Han sa att jag ska göra de jag föredrar. Jag dränerar inte tillräckligt bra med utlösning så måste massera. Men man ska nog passa sig lite med att massera prostatan, den har ju trots allt blivit nålad

Jag hoppade faktiskt över massagen innan omgång nr 3 just för att jag ville få prostatan att läka. Innan omgång två så masserade jag prostatan och sädesblåsor. Då kom det blod när jag tröck på prostata.. kanske va det det som sedan ledde till att omgång nr 2 gjorde mig så lite handipappad timmen efter de sprutorna.
Hade jag fått göra om denna första resa till Bahn så hade jag lagt mera krut på att öppna upp prostatan med hård massage. Idag ska jag dit och boka två nya tider, blir totalt 6 st gånger denna resa. Kanske inte behövs men är ju ändå här. Vill öka på oddsen att bli helt bra.
Lite mer om massage..
Funderar på varför inte högra sädesblåsor dränerar tillräckligt bra med utlösning. Måste vara avflödeshinder någonstans på vägen ner till prostatan. Eller mina kalkansamlingar där omkring. Där kommer jag lägga krut på att "öppna upp". Det kommer jag göra genom att massera mera mitt på prostatan med staven med en strykande rörelse. Dvs från sädesblåsan, ned till prostan vidare ner med tryck på prostatan vidare ner i riktning mot anus. Staven kommer peka rakt upp i röven när jag börjar, sedan 90 grader när jag är vid prostatan för att sedan lämna röven i 180 grader. (Skaftet kommet peka nästan uppåt när röresen är klar)
Den vänstra sädesblåsan har jag lagt betydligt mera krut på med massage under våren..och den är betydligt minder än den högra, så nog fungerar massagen alltid. Men som sagt så har jag inte kommit åt toppen så bra, samt att det gjort för ont att trycka där.
Citat:
Ursprungligen postat av
ante1982
vad säger läkaren om att knåda själv mellan behandlingarna är det rekommenderat?