Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-01, 16:42
Avstngd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
SVT r rtt snuskiga. Pedofilvarning fr den rdgrna statliga kanalen. Snoppen och snippan Varfr ska smbarn behva lra sig om sex och samlevnad.

Varfr inte? Tror du de tar skada av det? Sjlvklart r det bara bra att mnniskor fr lra sig om sex, pubertet och om sin egen kropp INNAN de brjar ha sex eller kommer in i puberteten.
Citera
2015-06-01, 21:45
Medlem
Om ngon vuxen "av misstag" hade klickat p lnken framfr ngra ungar i skolbiblioteket s hade det nog inte varit okej. Dremot okej nr man inte r en fysisk person utan ett anvndarnamn.

Eller reagerar kanske inte folk om deras barn kommer hem och berttar att vuxna dom har frtroende fr visar dom porr?
Senast redigerad av Istidraj 2015-06-01 kl. 21:48.
Citera
2015-06-02, 02:18
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varfr inte? Tror du de tar skada av det? Sjlvklart r det bara bra att mnniskor fr lra sig om sex, pubertet och om sin egen kropp INNAN de brjar ha sex eller kommer in i puberteten.

Sjlv tycker jag att det r upp till frldrarna nr barnen r under 8 r.
Citera
2015-06-02, 04:33
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Om ngon vuxen "av misstag" hade klickat p lnken framfr ngra ungar i skolbiblioteket s hade det nog inte varit okej. Dremot okej nr man inte r en fysisk person utan ett anvndarnamn.

Eller reagerar kanske inte folk om deras barn kommer hem och berttar att vuxna dom har frtroende fr visar dom porr?
Misstag r som sagt misstag och sker vare sig det r okej eller inte. Nu ringde ju ven redaktionen runt till de drabbades frldrar fr att frklara och be om urskt s uppenbarligen tyckte inte de heller att det var okej.
Citera
2015-06-02, 05:32
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Misstag r som sagt misstag och sker vare sig det r okej eller inte. Nu ringde ju ven redaktionen runt till de drabbades frldrar fr att frklara och be om urskt s uppenbarligen tyckte inte de heller att det var okej.

Ja, hr har en fjder verkligen blivit en hna! Jag r hetero, ogillar public service och Pride-paraden m.m (vad vi gr i sngen med varandra behver vl inte manifesteras publikt med en "parad"??). Men det hr verkar faktiskt vara ett genuint (dock ovanligt dumt) misstag.

Det finns mycket viktigare saker inom "public service" att rikta in sig p, men jag vill undvika att g OT..
Citera
2015-06-02, 09:48
Medlem
Citat:
Varfr inte? Tror du de tar skada av det? Sjlvklart r det bara bra att mnniskor fr lra sig om sex, pubertet och om sin egen kropp de brjar ha sex eller kommer in i puberteten.

Det sker oftast efter 10 rs lder. Snoppen och snippan visas ju fr 3-8ringar. Lite tidigt, tycker jag.
Citera
2015-06-02, 11:18
Medlem
OpMeFasts avatar
Bra jobbat SVT, detta r public service

Citat:

Det som var speciellt med denna var inte att det var knsorgan utan det som jag tyckte var konstigt var att snoppen hade stnd och att det i slutet visades ett hjrta mellan organen.
Citera
2015-06-02, 15:38
Avstngd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpMeFast
Bra jobbat SVT, detta r public service

Det som var speciellt med denna var inte att det var knsorgan utan det som jag tyckte var konstigt var att snoppen hade stnd och att det i slutet visades ett hjrta mellan organen.

Sexualiserade killar och heteronormativitet - jag frstr din pong. Men snackat som gtt har ju mest handlat om man ver huvud taget ska visa/prata om knsorganen med kids. Och dr sger i alla fall jag: Sjlvklart!
Citera
2015-06-02, 17:54
Medlem
OpMeFasts avatar
Citat:
Sexualiserade killar och heteronormativitet - jag frstr din pong. Men snackat som gtt har ju mest handlat om man ver huvud taget ska visa/prata om knsorganen med kids. Och dr sger i alla fall jag: Sjlvklart!

Jag hller med dig, det r helt naturligt. Dock om vi ska g on-topic s r det lite vl grovt utav SVT att skicka ut porr. Att dom vill visa snopp och snippa frstr man men till denna grad...
Citera
2015-06-02, 20:10
Medlem
hyfies avatar
Haha, ovntat att konspirationsteorierna fldar bland alla konservativa jvla gg p denna sajt. "OMG, barnen har rkat f se bgporr, vnsterflummarna frsker medvetet gra dem homo!!!!! "

ret r 2015 hrni, 12-riga barn vet nog bde om att det finns homosexuella och porr. S de lr knappast vara frstrda fr livet. Och ja, det finns en hel del bgporr p ntet s det r inte helt jvla makalst otroligt att frsvinnandet av en bokstav i den frkortade lnken resulterade i detta...
Senast redigerad av hyfie 2015-06-02 kl. 20:13.
Citera
2015-06-02, 21:12
Medlem
OpMeFasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyfie
Haha, ovntat att konspirationsteorierna fldar bland alla konservativa jvla gg p denna sajt. "OMG, barnen har rkat f se bgporr, vnsterflummarna frsker medvetet gra dem homo!!!!! "

ret r 2015 hrni, 12-riga barn vet nog bde om att det finns homosexuella och porr. S de lr knappast vara frstrda fr livet. Och ja, det finns en hel del bgporr p ntet s det r inte helt jvla makalst otroligt att frsvinnandet av en bokstav i den frkortade lnken resulterade i detta...

Nej tror inte heller att barn blir frstrda av porr i den ldern. Men tror inte alla frldrar vill att sina dttrar/sner vid 12 rs lder fr syn p varken bgporr eller heteroporr. Det r sjlvklart en skandal att public service skickar ut porr. Den "mnskliga faktorn" kan man inte skylla p. Hr krvs systematisk granskning. SVT har snt barnprogram med garnkukar, snderskurna dockor som lampor, penis med stnd som dansar och nu detta? Hur lnge ska detta propoganda-organ f fortstta?
Citera
2015-06-02, 21:29
Medlem
hyfies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpMeFast
Nej tror inte heller att barn blir frstrda av porr i den ldern. Men tror inte alla frldrar vill att sina dttrar/sner vid 12 rs lder fr syn p varken bgporr eller heteroporr. Det r sjlvklart en skandal att public service skickar ut porr. Den "mnskliga faktorn" kan man inte skylla p. Hr krvs systematisk granskning. SVT har snt barnprogram med garnkukar, snderskurna dockor som lampor, penis med stnd som dansar och nu detta? Hur lnge ska detta propoganda-organ f fortstta?

Sjlvklart r det lite av en skandal, men att det skulle finnas ngot form av uppst tror jag inte ett skit p.

Frstr inte alls problemet med barnprogram som syftar till att utbilda barn kring kroppen, sex, samlevnad etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in