Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-19, 22:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Detta är från april, antagligen ser det värre ut nu:
Citat:
"35 till 40 procent av alla ensamkommande flyktingbarn som kommer till Europa landar i Sverige, enligt Migrationsverket."

I april var siffrorna fortfarande ganska måttliga:

https://pbs.twimg.com/media/CMwRoHMXAAAT7nt.jpg:large
https://twitter.com/migga_x/status/633901035485007872

Nu (i augusti) är de ca 7 gånger högre...
Citera
2015-08-19, 22:50
Medlem
Studsbolls avatar
Tänker miggan inte börja undersöka åldern på skäggbarnen på riktigt kommer cirkusen fortsätta. Det har spridit sig runt om i världen att svenskarna är totalt efterblivna och att alla under femtio år och som ännu inte tappat alla tänder i käften kommer bli accepterade som barn.
Citera
2015-08-19, 22:55
Medlem
augusta66s avatar
Ministern öppnar för lagändring

Citat:
Vi har en kostnadsökning och den finns på bakgrund av att ensamkommande flyktingbarn placeras på HVB-hem. Det är inte riktigt motiverat och en del av dem behöver inte den hjälp som HVB–hemmen står för, säger Morgan Johansson

Enligt Johansson är en lösning att placera barnen på stödboenden, något som alltså kräver en lagändring.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ef...for-lagandring

Ja, att sätta stopp för fler 'ensamkommande' till landet - det går ju absolut inte....
Citera
2015-08-19, 23:20
Medlem
Lagerthas avatar
Om jag som VD ansvarslöst spenderat företagets pengar på goodwill och riskerat såväl företagets som de anställdas framtid hade min styrelse avsatt mig omedelbart. Jag skulle troligtvis också bli åtalad.

Det finns inga siffror att deklarera som blir tagna på allvar men med en gnutta verklighetsförankring så är vår framtid uppenbar.

När kommer vi att lyfta högafflarna eller kommer det att bli våra "gäster" som tar till ton först, när pengarna är slut?
Citera
2015-08-19, 23:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Just nu kommer rekordmånga ensamma barn och unga som flyktingar till Sverige. Enligt beräkningar som SVT Nyheter tagit del av kommer kostnaderna framöver att bli 15 miljarder kronor. Mer än fyra gånger så mycket som förra året.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/st...-narmaste-aren
Citera
2015-08-19, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/st...-narmaste-aren

Siffran 4gånger mer kostnad på invandring verkar logisk, då 4 gånger mer kommer 2014 kontra 2015.
Det är 15 miljarder siffran som är en grov lögn från svt, en troligare siffra skulle vara 100 miljarder i ökning detta år.

Bara förra veckan strömmade det in ~2500 ensamkommande, det blir ekvivalent ökning med 2,5 bara den veckan.
Citera
2015-08-20, 00:00
Medlem
Neonights avatar
Vad som slog mig nu: Är det bara ensamkommande flyktingpojkar som kommer? Vart är alla ensamkommande flyktingflickor? Behöver inte dem någonstans att bo?
Citera
2015-08-20, 00:22
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Vad som slog mig nu: Är det bara ensamkommande flyktingpojkar som kommer? Vart är alla ensamkommande flyktingflickor? Behöver inte dem någonstans att bo?

De du ställer frågan till sover sin skönhetssömn nu, sedan dör de(m) och glöms bort. Men ändå... var är alla ensamkommande flyktingflickor?
Senast redigerad av Flashsmash 2015-08-20 kl. 00:55.
Citera
2015-08-20, 00:24
Medlem
WisteriaLanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
De du ställer frågan till sover sin skönhetssömn nu, sedan dör de och glöms bort. Men ändå... var är alla ensamkommande flyktingflickor?
De är inget värda i sina muslimska hemländer, klart man skickar sonen
Citera
2015-08-20, 00:39
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WisteriaLane
De är inget värda i sina muslimska hemländer, klart man skickar sonen
Ja, varför är det alltid sonen som skickas?
Citera
2015-08-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Ja, varför är det alltid sonen som skickas?

Precis av samma anledning som våldtäkter ökar i Sverige, dom bryr sig inte om kvinnor eller flickor.
Citera
2015-08-20, 01:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Därför att Sveriges invandringspolitik är något av det folkligaste som vi har. Sverige har Europas mest generösa asyl och flyktingpolitik därför att 87% av riksdagen är ditröstade från partier som förespråkar en generös politik i detta område. Varför har vi denna invandring? Folket kräver det genom de val de gör på valdagarna. Det spelar ingen roll att någon i smyg egentligen vill minska, röstar man på ett parti som bland annat har generös flyktingpolitik i partiprogrammet är det detta som räknas och jag var en av de 87% som krävde det sist. Idag är vi måhända 80% men fortfarande i majoritet.

Högre barnafödande bland inrikesfödda är inget staten bör gå in och styra kring eftersom det inte ens finns riksdagsmajoritet för det. Folket kräver inte det.
Nja, idag blev SD landets största parti med 25% i en mätning..

Folk vill nog inte ha hit fler skäggbarn.
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Sist jag läste om vad svenskarna ville så var 60% emot den invandringspolitik vi har idag, mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, men jag gillar att fortfarande siffran 87%. Tror vindarna har vänt
Ja, vindarna har vänt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in