta hgstanivn? Vilka var bst, nr de var bst, r det delade meningar, eller klarar ni att se det distanserat?
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-12 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in