2015-06-02, 07:55
Medlem
Under besöket tidigare idag berättade Bahn om en kille i 28 år åldern som hade försökt ta livet av sig 3 ggr pga denna sjukdom får 3 år sedan. Jag hade, som mesig svensk, svårt att hålla tårarna borta när han berättade om denna kille. Som tur var skickade mamman till killen honom till Bahn. Killen hade fått höra av andra urologer och läkare att han va psykiskt sjuk och det va det som var problemet.
Mamman hade ringt bahn för någon månad sen och berättat och tackat bahn för de han gjort och meddelade att sonen idag var lyckligt nygift och mådde bra.

De va en patient som jag mötte i väntrummet som precis fått sin 5 sprutomgång..en 50 årig man från texas. Han va inte helt frisk än, men va som en helt ny människa enl bahn. Han va inte lika blödig som mig Vi svenskar va tydligen lite böliga av oss.

Funderar på om en infektion i sädesblåsor alltid syns vid en odling av sperma. Mitt svar på detta idag är ett defenitivt nej. Om sädesblåsor är blockerad, som i mitt fall, och omöjliggör dränage den naturliga vägen så kommer inte den infekterade vätskan komma ut.
Citera
2015-06-03, 17:11
Medlem
God morgon kära vänner i Svedala!
Onsdag, kl är 08:00 i CA.Börjar att berätta om gårdagen. Igår va en dag i bergodalbanans tecken, inte för att vi åkte någon men symptommässigt. Vaknade igår helt smärtfri med erektion och glatt humör.
Kände mig mer avslappnad än på länge nere i bäckenbotten. Kan skiten redan vara över fråga jag mig själv.

Vi bestämde att vi skulle åka till Santa barbara, tog en ca halvtimme att köra dit med våran hyrda Buick lacrosse premium V6 motor. (De va för er bilintresserade).

Väl där börjar vänster sädesblåsa att göra ont. En krampaktig känsla som jag så väl är bekant med. Efter ca en 1 timme försvinner smärtan. Sen börjar prostatan göra ont. Inte någon kraftig smärta. Jag funderar på om det smärtstillande medelt börjar släppa nu. Vi sätter oss på ett fik och dricker en kopp blask. Promenerar sedan runt bland massa affärer. Smärtan försvinner i prostan. Smärtfri igen. Väl hemma i ventura kring middagstid så gör vänster sädesblåsa ont igen, en mera värmande lite svidande känsla.

Väl på hotellrummet märker jag att smärtan avtar om jag lägger mig ned, gör lite ondare om jag sitter upp. Kommet fram till att det kanske är tarmpaketet som skapar tryck på sädesblåsorna när jag står, sitter upp, samt efter en måltid, vilket i sin tur genererar smärta.

Nu efter 8 timmars sömn, vaknar jag helt smärtfri igen. Ikväll blir det massage och utlösning. Imorgonbitti dags för injektionsrunda nr två. Blir spännande att se om sädesblåsornas utseende har förändrats.

Fick med mig bilder från första undersökningen hos bahn, ser ungefär ut som de jag gjorde hos greken.. bara att högra sädesblåsan är mer sarjad nu. Hinner hända en del på 10 månader! Kanske en aningen mera kalk i prostatan också, svårt att säga. Laddar upp bilder sen när jag kommer hem till Sverige.
Citera
2015-06-04, 15:38
Medlem
Första utösningen avklarad efter injektion nr 1. Utlösningen var rosafärgad. Annars kändes det som vanligt. Bahn meddelade att det brukade börja göra ondare efter utlösning, men de va inget att oroa sig för. Jag är nästan smärtfri sedan utlösning fram till nu, ca 1 h har gått. Om 2,5 timmar får jag nästa injektionsrunda. Ser fram emot det, men först ska prostatan och sädesblåsor knådas lite!
Citera
2015-06-04, 20:23
Medlem
Nu är andra omgången av injektioner avklarad för ca två timmar sedan. Smärtan jag upplevde första timmen va riktiigt jobbig, hade svårt att gå och sitta ned. Nu vilat en timme på hotellrummet.. Planerat att åka till las vegas, va nära att skjuta upp detta, men drar dit ändå nu när värken släppt till 99%. Det är framförallt vänster sida av prostatan som smärtat. Bahn satte ena injektionen direkt där det va som mest inflammerat (mörkt/grått område på ultraljudet) på vänster sida. Samt att han utförde en "brutal" massage med ultraljudstången efter injektionerna.

Bahn såg en 30-40 % förbättring på dagens ultraljudsbilder. Höger sädesblåsa hade krypmt en hel del även den vänstra. Den vänstra såg fortfarande svullen ut samt tvådelad på toppen. Så himla kul att se förbättringarna live, hade inte förväntat mig en sådan förbättring efter bara en injektionsomgång.

Sen till smärtan. Han palperade både vänster och höger sädesblåsa. Den högra va smärtfri idag. Den vänstra värkte på toppen, stämde väldigt bra med ultraljudsbilderna och mina egna iaktagleser under morgonens massage. Samma sak med prostatan. Där han injicerade på vänstersida va där jag får mest ont vid massage.

Jag visade även mitt ärr från en ljumskbråckoperation för 10 år sedan. Frågade av nyfikenhet om det kan finnas ett samband med detta och prostatit. Han sa att det är inte första gången han ser detta hos prostatitpatineter. Men det finns inga studier om detta att läsa att det skulle vara ett samband mellan dessa.

Vi höres!
Citera
2015-06-04, 21:55
Medlem
slitagets avatar
Du skrev tidigare efter tips av Skojarn att du planerade gå oral antibiotika samtidigt. Något du gör?

Se till å satsa lite nu i vegas så behandlingen blir betald ^^
Citera
2015-06-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitaget
Du skrev tidigare efter tips av Skojarn att du planerade gå oral antibiotika samtidigt. Något du gör?

Se till å satsa lite nu i vegas så behandlingen blir betald ^^

Hej, äter ceftin 500 mg 2 ggr mer dag. Bahn skrev ut en kur på 1 månad. På måndag ska jag be om en kur levofloxacin. Blir då två orala antibiotika. Lämnar Vegas idag, vidare till grand canyon. Blev ingen vinst, 100 dollar back. Men va uppe i en skaplig sudd. För mycket intryck och fulla människor för min smak. Behöver lite lugn o ro
Citera
2015-06-05, 17:34
Medlem
Kl är 08:30 här i Vegas. Gårdagen gick från 100% smärta till 0 %. Hade en helkväll i Vegas helt utan smärta!
Idag vaknade jag 06 tiden, smärtfri. De gånger jag vaknade på natten hade jag stånd.

Igår frågade jag bahn hur många personer han har behandlat genom åren. Han berätta att han startade tidigt 90-tal. Över tusen personer trodde han. Han hade inte räkna så noggrant. Min slutsats blev då att om alla i snitt får 3 st sprutor så blir det 3000 injektioner. Han startade med att bara injecera gentamicin, sen med åren så har han utvecklat behandlingen. Lagt till medeciner för klamydia, parasiter, svamp, etc. Han har gått långsamt tillväga då han utvecklat sin cocktail. Idag är den största beståndsdelen i injektionen 250mg meropenem. Och det är den beståndsdelen som gjorde att valet föll på just Bahn.
Resten av innehållet är 80 mg gentamicin, 4 mg diflucan, 5 mg flagyl, 9,6mg Dexamethasone, Lidocaine 2% 2cc, 30 mg toradol. Allt som allt 20 cc vätska.

Vid andra besöket fick jag ett dikterat brev från första besöket. Där står allt som vi pratat om på första besöket, hans fynd, skicket på de drabbade organen, hur väl jag tolererade behandlingen, exakta innehållet i cocktailen etc.

Mina poäng enl "the international Prostate syndromescore" innan första besöket hos bahn va 17 poäng. Prostatans volym 25cc.

Litet utdrag från diktatet "there are multiple calcifications, consistent with chronic prostatitis. Attention was directed to both seminal vesicles. There are significally dilated and loculated seminal vesicle with exensive sediments within the lumen, more in the right seminal vesicle than the left. Therefore, findings are consistens with a significant degree of bilateral seminal vesiculitis"

Jag frågade om antalet injektioner, han säger 2 till. Jag sa att jag gärna stannar en hel månad, han sa bara att det inte behövs. Vi får se hur det blir, om han lyckas få till vänster sädesblåsa då är jag nöjd.

Nästa ultraljud, på måndag, blir än mer spännande!
Citera
2015-06-08, 21:14
Medlem
Omgång nr 3 avklarad. Denna gång kände jag knapp injektionerna. Den vänstra sädesblåsan såg mycket bättre ut denna gång! På ultraljudbilder ser man nu klar vätska i sädesblåsorna. Inte grå vit massa som första gången. Bahn sa att jag svarar mycket bra på behandlingen. Den högra är fortfatande svullen men gör inte ont. Till nästa runda ska jag lägga stort fokus på att dränera båda sädesblåsorna. Det finns fortfarande ett område i vänstra loben av prostatan som visar på inflammation, denna del ska knådas till nästa omgång.
Citera
2015-06-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Omgång nr 3 avklarad. Denna gång kände jag knapp injektionerna. Den vänstra sädesblåsan såg mycket bättre ut denna gång! På ultraljudbilder ser man nu klar vätska i sädesblåsorna. Inte grå vit massa som första gången. Bahn sa att jag svarar mycket bra på behandlingen. Den högra är fortfatande svullen men gör inte ont. Till nästa runda ska jag lägga stort fokus på att dränera båda sädesblåsorna. Det finns fortfarande ett område i vänstra loben av prostatan som visar på inflammation, denna del ska knådas till nästa omgång.

vad säger läkaren om att knåda själv mellan behandlingarna är det rekommenderat?
Citera
2015-06-09, 14:29
Medlem
Han sa att jag ska göra de jag föredrar. Jag dränerar inte tillräckligt bra med utlösning så måste massera. Men man ska nog passa sig lite med att massera prostatan, den har ju trots allt blivit nålad Jag hoppade faktiskt över massagen innan omgång nr 3 just för att jag ville få prostatan att läka. Innan omgång två så masserade jag prostatan och sädesblåsor. Då kom det blod när jag tröck på prostata.. kanske va det det som sedan ledde till att omgång nr 2 gjorde mig så lite handipappad timmen efter de sprutorna.

Hade jag fått göra om denna första resa till Bahn så hade jag lagt mera krut på att öppna upp prostatan med hård massage. Idag ska jag dit och boka två nya tider, blir totalt 6 st gånger denna resa. Kanske inte behövs men är ju ändå här. Vill öka på oddsen att bli helt bra.

Lite mer om massage..

Funderar på varför inte högra sädesblåsor dränerar tillräckligt bra med utlösning. Måste vara avflödeshinder någonstans på vägen ner till prostatan. Eller mina kalkansamlingar där omkring. Där kommer jag lägga krut på att "öppna upp". Det kommer jag göra genom att massera mera mitt på prostatan med staven med en strykande rörelse. Dvs från sädesblåsan, ned till prostan vidare ner med tryck på prostatan vidare ner i riktning mot anus. Staven kommer peka rakt upp i röven när jag börjar, sedan 90 grader när jag är vid prostatan för att sedan lämna röven i 180 grader. (Skaftet kommet peka nästan uppåt när röresen är klar)

Den vänstra sädesblåsan har jag lagt betydligt mera krut på med massage under våren..och den är betydligt minder än den högra, så nog fungerar massagen alltid. Men som sagt så har jag inte kommit åt toppen så bra, samt att det gjort för ont att trycka där.

Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
vad säger läkaren om att knåda själv mellan behandlingarna är det rekommenderat?
Senast redigerad av Hajade 2015-06-09 kl. 14:33.
Citera
2015-06-09, 19:46
Medlem
De var inga problem att boka två nya tider. Blir totalt 6 injektionsomgångar denna resa.
Symptomen just nu är värmande känsla från båda sädesblåsor. Nu bor vi för ca 62 dollar/natten på vagabond inn i ventura inkl frulle. (Bra läge, nära till allt) Free wifi etc. Det lönar sig ibland att boka plats, då kan man förhandla ned priset om man stannaR lite längre. Bokar man via någon hemsida blir det ca 74 dollar per natt för samma hotell.
Citera
2015-06-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
De var inga problem att boka två nya tider. Blir totalt 6 injektionsomgångar denna resa.
Symptomen just nu är värmande känsla från båda sädesblåsor. Nu bor vi för ca 62 dollar/natten på vagabond inn i ventura inkl frulle. (Bra läge, nära till allt) Free wifi etc. Det lönar sig ibland att boka plats, då kan man förhandla ned priset om man stannaR lite längre. Bokar man via någon hemsida blir det ca 74 dollar per natt för samma hotell.

Hoppas dom 6 gör jobbet.. vad jag läst av andra som varit hos han så säger dom att förbättringen känns snabbt efter irritationen från sprutorna försvunnit och dina chanser för full tillfrisknad är hög om du lyckas få bra dränering på båda sädesblåsorna och fortsätter med oral antibiotika.. håller verkligen tummarna och knakar på trä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in