Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-13, 23:48
Medlem
trattfans avatar
Finns på NK.
Citera
2014-08-14, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck.n.Rolla
Jag har hört att Faliero Sarti ska vara duktiga på exklusiva textilier, du vet inte någonstans i sverige man skulle kunna hitta tshirtar med motsvarande textilkvalitet?

Ja deras scarves är fantastiskt fina.

Om du besöker göteborg bör du kika på W19 i vasastan. De säljer en hel del intressanta designers
Citera
2015-07-05, 16:14
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Finns på NK.

Då har du säkert köpt piratkopierat skräp. Vill man vara helt säker på att få äkta Guccikläder så åker man antingen till Frankrike, eller till Italien (där modehuset grundades).
Citera
2015-07-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Då har du säkert köpt piratkopierat skräp. Vill man vara helt säker på att få äkta Guccikläder så åker man antingen till Frankrike, eller till Italien (där modehuset grundades).
Så du säger alltså att om jag köper från Gucciaffären på Birger Jarlsgatan att det finns chans att plaggen är plagiat?
Och knappast att NK skulle sälja piratkopierat. (nu vet jag inte om de säljer Gucci)
Citera
2015-07-05, 21:40
Medlem
Citat:

NK säljer inte piratkopierade varor. Varför inbillar du dig att det är garanterat äkta för att det köps i samma land som företaget är ifrån?
Citera
2015-07-05, 23:13
Medlem
trattfans avatar
Citat:

oki
Citera
2015-07-06, 14:41
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Och knappast att NK skulle sälja piratkopierat. (nu vet jag inte om de säljer Gucci)

Jag har åtminstone aldrig sett Gucci på NK. Det är nog liiite för dyra kläder för att originalen skall finnas där.
Citera
2015-07-08, 10:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Jag har åtminstone aldrig sett Gucci på NK. Det är nog liiite för dyra kläder för att originalen skall finnas där.

Tror du verkligen att det är "för dyrt"? Det är inte haute couture vi snackar om utan en kinaproducerad mass-scarf designad av gucci. Max ett par loppor.

Men är man nu så rädd för att gucci är så otroligt dyrt och exklusivt att nk bara tar in piratkopior får man väl promenera hamngatan ner och sen runt hörnan till birger jarlsgatan och gå in i gucci-butiken.
Citera
2015-07-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Tror du verkligen att det är "för dyrt"? Det är inte haute couture vi snackar om utan en kinaproducerad mass-scarf designad av gucci. Max ett par loppor.

Men är man nu så rädd för att gucci är så otroligt dyrt och exklusivt att nk bara tar in piratkopior får man väl promenera hamngatan ner och sen runt hörnan till birger jarlsgatan och gå in i gucci-butiken.
Nja, det stämmer ju inte riktigt. Det är ju faktiskt oftast Italien som de görs i.
Citera
2015-07-09, 00:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Nja, det stämmer ju inte riktigt. Det är ju faktiskt oftast Italien som de görs i.

90% görs i Kina eller av importerade kineser i Italien http://mobile.nytimes.com/2007/11/23...referrer=&_r=0
Citera
2015-07-10, 18:45
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
90% görs i Kina eller av importerade kineser i Italien http://mobile.nytimes.com/2007/11/23...referrer=&_r=0

Ja i så fall har du ju fått tag i den äkta varan. Man får väl gratulera till det kloka köpet, då.
Citera
2015-07-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ja i så fall har du ju fått tag i den äkta varan. Man får väl gratulera till det kloka köpet, då.
Har för mig att för att kunna sätta ''Made in XXX'' på en tag så måste det vara minst 30% gjort i det landet. Inte säker, ska dock försöka leta efter en källa till detta. Nästan alla delar görs utanför Frankrike, USA och Spanien för Louis Vuitton väskor, de bara sätts ihop i det landet. Så egentligen skulle ''Assembled in XXX'' vara bättre än ''Made in''.
Senast redigerad av Vogly 2015-07-10 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in